فرصتی که به خطر تبدیل شد/ جزییات جدید پرونده برانکو

مهر نوشت: باشگاه پرسپولیس در حالی پرونده برانکو ایوانکوویچ را به فیفا کشاند که فرصتی طلایی برای حل آن را از دست داد تا خطری که چند سال پیش با «مانوئل ژوزه» این باشگاه را تهدید کرده بود، سراغش بیاید.

باشگاه پرسپولیس نتوانست با کادرفنی خارجی فصل گذشته خود تسویه حساب کند تا برانکو ایوانکوویچ و دستیاران کروات او مجبور شوند از طریق مراجع قانونی بینالمللی، طلب نزدیک به یک میلیون و دویست هزار یوروریی خود را پیگیر شوند.

ماریو بودیمیر نیز با وجود اینکه تنها نیم فصل در پرسپولیس بازی کرد تمام مبلغ قرارداد خود را دریافت نکرد تا او نیز مسئولان پرسپولیس را تهدید به شکایت کند. تهدیداتی که با توجه به عملی شدن آن توسط برانکو، رنگ و بوی دیگری گرفته و می تواند پرسپولیس را در آستانه خطری بزرگ برای فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قرار دهد.

شاید اگر مدیران باشگاه پرسپولیس فرمول دیگری را برای حل این مشکل می کردند کار به تهدید و شکایت نمیکشید. تصمیماتی که با توجه به درخواست کادرفنی و بازیکن خارجی پرسپولیس می توانست ختم به خیر شود.

سه نامه در یک فصل
سرمربی پرسپولیس در طول فصل گذشته لیگ برتر، سه نامه بابت عدم دریافت مطالبات خود به باشگاه پرسپولیس فرستاد تا بتواند پول خود را دریافت کند. برانکو ایوانکوویچ قراردادی نزدیک به یک میلیون یورو با پرسپولیس برای فصل گذشته عقد کرده بود اما در زمان دوران مدیریت حمیدرضا گرشاسبی یک یورو هم از این قرارداد را دریافت نکرد تا بار سنگین این پول روی دوش ایرج عرب بیافتد. او نیز پس از نزدیک به سه ماه سرپرستی در باشگاه پرسپولیس حکم مدیرعاملی خود را از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان دریافت کرد تا در نخستین اقدام بتواند نزدیک به پانصد هزار یورو از این قرارداد را پرداخت کند.

مبلغی که بعد از دومین نامه وکیل برانکو به پرسپولیس پرداخت شد. در این نامه به صراحت عنوان شده اگر پرسپولیسیها به قرارداد خود پایبند نباشند برانکو از بندهای موجود در همین قرارداد برای تسویه حساب با باشگاه از طریق مراجع بین المللی استفاده خواهند کرد.

سه قهرمانی و آپشن سنگین پاداش‌ها
در قرارداد فصل گذشته برانکو ایوانکوویچ به وضوح بیان شده بود که این مربی در صورت قهرمانی در هر یک از رقابت های لیگ برتر، جام حذفی، سوپرجام و لیگ قهرمانان آسیا پاداش های ۱۰ الی ۲۵ درصدی از رقم قرارداد اولیه خود دریافت می کند. سرخپوشان پایتخت با وجود ناکامی در لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا موفق شد به سه قهرمانی دیگر در فوتبال ایران برسد تا میزان مطالبات برانکو با وجود پرداخت پانصد هزار یورویی به یک میلیون یورو برسد. رقم سنگینی که از توان باشگاه برای پرداخت کامل و یکجای ان خارج بود.

برانکو درخواست جلسه کرد پرسپولیس ساده گرفت
سرمربی فصل گذشته پرسولیس به دلیل آنچه عدم توافق مالی با باشگاه پرسپولیس عنوان کرد نامه فسخ قرارداد خود را به این باشگاه ارسال کرد تا مقدمات حضور خود در الاهلی عربستان را فراهم کند. سرمربی پرسپولیس در نامه فسخ قرارداد خود عنوان کرد برای توافق با باشگاه پرسپولیس برای فصل آینده حاضر است پای میز مذاکره بنشیند.

باشگاه پرسپولیس نیز پس از شوک فسخ قرارداد یکطرفه از سوی این مربی سعی نکرد مشکل را حل کند و نامه نگاری‌های وکیل برانکو را ساده انگاشت تا شروع یک خطر جدید و البته تکراری، پرسپولیس را تهدید کند.

چمدان پر از پول در تهران و جیب خالی سرخ ها در استانبول!
باشگاه پرسپولیس قبل از فسخ قرارداد از سوی برانکو توانسته بود ۶۳۰ هزار یورو پول نقد را تهیه کند تا به برانکو تحویل دهد. چمدان پر از پولی که به دلیل نیامدن سرمربی کروات به تهران در دفتر ایرج عرب خاک خورد. پس از آن برانکو بار دیگر از طریق وکیل خود درخواست برگزاری جلسه در استانبول ترکیه کرد که مورد پذیرش مسئولان باشگاه پرسپولیس هم قرار گرفت. البته با این تفاوت که سناریویی عجیب از سوی مسئولان باشگاه پرسپولیس برای ارائه رضایتنامه برانکو در نظر گرفته شد.

فرصت طلایی که پرسپولیس از دست داد!
وکیل برانکو ایوانکوویچ در نشست با امیر حسینی مدیر امور بین الملل و مهدی ذاکر معاون حقوقی پرسپولیس میزان مطالبات پرسپولیس را طبق بندهای موجود در قراردد را یسک میلیون یورو اعلام می کند. رقمی که با نظر پرسپولیسی ها یکسان بوده است اما مدیران پرسپولیس طبق خواسته ایرج عرب مدیرعامل باشگاه خواهان تخفیف می شوند.

جلسه دو مسئول پرسپولیس با وکیل برانکو بیشتر از سه ساعت طول می کشد تا برانکو پس از سه تماس صوتی و تصویری که وکیلش با وی انجام می دهد حاضر به تخفیف پانصدهزار یورویی می شود. تخفیف قابل توجهی که ذاکر و حسینی را نیز غافلگیر می کند. آنها وقتی این موضوع را با ایرج عرب در میان می گذارند واکنش عجیبی را از سوی مدیرعامل باشگاه می بینند. عرب که صبح همان روز به معاونان خود گفته بود با چانه زنی از وکیل برانکو تخفیف بگیرند پس از نصف شدن مبلغ اعلام می کند حاضر نیست یک یورو هم به برانکو بدهد. فرصتی طلایی که پرسپولیس از دست داد تا عصبانیت سرمربی تیمی را برانگیزد که حاضر بود تخفیف پنجاه درصدی بدهد.

پرسپولیس، «تلخی بی‌پایان را به پایان تلخ» ترجیح داد
برانکو ایوانکوویچ پس از این رفتار تصمیم به شکایت از باشگاه پرسپولیس به فیفا گرفت. سرمربی پرسپولیس نامه کتبی خود را هفدهم تیرماه به کمیته انضباطی فدراسیون بین المللی فوتبال ارسال کرد. طبق این نامه، برانکو ایوانکوویچ مطالبات فصل گذشته و حق فسخ خود که باعث می شود بخشی از قرارداد فصل آینده اش را به عنوان غرامت دریافت کند را خواهان شد. نامه ای که می توانست با توافق بین سرخ ها و وکیل وی در استانبول هرگز به فیفا ارسال نشود تا این پرونده دچار تلخی بی پایان نشود!

دستیاران برانکو وارد معرکه شدند
ایگور پانادیچ، مارکو استیلینوویچ و زلاتکو ایوانکوویچ دستیاران برانکو ایوانکوویچ هم که حدود ۳۷۰ هزار یورو از پرسپولیس طلب دارند در نامه هایی جداگانه به کمیته انضباطی فیفا خواهان دریافت مطالبات خود شدند تا آینده ای تاریک و مبهم در انتظار پرسپولیس باشد.

هشدار وکیل برانکو به مسئولان باشگاه
وکیل برانکو در انتهای جلسه با حسینی و ذاکر با آنها درباره مشکلاتی که در انتظار پرسپولیس است صحبت می کند. وی به مدیران باشگاه اعلام می کند با توجه به پرونده های مالی که این باشگاه در گذشته داشته است احتمال محرومیت سنگین در انتظار سرخ هاست اما معاون حقوقی باشگاه به وی اعلام می کند چاره ای جز تبعیت از تصمیمات مدیرعامل باشگاه ندارد.

پرسپولیس امسال محروم نمی شود اما فصل آینده شاید؟
طبق قوانین بین المللی، در صورت حکم قطعی مبنی بر بدهی باشگاه پرسپولیس به برانکو از سوی دادگاه بین المللی ورزش که قابل تجدیدنظر خواهی نیز نخواهد بود فدراسیون فوتبال ایران موظف است پیگیر پرداخت طلب برانکو شود. اگر باشگاه پرسپولیس نتواند با سرمربی پیشین خود برای پرداخت طلبی که فیفا تعیین کرده است به توافق برسد فدراسیون فوتبال مجاز به کنار گذاشتن پرسپولیس از لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا خواهد بود. چون که طبق قوانین AFC باشگاه هایی که با حکم انضباطی فیفا روبرو هستند و موفق به حل و فصل آن نشده اند حق حضور در مسابقات آسیایی را ندارند.

255 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1282135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =