۲ نفر
۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
مسکن از مالیات بر عایدی معاف شد

تسنیم نوشت: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از حذف بخش مسکن از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه خبر داد.

صدیف بدری در واکنش به موضوعات مطرح شده درباره مخالفت هیأت دولت با موضوع مالیات بر عایدی سرمایه مسکن، اظهار کرد: طبق اخبار منتشر شده، هیئت دولت در نشست های اخیر خود و در جریان بررسی لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا، بخش مسکن را از لایحه مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را حذف کرده است.

وی تصریح کرد: مجلس موافق اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است و قطعا این قانون باید برای ساماندهی بازار مسکن اعمال شود، البته در شرایط کنونی مشخص نیست که هدف دولت از حذف بخش مالیات بر بازار مسکن از لایحه مذکور چه بوده است.

وی با انتقاد از نبود نظارت بر بازار مسکن، گفت: در شرایط کنونی بازار مسکن در دستان سوداگران و دلالان است و در این میان دولت و وزارت راه و شهرسازی نظارتی بر این بخش ندارد. متأسفانه فقدان قوانین نظارتی و مالیاتی موجب پیدایش سلاطین مسکن شده است، افرادی که به دلیل نبود قانون، مدام در حال خرید و فروش املاک جدید هستند و از این راه به سودهای کلان رسیده اند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر این‌که قطعا اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن موجب کاهش التهابات در بازار مسکن می شود، این مسئله و ایجاد ثبات در بازار قطعا در کاهش قیمت ها اثرگذار خواهد بود، افزود: دولت باید در کنار مالیات بر عایدی سرمایه، قانون مالیات بر خانه های خالی را نیز عملیاتی کند، از این رو اجرای این دو قانون دست دلالان را از بازار مسکن کوتاه خواهد کرد.

بدری به خانه ملت گفت: مجلس قطعا موافق اعمال مالیات بر عایدی سرمایه مسکن است و در صورت ارسال لایحه مالیات بر فعالیت های اختلال زا توسط دولت، مجلس این لایحه را اصلاح کرده و بخش مالیات بر عایدی سرمایه مسکن را در آن می گنجاند.

۲۲۶۲۳۱
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1283965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۵
    2 0
    مسکن باید مالیات بر ثروت بده.