مهر:همزمان با تلاش نیروهای نظامی وفادار به رژیم مصر و کماندوهای صهیونیست برای حمایت از حسنی مبارک در برابر انقلاب مردمی، پلیس و نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان نیز تدابیر امنیتی برای حفاظت از مجسمه دیکتاتور مصر را تشدید کرده اند.

به گزارش منابع محلی در باکو همزمان با درخواست تعدادی از مخالفان دولت جمهوری آذربایجان برای تخریب مجسمه حسنی مبارک دیکتاتور مصر در شهرک خوردالان در حومه باکو، پلیس و نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان نیز با کشیدن حصار زنجیری به دور این مجسمه، به محافظت شبانه روزی از آن می پردازند.

بر اساس این گزارش پلیس جمهوری آذربایجان همچنین با ممانعت از تصویربرداری از این مجسمه، جلوی نزدیک شدن مردم عادی به آن را نیز می گیرد.

از سال 2008 در پارک خوردالان علاوه بر مجسمه حسنی مبارک، مجسمه یکی از فراعنه مصر نیز نصب شده است.

طی روزهای اخیر تعدادی از احزاب و تشکلهای مخالف دولت باکو از جمله جبهه خلق با اعلام حمایت از قیامهای مردمی در مصر و تونس، مردم جمهوری آذربایجان را به قیامهای مشابه فرا خواندند.

مقامات جمهوری آذربایجان بدون اشاره به نقش سیاستهای اسلام ستیزی، حجاب ستیزی و مشکلات معیشتی و فساد مالی در ایجاد قیامهای مردمی در تونس و مصر، هرگونه مشابهت مشکلات این کشور با مشکلات مصر و تونس را رد کردند.

همزمان با این قیامهای مردمی علی حسن اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت: مخالفان جمهوری آذربایجان را از جستجوی سبزی فروش برای خود سوزی برحذر می دارم.

شایان ذکر است که جرقه قیام مردم تونس با خود سوزی یک جوان سبزی فروش در شهری سیدی بوزید این کشور زده شد.16146

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 128365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =