شما نظر دهید/ طرح ترافیک جدید را چطور ارزیابی می‌کنید؟

طرح ترافیک جدید از روز اول تیرماه در پایتخت اجرایی شد،‌ حالا با گذشت ۲۶ از اجرای این طرح حرف و حدیث‌ها درباره آن همچنان زیاد است.

به گزارش خبرآنلاین، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از افزایش اعتراض‌های مردمی به طرح ترافیک جدید خبر داده و گفته است: متاسفانه حوزه حمل و نقل گرفتار پافشاری‌های شخصی و غیرکارشناسی شده است.

این طرح درراستای کاهش آلودگی هوا و ترافیک در تهران اجرایی شده است. تجربه شما چه می‌گوید؟ آیا از اجرای این طرح راضی هستید؟ ترافیک کمتر از گذشته است؟

شما کاربران خبرآنلاین می‌توانید نظرات خود را در قالب کامنت زیرهمین خبر بنویسید.

۲۳۵۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 161
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    آشغال، فقط برای پر کردن جیبشون
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      135 2
      تقریبا راهکار مسئولین برای تمام مشکلات مردم جریمه، مالیات و عوارض است راحترین و پر درآمدترین راه
    • مهدي كاظمي IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      111 4
      الان همه از همت ميان ميرن باز وضع اينه، همه شما رو اول مهر ميبينم اون موقع ميفهميد مسوول اين طرح يه بيسواد بوده، صبر كن و ببين
    • محمد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      0 7
      دقیقا جیب کی؟ با شعار که نمی شود گفت خوب است یا بد؟ شخصا از این طرح راضی هستم و بیشتر مقاومت در برابر آن را بدلیل مقاومت در برابر تغییر می دانم. البته اوضاع حمل و نقل عمومی خوب نیست و امیدواریم این پول ها در جهت افزایش کمی و کیفی مترو و اتوبوس هزینه شود.
    • امین IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      1 6
      ما ایرانی‌ها همینیم. حرف هرروزمون اینه که مسئولین ما هیچ کار نمی‌کنند. یه کار هم که می‌کنند همه اعتراض می‌کنیم و توهین می‌کنیم. ملّتی هستیم که حاضر نیستیم تغییر رو از خودمون شروع کنیم. یه نگاه به آسمون آدم می‌فهمه که هوا چقدر تمیزتر شده. کوه‌های تهران رو هرروز می‌شه از میدون توحید دید. طرح زوج و فرد یه بی‌عدالتی در حق کسانی بود که پلاک فرد داشتن. طرح جدید بسیار عادلانه‌تر و منعطف‌تره. ما خودمون می‌تونیم از روزای مختلف استفاده کنیم بسته به اضطرار و نیاز.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    هیچ فایده ای نداشته ترافیکم بیشتر شده
  • سعید احتشامی IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    184 8
    من در محدوده طرح کاهش الودگی ساکنم. متاسفانه طرح موفقی تا کنون نبوده. چرا که زیر ساخت های لازم اماده سازی وتهیه نشده بوده است و مترو و بی ارتی از شدت شلوغی افتضاح هستش لازمه اجرای اینگونه طرح های اجتماعی ابتدا گسترش زیر ساخت ها میباشد وگرنه بدون امکانات اعتراضات بیشتر خواهد شد
  • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    به نظر من بهتر شده خیابوناا، البته هنوز ترافیک زیاده
  • حق گو IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    210 4
    اگر کسانیکه این طرح رو تصویب کردن هر روز از اتوبوسهای قراضه و مترو شلوغ استفاده کنن خودشون متوجه میشن .
  • رضا IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    قطعا ترافیک کمتر میشود. اما به نظر من باید محدوده فوق افزایش یابد. آلودگی هوا قابل مماشات نیست. قیمت داروهای سرطانی خیلی زیاد است و روحیه انقلابی، رای به پیشگیری میدهد تا درمان البته حکومت هم باید فکری به حال وسایل نقلیه عمومی کند(تقویت کند).
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
      45 3
      تفسیر نادرست شرایط و البته با چاشنی روحیه انقلابی که دهان دیگران را ببندد را زیاد می
    • میثم GB ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      42 0
      بله الودگی هوا قابل مماشات نیست. پس دست از لجبازی های سیاسی بردارید بذارید دوتا ماشین درست حسابی وارد بشه ، الودگی هوا هم کمتر میشه.
  • عباس US ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    158 7
    اصلا به حل معضل ترافیک و آلودگی کمک نکرده است و محل درآمدی برای شهرداری و پلیس و نهادهای وابسته شده است. متاسفانه از آغاز پیشنهاد این طرح معلوم بود که هدف طراحان و دفاع کنندگان این طرح، صرفا درآمد زایی برای شهرداری و پلیس و . . می باشد و طبق روال جاریه این چند سال مردم و آسایش مردم وجه المصالحه قرار گرفته اند!
  • حسنعلی IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    8 67
    با توجه به دو بخشی بودن مناطق طرح ترافیک و تخفیف ها و ارقام محاسباتی به نظرم طرح با دقتی تهیه شده که شاید با توجه به اعدادد و ارقام فقط شائبه مالی آن کمی بر ابعاد ترافیکی و مبارزه با الودگی هوا بچربد که لازم است مسئولین فکری برایش کنند تا تلاشهایشان بهدر نرود.
  • تهرانی ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    143 8
    دزدی از مردم ... مثل تمام تصمیم گیری های قبلی برای پول درآوردن
  • شهروند تهران IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    105 5
    آیا در مقابل گرفتن این هزینه از مردم شهر سامان یافته یا صرفا شهرداری درصدد کسب در آمد است! شورای شهر برآمده از مردم بدون حتی یک نظرسنجی ساده از مردم تصمیمات کلان برای شهر می‌گیرد. یا طرح ناکارآمد دوچرخه که برای شهر تهران به علت موقعیت جغرافیایی، کوهپایه ای بودن این شهر به تنهایی قطعا منجر به شکست است و .... "نتیجه انتخاب و انتصاب بدون فکر "(فارغ از دیدگاه سیاسی)
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    112 8
    ظاهرا این طرح تنها بعنوان منبع درآمد برای شهرداری اجرا شده و هیچ ربطی به کاهش آلودگی نداره و هیچ ایده ای برای بهبود هوا نیست چون ۱ - اگر ماشینی باعث آلودگی هوا هست با پرداخت عوارض لچدگی ماشین از بین میره و تبدیل به یورو ۴ میشه ۲- چرا شهرداری نسبت به افزایش وسایل نقلیه عمومی اقدامی نکرده تا مردم تمایل به استفاده از وسایل نقلیه عموی پیدا کنند ۳- شلوغی و کمبود وسایل عمومی در قبل از طرح کاملا احساس میشد و الان این کمبود به حد بحران و انفجار رسیده که این موارد نشان میده مسئولین شهرداری تمایلی ندارند که مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنندتا شاید آلودگی هوا کمتر بشه بلکه به نوعی مسئولین میخواهند چند روز مردم تحت فشار از اتوبوس و مترو استفاده کنند و وقتی به حد انزجار رسیدن دوباره از ماشین شخصی استفاده نموده و عوارض پرداخت کنند و در نتیجه درآمدی برای حقوق های نجومی و املاک نجومی تامین بشه
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    14 92
    به نظرم طرح خوبي است البته نظر مسافربران زحمت كش ارجح ميباشد
  • بی نام IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    34 5
    یاد کارتون تنسی تاکسیدو میفتم همه چی خرابکاری باید به آقای ووپی مراجعه کنند و تا آخر گوش بدن به حرفش نه نصفه نصفه
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    74 6
    ابدا تو ترافیک تاثیری نداشته
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    74 6
    متاسفانه شهرداری بدون توجه به تاثیر این طرح در این شرایط سخت اقتصادی بر زندگی مردم با بهانه آلودگی هوا فقط به دنبال کسب درآمد است.اگر آلودگی هوا برای شهرداری مهم است چرا حمل و نقل عمومی را توسعه و نوسازی نمی کند چرا برای تولید خودروهای با کیفیت به خودروسازان فشار نمی آورد چرا با صدور مجوزهای ساخت و ساز در حال توسعه شهر بدون زیرساخت ها است و ..........
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    43 9
    هیچ فرقی نکرده
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    77 10
    جیبشون پر میشه فقط
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    56 13
    مردم هیچی
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    16 56
    خوبه
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    43 14
    هیچ هیچ
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    40 8
    از شهرداری خواسته بشه که درآمد حاصل از این کار رو اعلام کنه ً بعد هم بگه چقدر از این درآمد برای بهبود حمل ً نقل عمومی استفاده میشه
  • جواد IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    25 15
    یه ضرب المثل قدیمی هست که میگه خدا ببخش و بیامرزه کفن کش قبلی خدا ببخش و بیامرزه اموات شورای شهر سابق تهران را
  • علی ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    35 10
    به نظر من بعداز ده سال میگن مثل زوج وفرد از اول طرح غلط بوده چرا که با اینگونه طرح ها ترافیک والودگی به قسمت های بالاتر انتقال پیدا می کند بعدش واینکه کسانی که تمکن مالی دارن میتوانند به راحتی طرح بخرنتد یا باهرید اتومبیل دوم سوم ودادن ادرس خونه های داخل طرح خودشون به راحتی به تعداد روزهای ورود به داخل طرح اضافه میکنند وما که تمکن نداریم باید جهت رفتن به محل مورد نظرشلوغی وترافیک بیش از حد تحمل کنیم تورو خدا حداقل با اجرای آزمایشی طرح به نکات خوب بدش پی برده بعد احرای دایمی کنید
  • جواد IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    53 14
    طرح شکست خورده ای است چون قیلش زیر ساخت ها باید آماده بشه مثلا خیابان ولی عصر تهران در زمان پهلوی اول ساخته شده نزدیک به 85 سال پیش خوب عرض این خیابان به اندازه تعداد ماشین های اون زمان بود الان که تعداد این خودرو ها چند میلیون برابر اون زمان شده خوب معلومه که کشش این همه ماشینو نداره امثال این خیابان ها زیاده امثال آزادی انقلاب کارگر آفریقا یکی از دلایل ترافیک کم بودن عرض خیابان هاست
  • زاوش محمدی IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    18 25
    به نظر من باید طرح زوج و فرد را از جلو درب منزل اجرا کنند تا خیابان ها خلوت شود
  • شهروند IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    17 40
    طرح خوب. عزیزانی هستند که مخالف طرح هستند مخالف شلوغی مخالف ترافیک مخالف گرانشدن بنزین مخالف عوارض و مالیات خودرو... این عزیزان پیشنهادشون برای کاهش ترافیک و آلودگی چیه؟
    • IR ۰۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      21 9
      تمامی مواردی که گفتی برای پر کردن جیب خودشونه.
    • OM ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      23 9
      توسعه و بهبود حمل و نقل عمومی. جوابتو گرفتی؟
    • US ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      21 7
      ظاهرا شما با وسایل نقلیه عمومی تردد نمیکنی از موقع اجرای این طرح بشدت شلوغ شده و پاسخگوی مسافران نیستن.
  • مهدی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    26 11
    ای کاش پشت این طرح های خلاقانه معاون حمل و نقل کمی هم به منافع مردم فکر می کردند.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    25 9
    ایا اقای شهردار و معاون جمل ونقل ترافیک ایشان به همراه خانواده هم مثل همه مردم موظفند هزینه ورود به طرح را بدهندو اگر پاسخ مثبت است صادقانه اسناد ان را منتشر کنند.مرگ برای همسایه جواب نمی دهد
  • عباسی US ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    28 10
    سلام به نظر من فقط طرحی بود برای افزایش درآمد شهرداری از جیب مردم از قشر متوسط به پائین وگرنه همیشه پولدارها از این طرحها استقبال می کنن ،کاش قوه قضائیه ورورد می کرد و جلوی این طرح که هیچ تاثیری در آلودگی وترافیک را نداشت میگرفت ،در ضمن2 نکته دیگه هم هست 1-قبلا 5 شنبه ها ورود به هر دوطرح آزاد بود ولی الان نه 2-همین طوری با همین فرمان بریم یه زودی شهرداری بابت پیاده روی در خیابانها عوارض می گیره .......نخندید منتظر باشید
  • فرید IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    20 9
    با سلام طرحهای اینجچنین که با هدف کاهش تردد مردم با خودروهای شخصی و تشویق بیشتر به استفاده از حمل و نقل عمومی وقتی جوابگو است که شما سیستم گسترده و قابل استفاده حمل ونقل عمومی را فراهم کنید سپس مردم را تشویق به اینکار کنید .در وضعیت موجود این طرح فقط بادهادف افزایش درامد های شهرداری است و دیگر هیچ .انصافا فصلی بیست روز که عملا هفته ای یک روز ونیم میشودچگونه کارشناسی شده .مردم مجبور هستند با این وضعیت فقط اعتراض کنند متاسفانه شهرداری فقط در فکر افزایش راهای درآمدی است.
  • IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    19 4
    هر روز از محدوده زوج و فرد رد میشم.بعد از اجرای این طرح جدید یا با مترو میرم که البته شلوغه (اما تا مهرماه قابل تحمل)، یا با همکارا تنظیم میکنیم هر روز یکی ماشین بیاره که تعداد روز استفاده از طرح برای هر کس از حد مجاز فراتر نره.. ترافیک کمتر شده.اما برای زمستون باید فکری بشه چون مترو کشش اضافه شدن مسافرین دانشجو و دانش آموز رو نداره همینطوری هم شلوغه . به عنوان یک شهرساز طرح رو بد نمیبینم. باید محدوده اش گسترده تر بشه و مترو و بی آرتی تقویت بشه
  • IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    48 15
    لعنت به هرکی این طرح رو داده تمام
  • محسن IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    36 14
    دزدیه شهرداریه توی روز روشن!!
  • بابک IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    19 2
    خود من مشکلی با طرح جدید ندارم اما مسئله این است که زمانی نهاد های تصمیم گیرنده و اجرایی قرار بر اعمال قوانینی دارند مانند اجبار به بستن کمربند ، ممنوعیت بوق بی دلیل ، ممنوعیت مسافر کشی بدون مجوز ، دودی نکردن شیشه یا حتی اخیرا" پی گیری وضعیت حجاب در خودرو و مسائلی از این دست که تقریبا همه پشتوانه طولانی مدت قانونی دارد و حتی از سوی رانندگانی که رعایت این موارد را نمیکنند قابل بحث و درک است ولی اکنون قانونی که کوتاه مدتیست لازم الاجرا شده و آمد و شد ، کسب و کار و بخش قابل توجهی از زندگی مردم را مختل میکند و تاکنون نیز اثر ملموسی بر ترافیک نداشته این شائبه را القاء میکند که طرح جدید به اندازه کافی کارشناسی نشده یا جهت کسب درآمد اجرایی گشته . شایسته است اجرای چنین طرحهایی با مشورت کارشناسانی از بخشهای مختلف جامعه شهری انجام شود تا شاهد به وجود آمدن این گرفتاریها و سختی های اساسی به وجود آمده در برخی خانواده ها نباشیم .
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    26 8
    شهرداری سکوی پرتاب است و مدیرانی را که به خود دیده هیچ کدام از اداره شهر تبحری نداشته .مدیران کانالی .این همه عوارض مالیات های مختلف از مردم گرفته می شود کجا می رود.(بطور مثال شما 5 هزار تومان شارژ کوشی می خرید 900 تومان ان مالیات و عوارض است. تامین املاک نجومی و حقوقهای.....
  • ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    27 6
    بزار مهرماه بشه.خودش معلوم میشه
  • ارس AE ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    45 6
    دست آقاي پور سيد آقايي درد نكنه اگه اون خيلي متخصص بود شركت راه آهن و سر و سامان ميداد .
  • US ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    15 9
    اصلاطرح عادلانه ای نیست. اگر طرح قبلی مشکل داشت و هدف فقط کسب درآمد نبود بهتر بود مشکلات طرح قبلی برطرف شود نه اینکه چرخ از نو اختراع شود. معلوم نیست شورای شهر چکار می کند؟ دولت کجاست؟ نظر مردم چه می شود؟ واقعا شهرداری حکومت خودمختار دارد
  • داریوش IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    11 6
    با سه مورد زیر نه نظرسنجی کنید و نه هیچوقت توقع موفقیت طرحی که مربوط به خودرو هست رو نداشته باشید: ۱. وجود صدها هزار پراید با مصرف بالا و آلاینده ۲.عدم وجود یا تکمیل زیرساخت مناسب مانند مترو،اتوبوس و تاکسی رانی ۳.بنزین ۱۰۰۰ تومان * *‌می دونم به مذاق خیلی ها خوش نمیاد ولی چه وضعیت اقتصادی خوب باشه چه نباشه بنزین باید هر لیترش با fob خلیج فارس محاسبه بشه و هیچ یارانه ای بهش تعلق نگیره
  • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    31 4
    بزرگراه امام علی و بزرگراه همت به شدت شلوغ شدند. ترافیک تو این دو اتوبان زیاد شده و در نتیجه مصرف سوخت بیشتر شده و آلودگی بیشتر شده. از گزارش های آلودگی هوا هم میشه فهمید
  • عباسی GB ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    26 1
    سلام به نظر من فقط طرحی بود برای افزایش درآمد شهرداری از جیب مردم از قشر متوسط به پائین وگرنه همیشه پولدارها از این طرحها استقبال می کنن ،کاش قوه قضائیه ورورد می کرد و جلوی این طرح که هیچ تاثیری در آلودگی وترافیک را نداشت میگرفت ،در ضمن2 نکته دیگه هم هست 1-قبلا 5 شنبه ها ورود به هر دوطرح آزاد بود ولی الان نه 2-همین طوری با همین فرمان بریم یه زودی شهرداری بابت پیاده روی در خیابانها عوارض می گیره .......نخندید منتظر باشید
  • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    32 1
    طرحي مزخرف از سوي مسئولان مزخرف جهت دزدي از جيب مردم
  • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    30 2
    فقط میخوان ملتو تیغ بزنن. این هم تفکری است که همیشه فکر می کند هر خلائی را باید از جیب ملت به صورت مضاعف پر کند. این طرح کلاشی است من در هیچ کشور اروپایی هم این چنین چیزی ندیدم .حتی امریکای سرمایه داری هم چنین چیزی ندارد . اگر راست می گویند این طرح برای جلوگیری از الودگی هواست هزار راه دیگر وجود دارد مثلا در برلین برخی محلات مرکز شهر هیچ خودرویی حق تردد ندارد مگر وسایل نقلیه عمومی این راهش است نه زدن جیب ملت .
  • کامبیز IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    32 2
    خیلی طرح مسخره اییه خیلی راحت بگین پول بدین بیاین بیرون.دو روز دیگه هم میگن پول بدین نفس بکشین
  • IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    31 1
    مزخرف...‌ پول بدی بری توو طرح دیگه الودگی ایجاد نمیشه
  • FR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    15 0
    مترو خیلی شلوغه.اگر تعداد قطار های مترو رو بیشتر کند بهترین وسیله حمل و نقل هست
  • حمیدرضا IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    22 1
    بیشتر یک طرح کاسب کارانه است تا یک طرح کاهش آلودگی.محاسبه هزینه و تعرفه آن هم شاید روی کاغذ قابل دفاع باشد ولی در عمل باعث سردرگمی و هزینه بیشتر مردم شده است.
  • احسان IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    6 29
    بسیار طرح خوبی. از بابت برقراری عدالت بین پلاکهای زوج و فرد و همین طور اصرار بر وجود معاینه فنی و تخفیف برای معاینه فنی برتر
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      0 5
      بله به هر حال قبلا به ما آدم های عادی بیشتر پلاک فرد میفتاد و زوج ها بیشتر به پولدارا.نمیدونم چطوری. شاید پول میدادن
  • معصومه بیات FR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    28 1
    آشغال ترین طرح در رابطه با کنترل آلودگی است . شما بگویید چقدر موثر بوده است؟ فقط در حق کسانی که در محدوده نفرین شده هستند ظلم شده و در این گرانی و مصیبت هزینه های زندگی رو افزایش داده است. برای بقیه که خارج طرح هستند و اصولا مشکل مالی ندارند کاملا خوب است.
    • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      17 0
      جانا سخن از زبان ما میگویی منه ساکن در محدوده طرح چه گناهی کردم که باید برای زندگی مثل بقیه مردم شهر پول بدم
  • علیرضا CA ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    30 1
    از این بدتر نمیشه خدا لعنت کنه باعث و بانی شو
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    22 1
    تعارفات و عناوین زیبایی چون طرح کاهش الودگی هوا را باید کنار گذاشت و با صراحت باید گفت که شهرداری با مشکلات مالی عدیده ای روبروست و امروز حتی با تراکم فروشی وشهر فروشی دخل و خرجش بهم نمیخونه ودر حال حاضر به هر طریقی سعی داره با این طرحها و ایجاد محدودیت ها از شهر وشهروندان به هر نوعی کسب درامد کنه و به پلیس هم مجوز تشویقی و حق السکوت داده تا با اخذ جریمه مالی از رانندگان خاطی از این حیث منتفع بشه. بطور قطع اینگونه طرحها و بلیت فروشی های درامد زا در اینده توسط شهرداری بیشتر هم خواهد شد
  • آذین FR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    20 1
    خیلی طرح بدیه، فقط به ضرر کساییه که خونشون تو طرحه بقیه دیگه همه ماشین میارن بیرون، ترافیک امام علی و همتم صد برابر شده، زودتر باید بردارن این طرح مزخرفو
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    22 1
    طرحی برای زدن جیب مردم به روش مدرن!
  • امیر IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    12 2
    به نظر من فعلا که نتیجه مشخص نمیشه، خیلی ها به اون 20 روز فکر میکنن و خب فصل هم کم ترافیک ترین فصل ساله من فک کنم پاییز که بشه کاملا مشخص بشه که محدودیت ترافیکی چقدر به مردم فشار میاره و چقدر این کار موجب کاهش آلودگی هوا خواهد شد. ای کاش مثلا میگفتن ما فلان طرح رو داریم و براش داریم با این عوارض پول جمع میکنیم تا آلودگی رو بهبود بدیم فعلا چیزی که من میبینم اینه که دارن میگن پول بده هوا رو آلوده کن! یه پیشنهاد هم دارم، ساعت 6:45 عصر، اتوبان کردستان شمال به جنوب حد فاصل پل همت و حکیم یه سر بزنید به جرأت میگم سه لاین ماشین کنار اتوبان پارک کردن و عبور مرور رو سخت و خطرناک کرده!
  • مهدی IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    14 1
    واقع اصلا این با چه منطقی داره اجرامیشه
  • بهمن AE ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    0 14
    بسیارکارخوبی هست ترافیک دیگه دیده نمیشه فقط هزینه ورود به طرح خیلی زیاد هست کم بشه برای مردم بهترمیشه
  • Bas FR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    19 2
    گناه ما چیه که منزل در طرح آلودگی هوا هست. مگه بقه شمال و غرب تهران هوا را آلوده نمی کنن !؟!
  • خام IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    16 1
    اصلا" راضی نیستیم .اون هاییکه روی پلاکشون رو میپوشانند براشون فرقی نمکنه وما که میخاهیم قانونمند باشیم سرمون کلاه میره .علاوه بر اون هرسال عوارض خودرو به شهرداری بدیم وحالا برای ورود به محدوده پول هم بدیم.یعنی اجحاف به حق مردم
  • رضائی LU ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 1
    طرح از تیر ماه۹۸ شروع شده ولی بنده را در سال۹۷مبلغ۲۸۰۰۰۰تومان جریمه کرده
  • علی IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    21 1
    آیا به نظر خودتون آلودگی هوا کمتر شده؟؟ هیچ فکر کردین با این طرح با شروع فصل مدارس چه بلایی سر بزرگراه همت میاد؟؟؟ هدف این طرح فقط کسب درآمد هستش . همین . متأسفم واسه حقوق شهروندی
  • حمید US ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    20 1
    دقیقا از اول اجرای طرح آلودگی هوا زیاد شده شبیه وسط زمستان است و داستان وارونگی هوا . همینجوری هم دارن پول میگیرن و نمیشه پیگیر شد اگر اشتباه کنن
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    24 2
    نظر ما مهمه یا آقای پورسیدآقایی که پس از فاجعه راه آهن به اینجا آمده و‌تئوریسین این طرح عجیب بودند؟
    • خام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      0 0
      علت عدم تاثیر ومفید بودن طرح ها اینه که مدیریت در ایران بصورت بسته اداره می شود مثل این آقایی که شما گفتید از راه آهن به شهرداری ولابد از شهرداری به دارایی ویا... احتاج به تخصص ملاک نیست کافیه خودی باشه
  • سعید IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    4 22
    طرح خوبی است
  • عارف FR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    18 1
    برای پولدارا و مسئولین خوب شده راحت میرن و میاند
  • علی اصغر شفیعی US ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    14 1
    بنظر میرسد با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری که بیشتر هم کسب آن در گذشته بعلت ساخت و سازهای پارتی بازانه صدمه به شهر تهران زده و آنرا یک شهر بی هویت کرده . شهردار محترم جدیدبا توجه به تخصصشان در نظر دارند یک در آمد ثابت تری برای اداره شهر ایجاد کنن،، لیکن باید توجه داشته باشند که شهر از مردم با سواد تا بیسواد تشکیل شده و ایجاد پیچیدگی های بی جهت مردم را بی علت تحریک به مخالفت با ایشان مینماید ،،، بنظرم کافی بود شهرداری با پلیس کنار می آمد و به طرح قبلی دست نمیزد و مردم هم متوجه نمیشدند و فعلا فقط هزینه های تردد غیر مجاز قبلی را جمع آوری میکرد که مبلغ قابل توجهی هم هست ،،، در حال حاضر خیلی ها که قبلا داخل طرح تردد نداشتند با تبلیغ های در سطح شهر شروع به تردد بی مورد و غیر ضروری کرده و نام طرح که برای محیط زیست بوده است را دچار چالش جدی کرده است
  • محمد IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    16 1
    با سلام من نظر خوبی نسبت به طرح جدید ندارم در طرح قدیم تردد ماشین ها بین روزها تقسیم میشد اما حالا مشخص نیست در هر روز چند ماشین قصد تردد دارند و ممکن است در یک روز آلوده تعداد زیادی اتوموبیل قصد تردد داشته باشند و این با هدف طرح که کاهش آلودگی است در تضاد است.
  • مجید IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    21 1
    تنها تفاوتی که کرده دست شهرداری تا کتف رفته توی جیب مردم تهران و ترافیک محورهای جانبی طرح که قبلا ترافیک سنگینی داشت الان سنگین وسنگینتر شده مثل همت امام علی بسیج یادگار امام وغیره
  • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    6 17
    با اجرای این طرح اختلاف بین زوج و فرد از بین رفته و هر روز که کار داشته باشید امکان تردد دارید این موضوع خیلی خیلی اهمیت داره چون قبلاً پلاک زوج خیلی بهتر بود . موضوع درآمد هم که قبلاً از طریق جریمه تردد در روزهای غیر مجاز کسب می شد . تردد با وسیله شخصی یا سرویسهای آژانس و اینا که فقط به یک نفر خدمات می دهند مستلزم پرداخت هزینه‌های برای اجرای خدمات عمومی است.
  • علی ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    3 18
    من مخالفم اما وقتی به آینده فکرمیکنم احساس میکنم این میتواند شروع خوبی باشد برای آیندگان! بنزین ارزان باعث شده تا ماشینهای بشدت بی کیفیتی در ایران تولید شود ،ارزانی بنزین باعث شده تا زیرساختهای حمل و نقل عمومی به شدت عقب مانده شوند وقتی شخصی باید در ماه نزیدک 300 شایدم کمتر یا بیشتر پرداخت کند خوب ناچارا از وسایل عمومی استفاده خواهد کرد
    • ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      12 1
      کدام وسیله عمومی؟
  • مصطفی IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    7 1
    تهران سالها است با سوئد مدیریت اخرین شده .تراکم وحشتناک .ترافیک مخرب پالودگی مرگ آور. هر صفت بدی که شامل یک پایتخت باشد .دارا میباشد .علت مدیریت بسیار ضعیف و...........
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    14 1
    لطفا یه نطر سنجی راجع به جا پارک خریدنی برپا کنید ببینید فرقی کردی .. ؟ نکرده نه طرح خلاقانه جا پارک فروشی نه طرح ترافیک فروشی
  • علی CZ ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۷
    17 3
    هیج کمکی نکرده در طی ساعت های طرح ترافیک کم یا نیست اما بعدازساعت اتمام طرح،ترافیک وحشتناکی همه جارو در برمیگیره
  • بهمن IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    20 3
    طرحی که بشود آن را با پول نقض کرد، هیچ تاثیری ندارد. باز هم تاثیر پول و باز هم اختلاف طبقاتی
  • پیام IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    19 5
    فقط برای آزار دادن مردم و صد البته درآمد نامشروع از خیابان فروشی
  • احمد US ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    17 6
    طرح کاملاً غیر کارشناسی بود که فشار اقتصادی و روانی زیادی را به ساکنین محدوده طرح کاهش آلودگی هوا وارد نموده از جمله خود من که در محدوده طرح در آپارتمان استیجاری سکونت دارم و صاحبخانه تمایلی به پرداخت بدهی های عوارض شهرداری را ندارد و بهمین خاطر من نیز نتوانسته ام در سامانه تهران من ثبت نام کنم و فقط جمعه ها می توانم اتومبیل خودم را بیرون بیاورم. ناچارم هر روز مبلغ قابل توجهی بابت کرایه رفت و آمد خود و خانواده‌ام هزینه کنم.
  • مهرداد IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    19 8
    قبلا تابستان‌ها ترافیک کمتر می‌شد. تو این یک ماهه ترافیک بیشتز هم شده ... ۱۰ میلیون نفر را اسیر کردند تو یه سایت مسخره‌ی پر از ایراد ثبت نام کنن
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    15 4
    این طرح فقط جهت کسب درامد بوده ومشگلات مردم را بیشتر کرده وهیچگونه وجه مثبتی ندارد
  • بهزاد IR ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    18 8
    طرح خوبی نیست....ترافیک بدتر شده....بهترین راهکار حذف پارک حاشیه ای برای خیابانهای اصلی است....البته من راهکارش را سال ۸۶ به شورای ترافیک دادم ولی چون به عقل خودشون نرسیده بود قبول نکردند...هنوز هم طرح رو دارم اگر خواستند درخدمتم
  • IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    15 3
    کار غیرکارشناسی.... و بدون در نظر داشتن زیر ساخت ها
  • ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    15 4
    بدون اینکه فکری به حال حمل و نقل عمومی کنند نباید محدودیت اعمال کنند، ضمن اینکه مردم دارند هر سال عوارض پرداخت میکنند. ترافیک از یک خیابان به خیابان مجاور انتقال داده شده و شلوغی در شهر بسیار زیاد شده. هر کاری میکنند برای پول گرفتن از مردمه. از آب و برق رایگان رسیدیم به تردد پولی.
  • حامد IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    10 12
    به نظرم هر کسی میخواهد در تهران زندگی کند ، باید هزینه های بالای سکونت در پایتخت را بپردازد ... توسعه شهر باید با قدرت به پیش برود تا عزیزان شهرستانی کمتر به فکر مهاجرت به تهران بیفتن...باتشکر
    • ایزانلو IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
      11 2
      طرح خوبی نیست مترو و بی ارتی انقدر شلوغه مجبوریم با تاکسی بریم ک باید کلی کرایه داد همونو طرح میخریم .
  • علی IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    14 8
    به نظر میرسد طرح جدید کارشناسی شده نیست و نه تنها مشکلات تردد را افزایش داده است منجر به کاهش آلودگی نیز نشده است. آنهایی که این طرح را ارائه کرده اند یا با راننده و مجوزهای دائمی طرح ترافیک در محدوده تردد میکنند و یا در روز فقط در یک مکان مستقرند و کار دیگری در شهر ندارند. آنهایی که مرتبا برای کارهای مختلف در شهر تردد میکنند امکان اینکه از زمان بهره لازم را ببرند و به کارهای مختلف رسیدگی کنند با این طرح با مشکل مواجه هستند. طرح ارائه شده برای کاهش آلودگی نه تنها از کفایت بلکه از جامعیت اجتماعی و آشنایی با نیازهای مخاطبین بیگانه بوده است.
  • KR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    23 5
    این معنای واقعی اصلاحطلبی یعنی شهر فروشیه.
  • اکبر DE ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    3 12
    ترافیک درمحدوده کم شده
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    11 3
    از مردم خواهش میکنم در انتخابات دقت کنند به جناح رای ندهند به شخص با صلاحیت رای بدهند نتیجه رای به این شورا رو ببینید که هر روز یه آس رو میکنند فقط و فقط فکر چپاول و غارت هستند
  • ایمان IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    12 1
    این طرحها نمیتونه کار ساز باشه و درست نیست همش بخوایم به مردم ظلم کنیم درصورتی که خیلیا باهمین ماشین شکمشون رو سیر میکنند .مسئولین باید فکری به حال تولید خودرو و واردات اون کنن تا خودرو های به روز تر تولید کنیم .
  • امین IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    16 1
    این کار فقط ی راهزنی هستش ما هرساله عوارض خودرو میدیم ولی برای تردد هم باید پول بدیم حقش بود لااقل ۲۰ روز هر فصل واسه تردد تو ناحیه طرح میزاشتن تا حق مردم پایمال نشه
  • جناب دکتر IR ۰۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    3 16
    به نظر من و باقی کارشناسان کاربلد که عاااالیه!
  • امیر IR ۰۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    16 1
    بنظر من طرحی هستش غیر اصولی چون همرو دچار مشکل کرده برای رفت و امد و اینکه باید بابت همه چیز پول بدیم هم طرح ترافیک که قیمتش بیش از اندازه گرون شده هم ورود به محدوده زوج و فرد که دیگه واقعا نمیدونیم چیکار بکنیم کسی به هیچ عنوان راضی نیستش گناه ما چیه محل کارمون تو طرح هستش و خونمون تو غرب ترین نقطه تهران
  • رضا علیزاده ۰۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    14 1
    مزخرفه کسی که درد مردم و نمیبیمه و فقط به فکر جیب خودش و بالا دستیاش هست مسلما طرحش هم مزخرفه اون از حادثه قطار با بی مسئولیتی ایشون که انداختن بیرون باز دلشون نیومد بیکار بمونه اینم از طرحی که دو ساله چندرغاز در آمدمون میره تو جیب دولت خیال کردن ماهم مثل خودشون پول پارو میکنیم
  • شهلا IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    7 2
    اگر قبلا می توانستیم با خانواده و فامیل در هفته رفت و امد کنیم الان دیگر نمی توانیم ضمن اینکه در ترافیک هم تاثیر چندانی نداشته روز تعطیل هم باید به دنبال کارهای عقب مانده برویم و وقتی برای فامیل نمی ماند. این طرح در ایران مفلس فقط بدرد شهرداری می خورد.
  • مهدی فراهانی IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    12 1
    طرح خوبی به هیچ وجه نییست
  • رضا US ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    3 16
    نمی خواهم نا امید کنم اما بررسی نظرات، متاسفانه من را نسبت به سرنوشت این مردم نا امید میکند. درصد کمی از مردم فهم درستی از شرایط دارند.
  • پویا RO ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    13 1
    فقط برای کسب درآمد هست مردم ۳۶۵ روز پول بیمه و عوارض میدن چرا باید ۲۰ روز تو فصل از ماشین استفاده کنن ترافیک صبحگاهی برای خروج از محدوده و صف کشیدن ماشین ها برای ورود بعد ساعت ۷ برای حفظ سهمیه ۲۰ روز نه تنها مشکلی رو حل نکرده بلکه نشان از عدم تدبیر مسولین هست
  • محمد DE ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    3 15
    طرح خوبی است
  • ایرانی IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    17 1
    این طرح فقط برای دادن حقوق چند هزار کارمند بلااستفاده شهرداری هست واگر این نیروها تعدیل شوند واین طرح صوری جمع شود ترافیک تهران روان وآلودگی به حداقل می‌رسد.
  • حمید RO ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    17 1
    این چه طرح احمقانه ای هست که نه به ترافیک کمک کرده نه به آلودگی هوا یعنی اگه پول بدی هوا آلوده نمیشه
  • فرید DE ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    3 15
    به نظر طرح علمی تر و کارشناسانه تری است نسبت به طرح قبلی و به نظرم عادلانه تر، البته طبعا خیلی ها طرح قبلی را بیشتر می پسندند چون راه های فرار آن را بهتر میدانستند و هر خودرویی میتوانست حدود نصف روزهای ماه را وارد طرح زوج و فرد شود که الان کمتر میتواند و طبیعتا شاکی است! ولی توجه به موضوع آلودگی بسیار مهم است. توسعه مترو به جدیت باید در دستور باشد برای تکمیل این طرح ها و کاهش استفاده از خودروی شخصی
  • آرین RU ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    2 21
    به نظر من خیلی خوبه.هم تبعیض بین پلاک زوج و فرد رو برداشته هم واقعا کسانی که نیاز واقعی به بردن ماشین نداشتن دیگه نمیبرن.به صورت محسوسی خلوت تر شده محدوده.اینایی هم که میگن بده واسه اینه که فقط نوک دماغشون رو میبینن.
  • مسعود LT ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    13 1
    خیلی بد و افتضاح
  • محمود ساجدی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    1 16
    اقا خیلی طرح خوبیه درود به شرفتون احسنت ادامه بدین ان شالله که خیره
  • DE ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    8 0
    از كي نظر مردم مهم شده؟
  • برجام IR ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    2 16
    خیلی بهتر از طرح زوج و فرد قبلیه
  • مریم NL ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    16 1
    این طرح فقط برای پر کردن جیب شهرداری است و بس، نمیدونم چرا انقدر از اینکه مردم رو عذاب بدن لذت میبرن.نه آلودگی کنترل شد و محدوده اطراف طرح به شدت ترافیکش زیاد شده که با شروع ماه مهر بدتر هم خواهد شد.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    9 0
    بهتر بود اول سرویس های ادارات را دوباره برقرار می کردند و زیر ساخت های حمل و نقل عمومی را چند برابر می کردند و سپس به فکر طرح آلودگی می شدند. در ضمن موتر سیکلت ها دست کمی از ماشین ها در آلودگی ندارند لذا با قیمت مناسب و اقساطی همه را تعویض نمایند . ضرب المثلی است که می گوید پیشگیری بهتر از درمان است. ولی نه پیشگیری که پول بدهی دیگر مشکل آلودگی نداری.
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    3 14
    کلا چه کاری هست که انجام بشود و مردم راضی باشند؟ همیشه همه ناراضی هستند. یک شبه هم باید سوییس بشویم و هیچ مسوولیتی هم نبینیم و سختی هم اصلا نکشیم.
  • US ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    16 1
    من که صبح ها با خودرو از اتوبان میرم ترافیک چندین برابر و سنگین تر از قبل شده ،و همیشه لعنت و نفرین میگم به اونی که این طرح رو مصوب و اجرا کرد .
  • US ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    14 0
    به اون کارشناسی که این طرح محدوده دوم رو طرح و اجرا کرد باید بگم جناب به ظاهر محترم اول باید وضعیت اتوبوس و مترو و تاکسی ها رو بهتر میکردی بعدا به فکر خالی کردن جیب مردم میفتادی ،متاسفانه ما مردم همیشه مثل غلامان برده حلقه به گوش این مسئولین بی فکر بودیم و هیچ گونه حق اظهار نظر نداریم . خواهشا ثبت کن
  • US ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    7 0
    بهتر بود که از مسئولین شورای شهر و شهرداری بخواهید توضیح دهند که درآمد حاصل از این طرح و دیگر درآمدهای شهرداری رو شفاف سازی کنند که چه مبلغ بوده و در جهت چه امور شهری هزینه میشه ؟والا از درآمدهای قبلی شهرداری که فقط صرف ۲۰ درصد امور شهری مثل حمل و نقل عمومی شهری و وضعیت بهبود آسفالت های خیابان شده و دیگر موارد شده .
  • سعید IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    7 0
    سلام به نظر من این طرح ها فقط درصد کمی از آلودگی هوای محدوده اضطرار کم میکنه و بیشتر جنبه درآمد زایی داره اینکه شما پول بدی و وارد طرح بشی چیزی رو تغیر نمیده و فقط ملیاردها تومان پول سر ریز میکنه به جیب شهرداری البته خدمت دوستان عرض کنم که این طرح ها فقط در ایران نیست حتی در لندن هم اجرا میشه منتهی تهران به خاطر جغرافیای خاصی که داره ( دور تا دورش کوهستانه )و در گودی واقع شده به نظر من تنها راهش دست برداشتن دولت و شهرداری از کیسه دوزی برای مردم و واردات خودروهای الکتریکی و هیبریدی بدون دریافت مالیات و عوارضهای چند صد برابری از مصرف کننده و کنار زدن انحصار خودروهای بی کیفیت چینی و داخلیه البته اگر واقلا دلشون برای مروم میسوزه که این همه سال ثابت کرده که کسی به فکر مردم نیست چون اگه بودن لااقل این پارازیتهارو از کار مینداختن که باعث کلی بیماریهای خاص شده از جمله سرطان
  • چعفر رسولی IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    8 1
    بسیار بد و بیخود و همچنین شهرداری برای در امد زایی این طرح را اجرا مبکند. مثال اگر کسی در طول فصل حتی یکبار هم بخواهد به محدوه طرح کاهش تردد کند باید حتما در سایت تهران من ثبت نام کند و هزینه های مترتب را به شهرداری بپردازد و شهرداری میخواهد از این طریق منتفع گردد و به هیچ عنوان برای کاهش الودگی و خدمت به مردم نیست
  • محمد IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    14 1
    به خدا ترافیک چند برابر شده محدوده تونل حکیم ماکه با تاکسی تردد داریم باید تو ترافیک ماشین های شخصی بمونیم . متاسفم برای شهرداری
  • مهدی IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    3 15
    به نظر ترافیک در ساعت های اجرای طرح بهتر شده است.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    1 14
    عالی است من راضی هستم بخصوص اینکه تاثیر مثبت ان در مهرماه بیشتر دیده خواهد شد
  • فرهادبهشت ایین US ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    8 1
    باسلام.به نظربنده طرح الودگی جدید،به هیچ عنوان خوب نیست.نه تنهاشلوغ ترازقبل شده،بلکه مردم سردرگم شده،وبه مرور زمان شاهدطرافیک بیشتری میشویم
  • رضا US ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    9 3
    نه من و نه هيچيك از مردم تهران از اين طرح راضي نيستند اين طرح از قبل از اول مهر آنچنان شيرازه امور شهر و كار و كسب مردم را مختل كرده و باعث آلودگي و سردرگمي مردم شده كه بيشتر توجه به اعصاب و روان شهروندان دارد تا آلودگي بشرط پرداخت پول . سعي و خطاي ديگر كه حاصلش نارصايتي مطلق ميباشد
  • علي مطهر IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    1 15
    در يك كلمه ، به نظر من ، عالي
  • کامی IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    10 1
    یک عمل کارشناسی نشده غیر علمی باهدف کسب در آگد. رفع آلودگی یه هدف گمشده است. یکبار به الگوهای موفق نگاه نکرده اند. توان جلوگیری از ساخت موتور سیکلتهای آلوده را هم ندارند. دولت هم از پول بدش نمیاید پس صنایع موتوری و خود رویی به ساختن ادامه میدهند
  • صابر نوری IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    10 1
    يک طرح غیر کارشناسی که با هدف درآمدزایی برای شهرداری تهران انجام شده اگر قرار باشه که ارگان یا وزارتخانه ای بابت آلودگی هوا عوارض بگیره وزارت بهداشته چون بار مالی درمان مردم بر دوش این وزارتخانه است در واقع شهرداری تهران به شهروندان این اجازه رو میده که هوا رو آلوده کنند و پولشو بدهند
  • پرویزبابایی IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    6 1
    شهرداری قبل کندن چاله منار را دزدیده و لذا شهر را دچار مشکل کرده است ... ورودی ماشین به داخل محدوده توسط تهرانی های راه دور و البته افرادی است که بعلت مسافت زیاد اجبار به استفاده از اتومبیل دارند ,, که البته بعنوان مثال خطوط 6 و 7 مترو ده تا ایستگاه در میان بازگشایی شده ،، و هر کس از شهرک غرب میخواد بره میدان ولی عصر بایدبره میدان محمدیه از اونجا تاکسی بگیره برگرده که مضحکه،،،این نوع عملکرد نه تدبیر درش هست ونه حسن نیت و مردم داری
  • قلاخی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    11 1
    فقط وفقط جیب مردم را خالی کنن هیچ مشکلی حل نمیکنن وبه مشکلات مردم یک مشکل دیگر اضافه میکنن
  • مومني CZ ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    11 1
    بسيار طرح خام و بدون كاربردي است كه باعث شده طرافيك در بزرگراه همت و خيلي ديگر از بزرگراه ها افزايش يابد چون بزرگراه هاي جايگزين وجود ندارد در ضمن طردد براي اهالي اين محدوده ها بسيار دشوار و پر هزينه شده با توجه به اينكه اين مناطق از افراد طبقه متوسط رو به پايين تشكيل شده
  • دانشجو IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    8 1
    سلام. طرح جدید بسیار افتضاحه
  • حسن ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    10 1
    این چجور مبارزه با آلودگی هواست که هرکی پول بده ، دیگه هوا آلوده نمیشه ؟؟؟ متاسفانه شهرداری تهران ، بدنام تر از اونیه که مردم حرفشو باور کنند .
  • hamic IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    3 1
    با عرض سلام به نظر من ترافیک در طرح جدید بسیار زیاد شده و هر کسی خودروی شخصیش را بیرون میاره چون هزینه عوارض بسیار ناچیزه من نظرم اینه که دوباره همان زوج و فرد عالی بود من راننده اژانس هستم با تشکر
  • رضا IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    این طرح را میتوان به جرات از معدود طرحهای مبتنی بر نرم افزار دانست وطبعا ما که عادت کردیم تو ورودی خیابانها پلیسی یا دروازه ای (مثل آنچه درخطوط ویژه می بینیم) جلوی رفتار غیر قانونی مان رابگیردسخت است تا جا بیفتد ولی مشکل اصلی حلقه های دیگر مثل مترو واتوبوس است که همپای اجرای طرح ترافیک نتوانسته اند افزایش بار مسافر را تحمل وبرایش برنامه ریزی کنند وبه شدت رغبت استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی را کاهش داده اند
  • شمس تبریزی IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 1
    بسیار طرح خوبی است و بنده از فرصت استفاده میکنم و مراتب تشکر و قدردانی خود را تقدیم جناب دکتر حناچی شهردار محترم پایتخت میکنم. ترافیک در مناطق آلوده بسیار کمتر شده. از جناب شهردار تقاضا میکنم در اجرای طرح عقب نشینی نکنند و تسلیم کسانی که در کمال بی مسولیتی موجبات آلودگی هوا و صوتی را برای دیگران فراهم میکنند نگردند.
  • محمد علی IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    سلام , به نظر من اصلا طرح موفقی نیست, مگر قراره آلودگی اتومبیلها با پرداخت پول حل بشه ؟ فقط راه درآمد بیشتر برای شهرداری , فقط همین!
  • عباسی GB ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    طرح ترافیک جدید برای خالی کردن جیب مردم و پول درآوردن است جای تاسف داره که به این شورای شهر رای دادم
  • محسن IR ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    طرح غیر کارشناسی شناسی شده است فقط درامد زایی براشون دارد
  • علیرضا حسنوند IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    والا بدون هرگونه هماهنگی با مردم ،هر جور طرحی رو پیاده‌سازی می کنن ،تازه منت هم سرمون میذارن ، ، کی میشه از شر این مدیران خلاص شیم خدا میدونه
  • بدون نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    1 0
    مگه نظر مردم برای این مسئولین بی فکر شورای شهر و شهرداری مهمه ؟تا وقتی خود این مسئولین از خود راضی با خودروی شخصی رفت و آمد میکنند و از وسایل نقلیه عمومی استفاده نمیکنند که متوجه نمیشن حرف و درد مردم رو ،این وضعیت طرح ترافیک هیچ تاثیری روی آلودگی هوا و ترافیک نداشته ،فقط تنها تاثیری که داشته پر شدن جیب شورای شهر و شهرداری شده و خدا از باعث و بانی طراح این طرح ترافیک نگذره .
  • UA ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    من قبلا با مسافرکش های شخصی تا محل کار خودم میرفتم بعد از اجرای طرح تعداد مسافرکش های شخصی به شدت کم شد و مجبور شدم برای اینکه دیر سرکار نرسم از خودروی شخصی استفاده کنم. از طرف دیگه ترافیک اطراف طرح به شدت زیاد شده در واقع به نظر میاد ترافیک رو از داخل طرح به اطراف طرح برده. لازمه اجرای چنین طرح های سیستم قوی حمل و نقل عمومیه در نبود چنین سیستمی فقط باعث زحمت و دردسر مردمه. حداقل برای حفظ ظاهر هم که شده خوب بود خطوط نیمه کاره مترو رو کامل میکردند و بعد اجرا میکردند.
  • حق گو IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    طرحی که شما پول میدی میری توش معناش چیه؟ یعنی پول بده آلوده کن!!!!
  • IR ۲۱:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    بسیاربدوسرگیجه آوروباعث بیشترشدن تنش عصبی برای افرادیکه بدلائل زیاد مجبوربه استفاده ازاتومبیل شخصی هستند ولی چه سودکه شهرداری هیچگونه اعتنائی به نظرات ومشکلات شهروندان نمیکند .
  • RO ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    ورش دارید این طرح افتضاح رو. توهین به ملت چقدر؟
  • مهدی IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    بااین طرح فقط عصبانیت مردم بیشتر شده ، و به جز دزدی از جیب مردم هیچ تاثیری در الودگی هوا و کم شدن ترافیک نداشته
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    بجای اجرای از این قبیل طرح های اقتصادی که تمام منفعتش به جیب شهرداری و ... می رود و اگر واقعا به فکر آلودگی هوا و ترافیک هستید وضعیت حمل و نقل عمومی شهر تهران و بهسازی و نوسازی ناوگان و سیستم های حمل و نقل عمومی را سامان بدید. کیفیت بنزین را بطور واقعی یورو ۴ و ۵ کنید
  • مقیمی AE ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    طرح ترافیک و آلودگی را کلا” جمع کنید بدتر از الان نمی شه
  • اکبری IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    بنظرم هیچ فایده برای رفع معضل الودگی هوا و کم شدن ترافیک نداره .شهرداری بفکر جبران هزینه هاش از راهای مختلف هست
  • فرهاد IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    روی این طرح اصلا فکر نشده است ،به دلایل زیر: ۱.باعث افزایش موتور سیکلت شده است، ۲.ممکن است یک روز همه تصمیم بگیرند از روز مجازشان همزمان استفاده کنند، ۳.حمل نقل عمومی جایگزبن برای این طرح دیده نشده است،
  • علیرضا IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    من ساکن منطقه طرح آلودگی هستم ؛ شرایط زندگی یرایمان سخت شده تو محدوده زندانی شدیم ؛ برای سرکار رفتن مشکل داریم اول مهر که بچه ها مدرسه میرن شرایط خیلی سختر میشه ؛ مگه ما کارمتدان چقدر درآمد دازیم که باید هزینه اضافی هم بدهیم ؛ هر کاری تو مملکت انحام میشه هزینه اش از جیب مردم بدبخت ؛ مگه ما گناه کردیم ساکن ابن منطقه شدیم
  • حسین ۴۶ TR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    طرح پولسازی بوده و باعث دو برابر شدن کرایه اسنپ و آژانس ها شده اهداف هر طرحی فعلا طرح درآمد است نه رفاه مردم فکر کنم دامنه این طرح تا چند وقت دیگر به خط مرزی استانهای مجاورتهران برسد .
  • آزما IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    سلام.درطرح جدید فقط و فقط درآمدزایی شهرداری مطرح بوده نه هیییچ چیز دیگه.چرا که بار ترافیکی شدیدی رو از ساعت 7 به بعد در محدوده شاهد هستیم.اینو پلیس راهور هم میتونه به وضوح ببینه.طبق معمول اونایی که پولش رو دارن ماشیناشونو میارن ؛عوارصشو میدن و دودش میره توو چشم مروم همین محدوده.ولی خود مردم این مناطق باید عوارص و آلودگی و ترافیک بیشتر رو تحمل کنن
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    1 0
    نظر مردم برای مسئولین به ظاهر محترم شورای شهر و شهرداری مهم نیست،مهم خالی کردن جیب مردم برای پر کردن حساب بانکی های عزیزان شهرداری هستش که بعدها گندش درمیاد که ویلاهای آنچنانی دارند و بچه هاشون خارج از کشور زندگی میکنند،وگرنه با این طرحهای دوزاری که آلودگی هوا و ترافیک درست نمیشه .
  • بهزاد IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    0 0
    بنظر من طرح قبلی خیلی بهتر بود این طرح ترافیک رو به خیابان ها و اتوبان های مجاور برده و تاثیری روی هوا نداشته و فقط درامدی بوده برای شهرداری در پوشش الودگی هوا خود پلیس هم راضی نیست خدا به خیر کنه شش ماه دوم رو هزینه تاکسی و اژانس هم زیاد شده
  • محمدی RO ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    1 0
    طرح فوق العاده بد و دست و پاگیری است