کلنگ ساخت مدرسه با زیربنای ۱۵۰۰ مترمربع در ازنا

طی مراسمی با حضور دکتر هاشمی و دکتر قندی خیرین مدرسه ساز ، ورشوچی ، سعیدی و مشاری نمایندگان سازمان نوسازی مدارس کشور ، مهندس حیدری مدیر کل نوسازی مدارس لرستان ، محمدی فرماندار ازنا ، رضوی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز لرستان ، خرم آبادی معاون مشارکتهای مردمی نوسازی مدارس استان و تعدادی از مسئولین استانی ، کلنگ ساخت آموزشگاه ۹ کلاسه ازنا به زمین زده شد .

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید علی محمد رضوی در این مراسم گفت : این پروژه که توسط خیرین آغاز خواهد شد، سی و سومین مدرسه ای  است که پس از سیل ساخت آن  توسط خیرین شروع شده است ، و ۲۷ مدرسه در قالب ۲۰۲ کلاس نیز پس از سیل توسط خیرین در دست تعمیر قرار گرفته است.
مهندس محمدرضا حیدری  در این مدارس ضمن قدردانی از خیرین مدرسه ساز  اظهار داشت : در بحث سیل ۴۲۳ فضای آموزشی دچار آسیب شده اند که از این تعداد ۱۱۳ مدرسه تخریب  و ۳۱۰ مدرسه آسیب دیده اند،اما با مساعدت خیرین ارجمند مدرسه ساز ۵۷ پروژه آغاز بکار شده اند و با مساعی کارکنان نوسازی مدارس استان در۲۵ روز گذشته ، با فعال شدن پروژه های نوسازی مدارس بیش از ۶۵ میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی جذب شده که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
آسیب زیاد به مدارس در اثر سیل
 وی گفت: سیل به بسیاری از مدارس در سطح استان آسیب وارد کرده ،اما حجم ویرانی  از این سیل در پلدختر و معمولان بیشتر بوده است.
حیدری تصریح کرد: برای ساخت این آموزشگاه  در شهرستان ازنا به اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال نیاز است که بطور صد در صد توسط این خیرین گرامی پرداخت خواهد شد .
مدیرکل نوسازی و مدارس لرستان اظهار کرد: متاسفانه سیل باعث شد که در برخی مناطق ، زمین مدرسه هم از بین برود و ما هم اکنون برای برخی مدارس مشکل تامین زمین داریم که تا حدودی با کمک بنیاد مسکن استان  توانسته ایم این مشکل را در برخی شهرستانها رفع کنیم .
دکتر هاشمی خیر مدرسه ساز در ادامه این مراسم گفت : مثال ما خیرین مثال داستان کهنی است که در این بیت خلاصه شده است
دیگران کاشتند و ما خوردیم
مانیز بکاریم تا دیگران بخورند
وی افزود:لطف خدا شامل حال ما شده است تا اقدام به ساخت این مدرسه بکنیم و باید با ایمان و ثبات قدم تلاش کنیم تا میهن و دین عزیزمان را با تلاش و از خود گذشتگی حفظ کنیم و در راه اعتلای آن از جان و دل ایثار کنیم.
دکتر قندی خیر مدرسه ساز ضمن تشکر ازاعضای مجمع خیرین مدرسه ساز استان اظهار داشت : تصمیم ما ابتدا ورود به دیگر عرصه ها بود ولی متاسفانه با عدم اقبال متولیان امر مواجه شدیم اما با اولین دیدار با مهندس رضوی ، تمام اراده ما پس از گفتگو با وی و با توجه به حسن خلق این مرد شریف معطوف مدرسه سازی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان لرستان شد که انشاالله این راه را ادامه خواهیم داد.
لازم به ذکر است این واحد آموزش با ۹ کلاس درس ، ۳ کارگاه ، یک آزمایشگاه ، یک کتابخانه و یک سالن چند منظوره در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع و با زیر بنای آموزشی ۱۵۰۰ متر  احداث خواهد شد .
46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1281648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =