کشف یک مغازه فروش کتاب قاچاق در خیابان انقلاب

یک باب مغازه فروش کتاب قاچاق در محدوده انقلاب کشف شد. در این مغازه حدود یک وانت نیسان کتاب وجود داشت.

به گزاش خبرگزاری خبرآنلاین، کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مؤلفان و مترجمان اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران روز چهارشنبه (دوم مرداد ۹۸) موفق به کشف یک‌ باب مغازه فروش کتاب قاچاق در محدوده میدان انقلاب، شد.حجم کتاب‌های این کتابفروشی که با حکم قضایی ضبط، صورتجلسه و به انبار ویژه کتب قاچاق منتقل شد، حدود یک وانت‌نیسان است.

این کتابفروشی پلمب و صاحب آن تحویل ضابطان قضایی شد و  با اقامه شکایت ناشران متضرر از متهم، وکیل اتحادیه به وکالت از شاکیان مبادرت به اقامه دعوی در مراجع ذی‌صلاح خواهد کرد. 

با وجود تمهیداتی که کارگروه صیانت اتحادیه اندیشیده، توفیق در مسیر پیشگیری و مبارزه با قاچاق کتاب بدون مساعدت و همراهی تمامی همکاران صنف ممکن نیست و دبیرخانه دائمی کارگروه در محل اتحادیه مستقر و آماده دریافت نظرات، پیشنهادها و اطلاعات همکاران و پدیدآورندگان است.

۵۷۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    10 0
    وانت نیسان هم جدیدا جزو واحد شمارش شده.
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۲
    6 0
    مگه نمی گن سرانه مصرف کتاب در کشور پایینه؟ قاچاق کتاب اصلاً صرف می کنه؟ اگر صرف می کنه پس آمار کتابخوانی اشتباهه.
    • امیر US ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۳
      0 0
      دوست عزیز آمار کتابخوانی پائینه اما نسبت به جمعیت 80 میلیونی و تعداد باسوادامون. هر سال ده بیست کتاب پرفروش هست که قاچاقچیای کتاب فقط همونارو چاپ می کنن و به فروش میرسونن. دم نمایندگی انتشاراتی بساط میکنن و همون کتابو به کیفیت نازلتر و قیمت به مراتب ارزونتر می فروشن. چون نه قراره پول مترجم بدن نه مالیات و نه ... . اگه حتی اون پول کم فروش کتاب هم به جیب نویسنده و مترجم نره مطمئنا کتابی ترجمه و تالیف نمیشه. درسته که اهل مطالعه کتاب نیستم اما در این که کتاب ارزشه و در این که تالیف و ترجمه کتاب کار فرهنگیه متفق القولیم و باید جانب بازار رسمی نشر رو بگیریم.