واکنش‌ها به تحریم ظریف ادامه دارد/ توصیه سیداحمد خاتمی به وزیر خارجه/ عصبانیت «گروه بی» از نفوذ کلام ظریف

امام جمعه موقت تهران، نماینده مردم تهران، سخنگوی حاما و عضو سابق مجمع تشخیص به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان توسط وزارت خزانه داری آمریکا واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضا بادامچی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در صفحه شخصی خود در توییتر، به تحریم ظریف توسط آمریکا واکنش نشان داد و نوشت:

‏تحریم ‎#ظریف، تحریم ملت ‎#ایران و اوج مظلومیت ما است. تحریم نماینده و سخنگوی رسمی یک کشور با هیچ منطقی در نظام بین‌الملل قابل توجیه نیست! این تصمیم ضدبشری آمریکایی‌ها وقفه‌ای در روند تحقق حقوق ملت ایران ایجاد نمی‌کند اما چهره غیرمتعارف آمریکا را در افکار عمومی بیشتر رونمایی می‌کند!

آقای ظریف مستحکم در مقابل مستکبرین بایستد

همچنین باشگاه خبرنگاران نوشت؛

سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران نیز با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان توسط وزارت خزانه داری آمریکا اظهار کرد: این نشان دهنده اوج استیصال و عجز دولت آمریکا است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه تحریم  آقای ظریف نشان دهنده پریشانی دولت آمریکا است، یادآور شد: آن‌ها از سویی می‌گویند آماده مذاکره در هر شرایطی هستیم، اما از سوی دیگر وزیر امورخارجه کشورمان را تحریم می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکایی با این اقدام مدال افتخاری به وزیر خارجه کشورمان دادند که در مقابل آن‌ها ایستاده است، خاطرنشان کرد: از آقای ظریف انتظار داریم همانگونه که جواب دندان شکن به آمریکایی‌ها دادند، در این صراط ثابت قدم و استوار در مقابل مستکبرین بایستد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها آشفته و بحران زده هستند، گفت: آمریکایی‌ها گیج هستند و نمی‌دانند در مقابل برخی رخدادها چگونه برخورد کنند.

تحریم ظریف انفعال کاخ سفید را نشان می‌دهد

«محمد هادی جامعی»، سخنگوی حزب اراده ملت، نیز در واکنش به اقدام وزارت خزانه داری آمریکا برای تحریم وزیر امور خارجه ایران، گفت: ارتباطات، بهره گیری از دیپلماسی عمومی و استفاده از قدرت نرم به همراه دیپلماسی فعال در عرصه بین المللی از نکات مثبتی است که محمد جواد ظریف را  در سطح جهان برجسته کرده است.  

بنا به گزارش ایرنا، وی افزود: توان اقناعی، نفوذ کلام، تجربه، تخصص به همراه دیپلماسی موفق، از ظریف چهره ای برجسته ساخته که موجب عصبانیت هیات حاکمه آمریکا و انفعال گروه "بی" و فشار آنها برای تحریم ظریف شده است.

سخنگوی حاما خاطرنشان کرد: دولت آمریکا شناخت و درک کافی از  سیاست داخلی و ارتباط ارکان مختلف حاکمیت در ایران ندارد و تحریم ظریف هم از سردرگمی آنها حکایت دارد. اگر این تحریم برای کنار گذراندن ظریف باشد دخالتی آشکار در امور داخلی ایران و اگر برای تضعیف توان دیپلماتیک ظریف در عرصه بین المللی باشد ‌نشان از انفعال کاخ سفید دارد.

جامعی تحریم ظریف را در نوع خود کم سابقه دانست و یادآور شد: افشاگری و منطق ظریف در گفت وگو با رسانه ها و همتایان خود، هیات حاکمه آمریکا را در موضع ضعف قرار داده است.  

سخنگوی حاما ضمن محکوم کردن این اقدام، دولتمردان آمریکا را به واقع بینی در جهت برداشتن تحریم ها و بازگشت به برجام دعوت کرد و گفت: اگر چه کاسبان تحریم از آرامش و گفت و گو ضربه می خورند و در پی بالا بردن تنش ها هستند اما تحریم ظریف توان دیپلماسی ایران را تضعیف نمی کند.

تحریم ظریف نشان‌دهنده استیصال آمریکایی‌هاست

باشگاه خبرنگاران نوشت؛

محمد هاشمی، عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تحریم وزیر امور خارجه کشورمان توسط وزارت خزانه داری آمریکا گفت: تحریم آقای ظریف نشان دهنده استیصال آمریکایی‌هاست.

عضوسابق مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آمریکایی‌ها تناقض گویی زیادی دارند، ادامه داد: آن‌ها از سویی بحث مذاکره را مطرح و از سوی دیگر به تحریم رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان می‌پردازند.

محمد هاشمی رفسنجانی در پاسخ به این سوال که تحریم آقای ظریف به جز آمریکا در جای دیگر تاثیر دارد، گفت: تحریم وزیر خارجه کشورمان به جز آمریکا در جای دیگر تاثیری ندارد، ممکن است در برخی کشورها که تابع آمریکایی‌ها هستند تاثیر داشته باشد، اما ما با آن‌ها کاری نداریم.

عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: آمریکایی‌ها در برابر ایران درمانده شده‌اند و هر اقدامی توانستند برای مقابله با کشورمان انجام دادند.

هاشمی رفسنجانی درپایان خاطرنشان کرد: تحریم اشخاص از سوی آمریکایی‌ها هیچ تاثیری ندارد.

۲۷۲۱۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286017

برچسب‌ها