پرداخت ۷۳ میلیارد تومان بلاعوض به سیل زدگان لرستان / آواربرداری از بیش از ۵۶۰۰ واحد خسارت دیده

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان از پرداخت ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به مردم و آواربرداری از بیش از پنج هزار و ششصد واحد خسارت دیده از سیل خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، مسعود رضایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین در خرم آباد گفت: در طول یک سال و نیم حضور عوامل اجرایی و مهندسین بنیاد مسکن لرستان در کرمانشاه خوشبختانه با همدلی که ایجاد شد توانستیم کارنامه ای کاملاً موفق را بنام لرستان از خود بجای بگذاریم.

وی افزود: احداث ۲۷۰۰ واحد مسکونی روستایی، ۶۶۰ واحد شهری و تعمیر ۱۱۷۰۰ واحد ماحصل عملکرد بنیاد مسکن استان در راستای کمک به بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه بود که تحویل متقاضیان و مردم عزیز در آن استان گردید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان گفت: بنیاد مسکن استان در بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از استانهای معین پیشرو بوده و با عملکردی که داشت برای لرستان آبروداری شد.

۱۱ شهر استان درگیر سیل شدند

رضایی با تشریح جزییات وقوع سیل در استان لرستان گفت: حجم خسارات در سیل ۱۲ فروردین بسیار بالا بود بطوریکه ۱۱ شهر استان در آن دچار خسارت شد که موضوع شناسایی و برآورد خسارات این تعداد شهر کار به مراتب سنگینی بود مهندس مسعود رضایی در ادامه افزود: در ابتدای این حادثه ۴۵۰۰۰ واحد خسارت دیده شهری،روستایی و تجاری ارزیابی و در دستور کار قرار گرفتند.

مدیرکل بنیاد مسکن لرستان با بیان اینکه تعداد ۱۹۲۸۷ واحد تعمیری شناسایی شدند اظهار کرد: از این تعداد با تلاش شبانه روزی اکیپ های فنی و اجرایی و همکاری مردم ،تعمیر ۷۵۰۰ واحد به پایان رسید و تحویل متقاضیان گردیده و کار تعمیر ۱۴۳۶۷ واحد دیگر نیز آغاز شده که پیش بینی می شود کار تعمیر واحدهای تعمیری تا پایان مرداد ماه به اتمام برسد و تحویل صاحبان آن گردند.

وی تصریح کرد: براساس مصوبه دولت قرار بر آن شد ۱۳۰۰۰ واحد تخریبی احداث شود که شامل ۱۱۰۰۰ واحد روستایی و ۲۰۰۰ واحد شهری می شد و تحقق این مهم را در اولویت قرار دادیم تا بتوانیم تا جبران خسارات وارده به مردم در کنار آنها باشیم.

رضایی تعداد واحدهی تجاری تخریبی استان را ۱۱۱۳ واحد عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۹۵۰ واحد تعمبری هستند و تعداد ۱۶۳ واحد تخریبی که کار تعمیر و احداث این مقدار نیز توسط اکیپ های مختلف در حال انجام است همچنین از ابتدای وقوع سیل تا به امروز حدود ۵۶۵۰ واحد آوار برداری شد و کار پی کنی،آرماتور بندی،اسکلت ودیوارچینی و فونداسیون این واحد ها نیز به انجام رسید.

پرداخت ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض

مدیرکل بنیادمسکن لرستان در ادامه با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی به مردم نیز عنوان کرد: برابر مصوبات ابلاغ شده به هر واحد روستایی ۷۶ میلیون تومان و هر واحد شهری ۹۴ میلیون تومان بابت احداث تسهیلات پرداخت شده و مبلغ ۷۳ میلیارد تومان در قالب ۱۹۰۰۰ پرونده تسهیلات بلاعوض در اختیار مردم قرار گرفت.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۱ هزار نفر به بانک معرفی شدند با ۲۱۵۰۰ نفر قرارداد منعقد شده و ۱۶۵۰۰ نفر نیز موفق به دریافت تسهیلات از بانکها شدند.

این مقام مسئول میزان کل تسهیلات پرداختی در استان را بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و اظهار داشت: تابحال کل تسهیلات پرداختی شامل احداثی،تعمیری و بلاعوض هزینه شده در لرستان بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان است .

مسعود رضایی در پایان گفت: طبق هدف گذاری که در سطح کشور شده قرار است تا پایان مرداد واحدهای تعمیری و تا پایان سال ۹۸ واحدهای تخریبی بطور کامل احداث شوند و کار بازسازی در لرستان و بخصوص در پلدختر و معمولان به پایان برسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1279983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =