۸۰ سال عقب هستیم/ انتقاد نادر مشایخی از شیوه آموزش موسیقی در ایران

نادر مشایخی، آهنگساز و رهبر ارکستر، با انتقاد از شیوه آموزش موسیقی در هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها، تاکید کرد هنرجویان و دانشجویان بیش از هر چیز باید نحوه تفکر را فرا بگیرند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نادر مشایخی، آهنگساز صاحب‌نام ایرانی با حضور در استودیوی پخش زنده برنامه رادیویی «ارمغان هنر» از نحوه آموزش موسیقی در ایران انتقاد کرد.

مشایخی در این باره گفت: «آموزش موسیقی در ایران حدود ۸۰ سال عقب است، به هیچ وجه در هنرستان‌ها و حتی دانشگاه‌ها موسیقی درست آموزش داده نمی‌شود و متاسفانه باید بگویم که فارغ‌التحصیلان بعد از دوره آموزشی در مرحله عملی تقریبا مردود هستند.»

وی ادامه داد: «در این باره با مسوولین نیز گفتگو کرده‌ام و برای آن راهکار هم دارم. راهکار آن هم این است که جوان‌ها باید با متد یادگیری جلو بیایند و در حقیقت باید به جوان‌ها نحوه تفکر را یاد داد.»

این هنرمند افزود: «در وهله کلی کلمه «تئوری» در موسیقی اشتباه جا افتاده است، تئوری یعنی مشاهده کردن، شما باید مشاهده شنیداری داشته باشید. یعنی بارها و بارها باید به موسیقی در طول روز ورای تمامی کارهایتان گوش فرا دهید که از اهمیت بسیاری برخوردار است.»

«ارغوان هنر » برنامه‌ زنده عصرگاهی رادیو نمایش با محوریت اطلاع‌رسانی فرهنگی است که شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۵تا ۱۷ به صورت زنده از رادیو نمایش پخش می‌شود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1280614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =