روایت رئیس پدافند غیرعامل از کامنت‌ها و اکانت‌های فیک منافقین در فضای مجازی

فرمانده قرارگاه پدافند سایبری کشور گفت: بسیاری از جریان­‌های خبری در فضای مجازی که ضد­نظام و ضدانقلاب است ریشه­ در عملیات‌­های روانی منافقین دارد.

به گزارش خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار غلامرضا  جلالی رئیس این سازمان، در مراسم بزرگداشت شهدای عملیات مرصاد، با اشاره به اینکه برای تحلیل عملیات مرصاد، باید به ریشه‌­های آن رجوع کنیم، گفت: در نیمه پایانی جنگ راهبرد اصلی کشور این بود که ایران بتواند بر بخشی از خاک عراق مسلط شود تا در مذاکرات سیاسی جهت دریافت خسارات و ... کشور دست برتر را داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این مرحله عملیات­‌های بزرگی همچون «والفجر 8» انجام شد که توانستیم تلفات بسیار زیادی بر دشمن تحمیل کنیم و بزرگترین دستاورد تصرف سرزمینی یعنی قطع ارتباط عراق با دریا را به­ دست بیاوریم، ادامه داد: در «عملیات کربلای 4 و 5» نیز توانستیم بسیاری از قابلیت‌­های ارتش صدام را از بین ببریم و همین عامل سبب شد تا صدام و آمریکا احساس خطر کنند که اگر ایران با همین روند پیش رود پیروز قاطع جنگ خواهد بود.

گزیده اظهارات وی را در ادامه بخوانید:

* در همین دوران ما طبق استراتژی خودمان در مناطق مرزی در جنوب، غرب و شمال غرب عملیات‌هایی را انجام دادیم و در حال طراحی عملیات بزرگ «والفجر10» جهت آزادسازی حلبچه بودیم.

* در ایام جنگ، بسیاری از تجهیزات و ادوات نظامی صدام از بین می‌رفت اما به دلیل پشتیبانی‌های همه‌جانبه سریعا توان نظامی آنها ترمیم می‌شد. :جریان استکبار در این عرصه حتی از در اختیار گذاشتن سلاح‌های ممنوعه مثل تسلیحات شیمیایی نیز هراسی نداشت و عراق در سال‌های پایان جنگ نسبت به سال‌های ابتدایی چندین برابر بیشتر نیرو داشت.

* در این ایام پیامی از سوی امام خمینی(ره) برای فرماندهان نظامی نقل شد که در آن بر ایستادگی و پیروزی اسلام و مسلمین تاکید شده بود. : همین عامل باعث شد تا جبهه‌ها دوباره از نیروهای داوطلب پر شود به طوری که در برخی مناطق ما مشکل تامین لباس و تغذیه نیروها را داشتیم.

* در چنین شرایطی که کشور در حدود 10 جبهه درگیر جنگ شدید بود منافقین تصمیم گرفتند که به کشور حمله کنند و آنها خیال می‌کردند ایران در ضعیف‌ترین شرایط خودش قرار دارد و طرح آنها این بود که با تجهیزات نظامی خودشان را به تهران برسانند.

* این حمله در شرایطی روی داد که قرارگاه نجف در جبهه جنوب در حال دفاع بود. همین عامل باعث غافلگیری اولیه شد و منافقین توانستند از سمت قصر شیرین حمله کرده و با توجه به اینکه در سرپل­‌ذهاب و کرند هم مقاومتی انجام نشد، به اسلام‌آباد غرب رسیدند که در این منطقه با رزمندگان اسلام درگیر شدند.

* در این ایام مرحوم هاشمی رفسنجانی به کرمانشاه آمدند و یک حکم دستی به سردار احمدی ­مقدم دادند تا در زمان غیاب شهید شوشتری، مامور مقابله با منافقین شوند. شهید صیادشیرازی نیز در منطقه حضور پیدا کردند و با استفاده از ظرفیت­‌های هوانیروز ارتش، دشمن را در منگنه قرار دادند و از جنوب کشور دو لشکر به منافقین حمله کردند و از سمت منطقه دالاهو نیز یگان‌های پیشمرگ مسلمان و یگان‌های بومی سپاه شروع به مقابله کردند و عملا منافقین محاصره شدند و دستور عقب­‌نشینی صادر کردند، هرچند که تلفات بسیار سنگینی دادند.

* عملیات مرصاد نشان‌دهنده این است که صدام در بهترین شرایط خودش در دوران جنگ نیز نتوانست از سد نیروهای رزمنده ایرانی عبور کند.

* خوشبختانه امروز عراق از لوث وجود منافقین پاک شده است اما اکنون آنها در مقری در آلبانی حضور دارند که نفاق جدید را این بار در فضای مجازی پیگیری می‌کنند.

* بسیاری از کامنت‌هایی که سرشار از نفرت، توهین و استهزا است از سوی همین منافقین، آنهم با اکانت‌های فیک بارگذاری می‌­­شوند.

* بسیاری از جریان­‌های خبری در فضای مجازی که ضد­نظام و ضدانقلاب است ریشه­ در عملیات‌­های روانی منافقین دارد که اساس آن برپایه «دروغ» است.

* ما باید سطح «سواد رسانه‌­ای» مردم را ارتقا دهیم تا کاربران فضای مجازی بتوانند قدرت تشخیص جریان­های فیک و دروغین را داشته باشند.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =