۶ هزار زائر ایرانی سرزمین وحی به سمت مکه حرکت کردند

ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج نوشت: رئیس ستاد مدینه حج و زیارت با بیان اینکه عملیات حج تاکنون رضایت بخش بوده است، گفت‌: بیش از ۶ هزار زائر ایرانی در مدینه مستقر هستند که تا روز سه شنبه به تدریج برای انجام مناسک راهی مکه مکرمه می‌شوند.

«ناصر حویزاوی» با اشاره به اینکه امروز (جمعه) هفت کاروان از مدینه منوره به سمت مکه مکرمه حرکت کردند، گفت:‌ تا پایان امشب ۴۵ کاروان با 6 هزار و ۲۰۶ زائر در هتل‌های مدینه استقرار خواهند یافت.

وی با بیان اینکه در روزهای آتی از حجم زائران ایرانی در مدینه کاسته و راهی مکه می‌شوند، گفت:‌ آخرین پرواز به سمت مدینه دو شب قبل انجام شد و زائران آماده می‌شوند تا پس از محرم شدن در مسجد شجره به استقبال انجام مناسک در مکه مکرمه بروند.

رئیس ستاد مدینه با اشاره به اینکه عملیات حج تاکنون به خوبی انجام گرفته و مشکل خاصی گزارش نشده است، گفت:‌ برخی نواقص واشکالات جزئی ازسوی بازرسین احصا شده که با هماهنگی مسکن و مالکین هتل‌ها برای زائران مدینه بعد رفع می‌شود.

حویزاوی یادآور شد: عوامل ستادی تا حضور آخرین زائر ایرانی مدینه قبل در مدینه خواهند ماند و برای خدمت رسانی به زائران مدینه بعد نیز ۱۲ ذی الحجه تمامی عوامل و دست اندرکاران به مدینه بازخواهند گشت.

به گفته وی، هم اکنون ۵۳ نفر اعضای ستاد در مدینه هستند که به زائران شهر پیامبر خدمات ارائه می‌کنند.

امسال بیش از ۸۶ هزار زائران ایرانی برای انجام اعمال حج تمتع وارد سرزمین وحی می شوند.

64231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1285977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =