اولین آشپزخانه تمام صنعتی دانشگاهی کشور در تبریز افتتاح شد

ایرنا نوشت: اولین آشپزخانه تمام صنعتی دانشگاه‌های کشور که بر شیوه بخارپز طراحی شده است امروز با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه تبریز افتتاح شد.

در این آشپزخانه از سیستم بخار به جای گاز شهری و  فرهای کامبی جهت حذف روغن از برخی غذاها استفاده شده که سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وزیر علوم، فناوری و تحقیقات در حاشیه این بازدید به ایرنا گفت: در غذاخوری های دانشگاهی به استفاده از فناوری های جدید برای پخت غذا تاکید شده است و دانشگاه تبریز به عنوان اولین دانشگاه کشور استفاده از ۲  فناوری جدید در غذاخوری را آغاز کرد.

منصور غلامی افزود: دیگر دانشگاه ها نیز صنعتی و نیمه صنعتی کردن غذاخوری های خود را در برنامه دارند که با حمایت صندوق رفاه انجام  می شود.

وی ادامه داد: تنوع تامین غذا در دانشگاه ها جز برنامه های صندوق رفاه است تا دانشگاه های مختلف بتوانند انواع متنوع غذا با قیمت های مختلف را در اختیار دانشجویان قرار دهند.

غلامی با تاکید بر اینکه حمایت های مالی به عنوان یارانه غذای دانشجویی تامین و توزیع می شود، اظهارداشت: بر تنوع غذایی که بتواند سلیقه دانشجویی و پوشش حداکثری نیازهای دانشجویان را تامین کند، تاکید شده است.

به گزارش ایرنا، دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از ۲۴ هزار  نفر دانشجو و ۴۵۷ هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه‌های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال غرب کشور، عهده‌دار بخش بزرگی از مسئولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه‌های بین المللی است.

وزیر علوم صبح امروز با استقبال مسئولان محلی وارد تبریز شد و با حضور درمرقد مطهر شهدای گمنام دانشگاه تبریز با ادای احترام به مقام شامخ شهیدان و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا ، برنامه ۲ روزه سفر خود به استان آذربایجان شرقی را آغاز کرد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1284540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =