۰ نفر
۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴
چه عواملی مانع ازدواج می‌شود؟

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ یک روانشناس گفت: ازدواج سرنوشت سازترین تصمیم و انتخابی است که هر فرد در زندگی خود می‌گیرد که دلایل فرهنگی، اقتصادیی موجب عدم تمایل فرد برای ازدواج می‌شود.

زهرا امام روانشناس و مشاو درباره عواملی که مانع ازدواج جوانان می‌شود، اظهار کرد: ازدواج مهم‌ترین و سرنوشت سازترین تصمیم و انتخابی است که هر فرد در زندگی خود می‌گیرد و باید این انتخاب را جدی گرفت و به طور منطقی با آن روبرو شد.

امام با بیان اینکه ازدواج یک قرارداد دوطرفه  برای تبادل نیازهای عاطفی، جنسی و بخشی از نیازهای اجتماعی است، گفت: مثلاً  در یک ازدواج کارآمد، عشق رمانتیک جای خود را به صمیمیت و دوست داشتن می‌دهد.

این روانشناس گفت: گاهی اوقات دلایل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی موجب عدم تمایل فرد برای ازدواج و در نتیجه بالا رفتن سن ازدواج می‌گردد.

وی با بیان اینکه گاهی تنوع طلبی فرد، ترس فرد ازطلاق، خیانت، مرد سالاری، زن سالاری، رقابت بین آن‌ها موجب کاهش تمایل فرد به ازدواج می‌شود، افزود: همچنین عوامل اقتصادی به این معنا که فرد از نظر مالی هزینه‌های مراسم ازدواج، مسکن، تهیه وسایل زندکی، مهریه و موارد این چنینی را ندارد.

امام با اشاره به اینکه گاهی اوقات الگو برداری‌های غلطی که شخص از فضاهای مجازی دارد مثل اینستاگرام و.. باعث این موضوع می‌شود، ادامه داد: از دیگر عوامل افسردگی، اضطراب، اعتیاد جوانان نیز باعث عدم تمایل فرد برای ازدواج می‌شود.

این روانشناس اضافه کرد: عدم مسئولیت پذیری، نداشتن مهارت‌های لازم وعدم شناخت فرد از خودش (خودشناسی) هم از این موارد است همچنین ازدواج درمان نیست و با ازدواج معجزه‌ای اتفاق نمی‌افتد، قرار نیست با ازدواج به آرمان هایمان برسیم یا کسی ما را خوشبخت کند.

وی افزود: هدف ازدواج داشتن تکیه گاه نیست بلکه همراهی است، قرار نیست به کسی تکیه کنیم بلکه باید همدیگر را همراهی و حمایت کنیم.

امام عنوان کرد: یادمان باشد همسر تکیه گاه و سایه سر ما نیست همچنین همسر، ما را رشد نمی‌دهد بلکه ما خود مسئول رشد وسعادت خود هستیم.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =