سیدمهدی شجاعی از انتشار جدیدترین کتابش خبر داد

سیدمهدی شجاعی در نشست ادبی کوتاه با داستان، از انتشارش اثر ادبی جدیدش خبر داد و تاکید کرد مجموعه «کرامات شیخ» در انتظار چاپ است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دهمین جلسه «کوتاه با داستان» با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به ادبیات، نویسندگان و ... عصر دیروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

علی درستکار، مجری برنامه، در ابتدا متنی را در توصیف پدر مرحوم سیدمهدی شجاعی قرائت کرد و سپس جلسه کوتاه با داستان روند روتین خود را پیدا کرد.

مهمان ویژه این برنامه، محمد مهدی رسولی، کارگردان، نویسنده و نقاش بود که پس از پخش کلیپ معرفی، به روی صحنه آمد تا داستان کوتاه خود را بخواند. 

محمدمهدی رسولی قبل از خواندن داستان کوتاه خود در سخنانی کوتاه گفت: از این داستان کوتاهی که امروز خدمتتان می‌خوانم یک نسخه فیلم‌نامه سینمایی نیز نوشته شده است. به نظرم هنوز جای این بحث باقی مانده است که سینمای ما یک جای خالی دارد. معتقدم سینمای ما می‌تواند برای حل یکی از دغدغه‌های مهم خود در حوزه اندیشه و درون‌مایه از مداوای اورژانس داستان کوتاه استفاده کند. سینمای ما خیلی سریع و بدون هیچ بحثی می‌تواند روی برانکارد داستان کوتاه دراز بکشد و یک جوری تا احیای بعدی خود را زنده نگه دارد. 

او ادامه داد: باید بگویم با وضعی که وجود دارد، سینمای ما حال خوبی ندارد و شاید به نوعی با دستگاه زنده است. بر همین اساس معتقدم که داستان می‌تواند و حتما می‌تواند نجات بخش باشد. به خصوص داستان کوتاه که شرایط خاص‌تری نیز دارد. البته داستان بلند نیز این زمینه را دارد اما در داستان کوتاه رگه‌هایی وجود دارد که می‌تواند به سینمای امروز ما کمک کند و مفید واقع شود. 

رسولی در این جلسه، داستان کوتاه «روایت هفتم از جهان» را خواند.

در بخش بعدی برنامه، سید مهدی شجاعی به روی صحنه آمد تا داستان کوتاه خود را بخواند. او قبل از خواندن داستان کوتاه خود گفت: امروز می‌خواهم داستان کوتاه چاپ نشده‌ای به نام «اجتناب عالیجناب» را بخوانم. مجموعه «کرامات شیخ» در انتظار چاپ است و رمانی که در جلسه قبل خواندم نیز مجموعه مستقل دیگری است. 

شجاعی سپس داستان کوتاه خود را خواند.

او در پایان این مراسم توضیحاتی راجع به محمد مهدی رسولی داد و گفت: می‌خواهم چند سطر راجع به محمد مهدی رسولی صحبت کنم. در رونمایی از کتاب مناجات‌الغافلین ایشان گفتم که اگر بخواهید خیلی ساده و مختصر محمدمهدی رسولی را توصیف کنیم باید بگوییم که او یک هنرمند خلاق و متخلق است. ایشان در مجموع مختصات یک هنرمند مطلوب، سختکوش و جسور را دارد. علاوه بر این، ایشان با خواندن ۷ روایت از جهان در این جلسه، به نوعی قدرت نمایی کردند. این موضوع نشان می‌دهد که ایشان در هر جا که بوده است، سرفراز بیرون آمده است.

در انتهای این جلسه محمد مهدی رسولی بخش‌هایی از کتاب مناجات الغافلین خود را برای حاضران خواند. 

۲۵۸۲۴۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =