شرکت خودروسازی فورد با پرده‌برداری از آزمایشگاه‌های تست ایمنی این شرکت، ایمنی بالاتر خودروهای خود را به رخ دیگر شرکت‌ها کشید

محبوبه عمیدی: از قرار معلوم این رونمایی، یکی از تلاش‌های این شرکت جهت نشان دادن اهمیت ایمنی در سری‌های آینده خودرو‌های ساخت این شرکت است. پایگاه خبری سی.نت در گزارشی، تازه‌های ایمنی آزمایشگاه فورد را مرور کرده است.

کیسه‌های هوای جدید با استفاده از حسگرهای فشار عمل می‌کنند، به ادعای فورد این کیسه‌های هوا 30 درصد سریع‌تر از نمونه‌های قبلی که با استفاده از حسگرهای مستقر در پدال گاز عمل می‌کنند، باز می‌شوند.

با این‌که برخورد یک دوچرخه به خودرو می‌تواند به دوچرخه‌سوار آسیب برساند و برای او خطرناک باشد، اما این برخورد تهدیدی برای سلامتی سرنشینان خودرو به حساب نمی‌آید. به همین دلیل باز شدن کیسه‌های هوا در پاسخ به این ضربه، ضروری به نظر نمی‌رسد. این روبات، میانگین ضربه وارده توسط دوچرخه را به خودرو اندازه می‌گیرد تا در صورت تصادم، حسگرهای فشار به آن عکس‌العمل نشان ندهند.

این روبات برخورد توپی پرشتاب را به بدنه خودرو شبیه‌سازی می‌کند. مهندسان فورد می‌خواهند حسگرهای فشار را برای باز‌کردن کیسه هوای جدید به گونه‌ای تنظیم کنند که آن‌ها با اتفاقات مختلف روزانه و بعضا بی‌دلیل باز نشوند.

در دسامبر 2008 / دی‌ماه 1387، فورد شروع به استفاده از نازل‌های فشار قوی آب کرد که می‌توانستند آب را همراه هوای فشرده با فشاری معادل 130 پی‌.اس.آی تخلیه کنند. این نازل‌ها در خودرو‌های نمونه جاسازی می‌شوند تا با استفاده از آنها، میزان استقامت خودرو زمان تصادف و عکس‌العمل آن در برابر ضربه به خوبی مشخص شود.

زمانی که نازل فشار قوی آب را با فشار از درون کپسول به بیرون تخلیه می‌کند، واکنش خودرو به این عمل می‌تواند به لیز خوردن آن منجر شود. مهندسان فورد با استفاده از این آزمایش، ثبات خودرو را در جاده‌های خیس، سطوح صیقلی و خشک اندازه‌گیری می‌کنند. فورد می‌گوید این روش باعث شده، آزمایش‌ها هزینه کمتری داشته باشند، چون دیگر مهندسان ناچار به استفاده از خودرو‌های واقعی برای ایجاد صحنه‌های تصادف نیستند.

فورد از بالون‌های عظیمی به شکل خودرو استفاده می‌کند تا قابلیت تشخیص فاصله با خودروی پیش رو را، همراه با اعلام خطر هم‌زمان و ترمز‌گیری در بعضی از سری‌های جدید آزمایش کند. این قابلیت تا سال 2010 / 1389 تکمیل خواهد شد تا در سری‌های Taurus و Lincoln MKS به کار گرفته شود.

علاوه بر این موارد، خودرو‌ها مورد تست‌های جاده‌ای هم قرار می‌گیرند تا به رانندگان نشان دهند چگونه حسگرهای فشار در مقابل برآمدگی‌ها، گودال‌ها و سایر عیوب جاده‌ها، عکس‌العمل نشان می‌دهند و تا کجا در مقابل تکان‌ها و لرزش‌های ماشین در جاده مقاومت می‌کنند.

 

کد خبر 12820

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • يوسف IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۴
    0 0
    جالب بود ولي هر كاري بكنند به پاي محصولات ( اتومبيل ) ايران نميرسند