نمایشگاه دائمی البرز پس از مدت‌ها بلاتکلیفی جانمایی شد

نماینده عالی دولت در استان البرز گفت: شاه کلید رونق تولید ایجاد امکانات زیرساختی مهمی همچون آب و برق است بنابراین با اشراف کامل بر این امر پیگیری های ملی محقق شده و مدیران مربوطه باید بدنبال اجرای آن باشند.

به گزارش خبر آنلاین، شهبازی در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که  در محل اتاق بازرگانی استان برگزار شد، با قدردانی از همراهی نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی در مسیر گره گشایی از مشکلات صنعت و تولید استان، افزود: در این استان به دلیل هم افزایی و اتحاد مجموعه مسئولان، علی رغم شرایط حاکم اقتصادی و استقرار بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی بزرگ و کوچک با کمترین تنش در حوزه کارگری و کارفرمایی مواجه بوده ایم.
وی ادامه داد: اکنون کشور در جنگ تمام عیار اقتصادی قرار دارد و استکبار جهانی درصدد به زانو درآوردن کشور از طریق فشارهای اقتصادی است ولی مردم همانند دوران دفاع مقدس با قدرت ایستاده و پشیبان سیاست های نظام هستند.
شهبازی گفت: در هزاره سوم دولت ها به سمت کوچک سازی و چابک سازی حرکت می کنند و متقابل آن نیز بستر حضور موثر و فعال تر بخش خصوصی را فراهم می کنند.
وی افزود: مردم جلودار هستند و جناح بندی سیاسی دیگر معنا ندارد بلکه تمامی مردم و مسئولان متحد و منسجم برای نیل به اهداف رشد و توسعه همه جانبه کشور، رونق تولید و اقتصاد در کنار یکدیگر هستند.
استاندار البرز با تاکید بر اینکه در البرز برای حل مشکلات تولید به گفتمانی مشترک دست یافته ایم، اضافه کرد: البرز با رشد ۷۰ درصدی صادرات در ۳ ماهه اول سال ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه بوده که این امر نوید رونق و پویایی تولید و تجارت استان را می دهد.
وی با اشاره به جانمایی و تعیین تکلیف مکان احداث نمایشگاه دائمی استان گفت: در این راستا اقدام بزرگی پس از مدت ها بلاتکلیفی صورت گرفت و در مقابل نیز از بخش خصوصی بعنوان متولی ایجاد این امکان انتظار می رود که طبق زمان مقرر نسبت به تحویل نمایشگاه دائمی البرز اقدام کند.
شهبازی افزود: طی ابلاغی یکی از مدیران توانمند استان جهت همراهی و مساعدت در امر تسریع پیشبرد پروژه نمایشگاه دائمی البرز مامور می شود.
وی با تاکید بر ضرورت پیگیری اجرای ماده ۱۱۰ قانون مالیاتی در البرز عنوان کرد: بر این اساس باید واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در استان نسبت به انتقال پرونده های مالیاتی خود به البرز اقدام کنند.
استاندار البرز گفت: از اداره کل امور مالیاتی استان نیز انتظار می رود همسو با سایر مدیران در شرایط کنونی جنگ اقتصادی، لباس رزم بر تن کند و امر اجرای ماده ۱۱۰ قانون مالیاتی را به جد مورد پیگیری قرار دهد.
وی افزود: در خصوص تخصیص آب و پساب به امر تولید در البرز رایزنی های لازم از طریق وزارتخانه متبوع صورت گرفته از این رو انتظار می رود مدیرعامل آب منطقه ای برای تسریع در اجرای این امر مهم اقدامات و پیگیری های لازم را در اسرع وقت انجام دهد.
شهبازی با بیان اینکه پست موبایل برای تامین برق واحدهای صنعتی در البرز ایجاد می شود، خاطرنشان کرد: شاه کلید رونق تولید ایجاد امکانات زیرساختی مهمی همچون آب و برق است بنابراین با اشراف کامل بر این امر پیگیری های ملی محقق شده و مدیران مربوطه باید بدنبال اجرای آن باشند.
وی گفت: از معاون اقتصادی استانداری انتظار می رود که با تشکیل تیمی متخصص از مدیران مربوطه به طور ویژه به احصا و جمع بندی مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه قطعه سازی، مواد غذایی و دارویی بپردازند تا مشکلات استانی در سریع ترین زمان ممکن چاره جویی و حل شود و موانع ملی نیز به مراجع مربوطه اعلام شود.
استاندار البرز افزود: اکنون نگاه ملی به البرز معطوف شده و این امر را می توان از سفر بیش از ۷۰ مسئول ملی به البرز که عامل توفیقات راهگشایی شده، دریافت.
وی ادامه داد: ساماندهی لکه های صنعتی البرز نیز به جد در دستور کار قرار گرفته و اکنون پس از ساماندهی لکه صنعتی ماهدشت، درصدد تبدیل لکه صنعتی زیبادشت به ناحیه صنعتی برای بهره مندی صنایع مستقر در آن از تسهیلات رونق و توسعه در جهت اشتغالزایی و رونق تولید با سرعت اقدام می کنیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =