توسعه گردشگری استان و منطقه هورامان از اهداف ثبت جهانی هورامان است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: هورامان یکی از مناطق مهم و درخور توجه استان کردستان است که پس از ثبت جهانی، به یک منطقه گردشگری و فرهنگی شاخص در سطح کشور و جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، سید محسن علوی طی دیدار با جمعی از اساتید، نویسندگان، شاعران و پژوهشگران محلی منطقه هورامان ضمن تأکید بر تعامل و همکاری نخبگان محلی در زمینه تکمیل پرونده ثبت جهانی هورامان، از اقدامات صورت گرفته در این زمینه تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن ابراز خرسندی از دیدار و مصاحبت با نخبگان منطقه هورامان، گفت:  هورامان یکی از مناطق  مهم و درخور توجه استان کردستان است که پس از ثبت جهانی، به یک منطقه گردشگری و فرهنگی شاخص در سطح کشور و جهان تبدیل خواهد شد و این موضوع علاوه بر دستاوردهای اقتصادی، موجب حفظ فرهنگ، تاریخ، معماری، ادبیات و.. این منطقه  و موجبات آشنایی اقوام و ملل مختلف با فرهنگ هورامان را فراهم می سازد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان افزود: این اداره کل تمامی جوانب فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، معماری و...در تدوین پرونده ثبت جهانی هورامان را مد نظر خواهد داشت و در این زمینه  پذیرای هرگونه راهکار و پیشنهاد سازنده از جانب نخبگان هورامی خواهد بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =