هانت: اختلاف نظر جدی با آمریکا درباره ایران داریم/ هنوز زمان برای حفظ برجام وجود دارد

خبرگزاری صدا و سیما نوشت: وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد با آمریکا نزدیک ترین متحد کشورش در خصوص ایران اختلاف نظر دارد.

به گزارش خبرگزاری رویترز؛ ­جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس روز دوشنبه پیش از آغاز نشست وزاری خارجه اتحادیه اروپا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا شما توافق ایران را مرده می دانید گفت: این توافق هنوز نمرده است و ما کاملا به عاری سازی هسته ای منطقه خاورمیانه پایبند هستیم.

 

جرمی هانت ادعای کهنه را پیش کشید و گفت: اگر ایران به سلاح هسته ای دست پیدا کند, سایر کشورها در منطقه نیز به سلاح هسته ای دست پیدا خواهند کرد و شرایط بسیار بسیار خطرناکی به وجود خواهد آمد. از این رو ما به دنبال راهی برای حفظ توافق هسته ای هستیم که به اعتقاد ما بهترین راه برای عاری نگه داشتن خاورمیانه از تسلیحات هسته ای است.

وی با تکرار ادعایی شبیه ادعای نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ایران هنوز یک سال تا توسعه سلاح هسته ای فاصله دارد. هنوز پنجره هایی کوچک برای حفظ توافق وجود دارد.
جرمی هانت در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقدامی مشخص در برابر آنچه ایران تاکنون انجام داده است اتخاذ خواهند کرد گفت: بله و این شامل کمیسیون مشترکی می شود که مکانیسمی است که در توافق گنجانده شده است و مربوط به زمانی می شود که یک طرف گمان می کند که طرف مقابل توافق را نقض کرده است. این اتفاق به زودی خواهد افتاد.

وی بدون اشاره به نقض برجام از سوی آمریکا و مکانیسم فشار به آمریکا گفت: تحقیقات مشترک مناسبی درباره آنچه اتفاق افتاده است وجود دارد. اما چیزی که ما به دنبال آن هستیم یافتن راهی برای بیرون کشیدن ایران از این شرایط است تا آنها بتواند به تعهد به توافق هسته ای باز گردند. چرا که ما به روشنی بیان کرده ایم که توافق, توافق است, اگر انها توافق را نقض کنند, این گونه نیست که توافق را در بخش هایی حفظ کرد و در بخش های دیگر حفظ نکرد و ما نیاز داریم که ببنیم به این توافق به طور شایسته ای اجرا می شود.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۴
    0 0
    ای کثافت چ اختلاف نظری کشتی غول پیکر نفت کش یا برجام یا منطقه بیشرف تر از انگلیس خبیث هست دورو و روباه و مکار