۰ نفر
۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۰۵:۳۷

ایرنا:درحالیکه تلویزیون دولتی مصر از استعفای شماری از اعضای کادر رهبری حزب حاکم این کشور ازجمله جمال مبارک خبر داد آمریکا گفت: اما بهتر است حسنی مبارک در سمت ریاست جمهوری باقی بماند و تغییرات را هدایت کند.

 بی بی سی گزارش داد: فرانک وایزنر، فرستاده دولت آمریکا به مصر از تغییر در کادر رهبری حزب حاکم استقبال کرد و گفت که بهتر است حسنی مبارک در سمت ریاست جمهوری باقی بماند و تغییرات را هدایت کند.
وایزنربا ادعای اینکه تداوم رهبری مبارک حیاتی است افزود: این فرصتی است برای او تا میراث خوبی از خود به جا بگذارد.
تلویزیون دولتی مصر پیش تر گزارش داده بود که اعضای دفتر سیاسی حزب دموکراتیک ملی مصر، حزب حاکم که رهبری آن را حسنی مبارک به عهده دارد، از سمت های خود کناره گیری کرده اند. حسام بدراوی که به عنوان یک چهره لیبرال شناخته می شود، به عنوان دبیرکل جدید حزب معرفی شده است. او همچنین سمت پیشین جمال مبارک را در حزب هم به عهده گرفته است.
تلویزیون دولتی مصر گزارش های اولیه را که در مورد کناره گیری خود حسنی مبارک از رهبری حزب حاکم منتشر شده بود رد کرده و گفته است که او هنوز رهبر حزب دموکراتیک ملی است و استعفای اعضای دفتر سیاسی را پذیرفته و اعضای جدید را هم خود منصوب کرده است.
براساس این گزارش مردم قاهره که در میدان تحریر حضور دارند با شنیدن این خبر اکنون تشجیع شده اند که برای رفتن مبارک بیشتر فشار بیاورند.
تلویزیون دولتی مصر رهبران جدید حزب حاکم را به این ترتیب معرفی کرده است: حسام بدراوی به عنوان دبیرکل، محمد رجب دستیار دبیرکل، محمد عبدالله دستیار دبیرکل، ماجد شربینی مسئول عضویت، محمد احمد عبدالسلام مسئول شاخه جوانان و محمد مصطفی کمال مسئول آموزش و تعلیم سیاسی.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =