۶ هزار میلیارد ریال از تعهدات تامین اجتماعی کردستان پرداخت شد

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان گفت: سال گذشته ۱۳۵ میلیارد تومان برای درمان مستقیم و ۱۲۸ میلیارد تومان هم برای درمان غیر مستقیم افراد زیر پوشش تامین اجتماعی استان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، هوشنگ فولادی در نشست خبری با رسانه‌ها در سنندج اظهار داشت: دو بیمارستان در سنندج و سقز، پلی‌کلینیک تخصصی سنندج، مراکز درمانی مریوان، قروه و بیجار و دو درمانگاه عمومی بانه و کامیاران در بحث درمان مستقیم به افراد زیر پوشش خدمات‌ رسانی می‌کنند.

وی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت درمانگاه عمومی دیواندره هم از ابتدای امسال شروع شده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کردستان اذعان کرد: در حال حاضر این مدیریت در موضوع مراکز ملکی درمانی چه در بخش کمی و چه کیفی در کشور شرایط مطلوبی دارد و با اتمام درمانگاه دیواندره، کردستان تنها استانی خواهد بود که در تمامی شهرستان‌ها دارای مراکز درمانی است.

فولادی ادامه داد: سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار نفر به مراکز درمانی تامین اجتماعی استان مراجعه کرده‌اند که معادل ۱۳۵ میلیارد تومان در درمان آنها هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین برای ۴ میلیون و ۲۵۰ هزار مراجعه به مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی از قبیل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و پزشک عمومی و متخصص، ۱۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان کردستان تصریح کرد: سال گذشته ۲۲ هزار و ۹۲۳ نفر در بیمارستان‌های سنندج و سقز بستری شده‌اند ضمن اینکه ۱۰ هزار و ۱۶۹ عمل جراحی صورت گرفته است.

وی متوسط اقامت بیمار در مراکز درمانی کردستان را ۲.۳۹ روز و ضریب اشغال تخت‌های بیمارستانی را ۸۳.۳۶ درصد ذکر کرد.

فولادی همچنین گفت: نسبت سزارین به زایمان طبیعی در کردستان ۳۲ درصد است که به دلیل کاهش آمار سزارین مورد تشویق مرکز قرار گرفته‌ایم.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان کردستان، توسعه و تجهیز اورژانس بیمارستان سنندج تا سطح استانداردهای بین‌المللی و افزایش تخت‌های آن تا ۲۲ تخت، خرید و نصب ۵ دستگاه رادیولوژی، دریافت گواهینامه ایزو ۹۰۰۱ ورژن ۲۰۱۵ توسط ستاد مدیریت درمان، پلی‌کلینیک تخصصی سنندج و درمانگاه قروه و کسب رتبه بیمارستان سنندج در میان ۶۹ بیمارستان سازمان را از دستاوردها و اقدامات این مدیریت در کردستان ذکر کرد.

وی در پایان افزود: آغاز پروژه طرح سامانه تولید نسخه الکترونیک و حذف دفاتر درمانی، کسب رتبه دوم مدیریت بحران در میان ۲۹ مدیریت و کسب رتبه اول بیمارستان سنندج در شاخص درصد سزارین به کل زایمان در میان ۶۹ بیمارستان مرکز از دیگر دستاوردهای این مدیریت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =