فرماندار ساوجبلاغ: برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز با کسی شوخی نداریم

ایسنا نوشت: فرماندار ساوجبلاغ گفت: طبق آمار، تعداد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز این شهرستان در سال گذشته به اندازه چهار استان کشور بوده که این نشان دهنده برخورد جدی مسئولان برای جلوگیری از رشد قارچ گونه سازه‌های بدون مجوز بوده است.

ابوالقاسم پالیزگیر اظهار کرد: طی سال‌های گذشته اقدامات موثری برای مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در ساوجبلاغ صورت گرفته به طوری‌که تنها در سال گذشته 50 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان آزاد سازی شده است.

وی ادامه داد: برای مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز با کسی شوخی نداریم وآمار تخریب واحدهای مسکونی و ویلاهای غیرمجاز ساخته شده در این شهرستان گواه این ادعا است.

وی توضیح داد: طبق آمار، تعداد تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز این شهرستان در سال گذشته به اندازه چهار استان کشور بوده که این نشان دهنده برخورد جدی مسئولان برای جلوگیری از رشد قارچ گونه سازه‌های بدون مجوز بوده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بیشتر ساخت و سازهای غیرمجاز خارج از بافت روستاهای این شهرستان صورت می‌گیرد، دست دهیاری‌ها برای ارائه گزارش در این خصوص باز نیست چون آنها تنها وظیفه دارند ساخت و سازهای درون بافت روستایی را گزارش دهند.

فرماندار ساوجبلاغ گفت: به نظر می‌رسد افزایش هزینه ساخت و سازهای غیرمجاز بهترین راه برای ادامه تخلفات در این حوزه است چون اگر افراد برخورد جدی با عاملان   این نوع ساخت و سازها را ببینند کمتر ریسک کرده و برای ساخت ویلا و خانه کمتر به اراضی کشاورزی تعرض می‌کنند.

وی گفت: بدون شک افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز باعث کاهش منابع آبی این شهرستان می‌شود چون هر ساخت و ساز غیر مجاز حفر یک چاه غیرمجاز و به تبع آن بهره برداری بی رویه از منابع آبی را در پی دارد.

پالیزگیر تصریح کرد: مسئولان این شهرستان به فراخور توان و نیروی انسانی‌ای که در اختیار دارند با توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز، حفر چاه‌های غیر مجاز و ساخت و ساز در حریم رودخانه برخورد می‌کنند ولی تنها این اقدامات کافی نیست و مردم نیز باید در این زمینه مشارکت کافی داشته باشند و با مشاهده این تخلفات موضوع را گزارش دهند تا به سرعت اقدام قانونی لازم برای برخورد با متخلفین صورت بگیرد. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =