بازدید مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از شرکت آسه یاسوج

هم زمان با هفته تامین ، مدیرکل و کارشناسان اداره کل تامین اجتماعی استان کهگیلویه وبویراحمد از شرکت "آسه" یاسوج ، به عنوان یکی از سه شرکت مهم تولیدکننده عصاره شیرین بیان کشور ،بازدید و از نزدیک با نوع فعالیت و مشکلات این شرکت تولیدی و کارگران آن آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یاسوج، مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد در جریان این بازدید گفت : اولویت در سازمان تامین اجتماعی ، پوشش حداکثری بیمه و گسترش خدمات برای بیمه شدگان این سازمان است .
نورمحمدی افزود : در کشور های توسعه یافته هم مانند کشور ایران خدمات تامین اجتماعی با چنین شرایطی ارائه نمی شود که البته این برای ما افتخار است.
     مدیر کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمداظهار داشت: مستمری بگیران تامین اجتماعی دو برابر بازنشستگانی است که از دولت مستمری دریافت می کنند این در حالی است که تامین اجتماعی هیچ سهمی از بودجه دولتی ندارد و منابع آن از محل پرداخت حق بیمه ی بیمه شدگان تامین می شود . 
     وی گفت : این نکته مهمی است که ورودی و خروجی منابع سازمان تامین اجتماعی به دلیل شرایط خاص اقتصادی کشور و گاهی تعلل برخی کارفرمایان و دستگاه های اجرایی در پرداخت حق بیمه کارکنان خود و مطالبات سازمان همخوانی ندارد و همین عامل ، فشار زیادی را بر این سازمان در انجام تعهدات و ارایه خدمات بیمه ای و درمانی خود وارد می کند.
     نورمحمدی افزود : متاسفانه برخی افراد تصور مبی کنند منابع تامین اجتماعی ازجانب دولت تامین می شود و منابع آن نا محدود ؛ در صورتی که این تفکر اشتباه است و باید گفت دارایی های این سازمان از آن صاحبان اصلی آن یعنی بیمه شدگان است و باید همه درجهت  حفاظت و صیانت از آن تلاش کنند.
     وی افزود : ارائه خدمات به بیمه شدگان منوط به پرداخت به موقع  حق بیمه از طرف کارفرمایان است که انتظار داریم هم بخش خصوصی و هم بخش دولتی در پرداخت حق بیمه جدی تر باشند و به مسئولیت های خود در قبال نیروی کار توجه داشته باشند.

     مدیرکل تامین اجتماعی  کهگیلویه و بویراحمد به اقدامات جدید این سازمان در راستای رضایت مندی بیمه شدگان و کارفرمایان هم اشاره ای کرد و گفت : سازمان تامین اجتماعی در جهت افزایش سرعت ارایه خدمات و جلوگیری از اتلاف وقت مخاطبان خود ، ارائه خدمات به صورت غیرحضوری را با جدیت دنبال می کند تا بیمه شدگان ، کارفرمایان و مستمری بگیران نیاز نداشته باشند برای دریافت خدمات مورد نیاز خود به شعب تامین اجتماعی مراجعه کنند و  متحمل صرف هزینه و اتلاف وقت شوند و زمان زیادی را در انتطار بمانند .
     نورمحمدی افزود : سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی eservices.tamin.ir در این سازمان راه اندازی شده است و بیمه شدگان و کارفرمایان می توانند با ورود به این سامانه و وارد کردن کد ملی و شماره تلفن تحت مالکیت خود ، در آن ثبت نام و برای خود حساب کاربری ایجاد کنند تا هنگام نیاز به دریافت خدمات حتما نیازی به حضور در شعب تامین اجتماعی نداشته باشند .
     وی افزود : بیمه شدگان و مستمری بگیران هم چنین می  توانند با شماره گیری کد دستوری #۱۴۲* از طریق تلفن همراه خود ،  نسبت به اخذ  نوبت برای دریافت خدمات مورد نیاز خویش از شعب تامین اجتماعی اقدام کنند .این در حالی است که ماهانه 2 درصد جریمه به بدهی های معوق افزوده می شود.
     در جریان بازدید مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از شرکت "آسه" که یکی از سه شرکت برتر تولید عصاره شیرین بیان در کشور است و به قول مدیر کل تامین اجتماعی از خوش حساب ترین شرکت های مشمول بیمه این سازمان است ، مشکلات این واحد تولیدی توسط مدیرو کارگران این کارخانه بیان شد و مدیرکل تامین اجتماعی استان اعلام کرد که در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به آنها اقدام خواهد کرد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =