جورج هیلتون،‌ کابوی معروف فیلم‌های وسترن درگذشت

مهر نوشت:‌ جورج هیلتون بازیگر اورگوئه‌ای که در ایتالیا بازیگری می‌کرد ‌در ۸۵ سالگی درگذشت.

بازیگری که زاده اوروگوئه بود و برای ایفای نقش در فیلم‌های وسترن ایتالیایی که به وسترن اسپاگتی معروف هستند شناخته می‌شد، در ۸۵ سالگی درگذشت.

جورج هیلتون که زاده ۱۶ جولای ۱۹۳۴ بود یکشنبه فوت شد و دیروز در رم به خاک سپرده شد.

او اولین گام‌های هنری را به عنوان کارگزار هنری در ایتالیا برداشت ولی در نهایت سر از فیلم‌های وسترن درآورد و با لباس کابوی دیده شد.

این بازیگر که برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های وسترن ایتالیایی به شهر رسیده بود، در ۲۱ سالگی بازیگری را در آرژانتین شروع کرد و بعد سال ۱۹۶۳ به ایتالیا رفت و جذب صنعت سینمای این کشور شد.

چهره ورزشکارانه او برایش بلافاصله اقبال به همراه آورد و بازیگر بیش از ۷۰ فیلم سینمایی ایتالیایی شد که بیشتر آنها در ژانر وسترن، تعلیق‌آمیز یا ترسناک بودند.

او با بازی در فیلمی از لچیو فولچی با عنوان «زمان قتل عام» در سال ۱۹۶۶ به شهرت رسید و به چهره‌ای در عالم وسترن اسپاگتی بدل شد و در سال‌های بعد نقش‌های اصلی متعددی را برعهده داشت که «سه لعنتی» از جمله آنها بود. او بازیگر فیلم‌های متعدی از انزو کاستلاری نیز بود و با بازی در فیلم‌های این کارگردان به سمبل شخصیت‌های بیگانه در فیلم‌ها بدل شد. «کالج» و «دو چهره ترس» از دیگر فیلم‌های اوست.

نام این بازیگر در کنار بازیگران مشهور ژانر کابوی چون ترنس هیل، فرانکو نرو یا گیلیانو جما جای دارد.

به گفته همسر و شریک زندگی‌اش در شبکه‌های اجتماعی، او بر اثر یک بیماری طولانی درگذشت.

۵۷۲۴۳
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    1 2
    واقعا آدم های دهن بینی هستین، من که امروز خبر کاترین دنو رو فرستادم خودم چندسال توی مهر می نوشتم اونجا هر چیزی بنویسیم شما میزارینش اما شخص خود من برم یه جای دیگه مطلب بزارم دیگه شما اهمیت نمیدین...مطلب جرج هیلتون رو سه روز پیش توی کافه سینما نوشته بودم..