راه‌اندازی پارلمان زنان در ۱۰ شهرستان استان کردستان

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان گفت: راه اندازی و فعال شدن پارلمان مشورتی زنان در ۱۰ شهرستان استان کردستان تا پایان امسال راه اندازی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، لیلا آژیر اظهار داشت: ایده تشکیل این مجموعه برای نخستین بار از خراسان رضوی آغاز شد و پس از نتایج موفقیت آمیز آن، به استان های داوطلب تعمیم داده شد ضمن اینکه در منطقه غرب کشور، کردستان اولین استان خواهان تشکیل این پارلمان است.

وی با بیان اینکه با برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است این پارلمان در ۱۰ شهرستان استان راه اندازی شود، گفت: در حال حاضر براساس بخشنامه و دستورالعمل ابلاغ شده، فعالیت این مجمع در استان از شهرستان مریوان آغاز شده و تلاش می‌شود تا پایان امسال در ۹ شهرستان دیگر نیز تشکیل شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان تصریح کرد: هدف از تشکیل این پارلمان شناسایی و معرفی ظرفیت بانوان استان در تمام عرصه ها، افزایش نقش زنان در نظام تصمیم سازی و تصمیم گیری، ارتقای سرمایه اجتماعی زنان و تحکیم بنیان خانواده و ایجاد زمنیه برای حضور زنان در عرصه های مدیریتی است.

آژیر یادآور شد: این طرح شامل مجمع عمومی، هیات رئیسه و کمیسیون های تخصصی پنجگانه است و هر کدام از شهرستان ها یک پارلمان خواهند داشت و پس از آن نماینده ای به پارلمان استان معرفی می‌کنند.

وی افزود: اعضای این مجمع در میان حدود ۲۵ قشر مختلف زنان از جمله سازمان های مردم نهاد، نظام های حرفه ای، اعضای اتاق بازرگانی و اصناف، دهیاران، انجمن های صنفی کارگری، بانوان عضو شوراهای شهری و روستایی، هیات های علمی، هنرمندان ومنتخبین المپیادهای علمی انتخاب می‌شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان با بیان اینکه بر اساس جمعیت هر شهرستان تعداد اعضا و سهمیه آن در پارلمان استان تعیین می‌شود، تاکید کرد: مصوبات پارلمان استان در کارگروه زنان و خانواده مطرح، سپس به شورای توسعه و برنامه ریزی ارجاع داده شده تا برای آن تصمیم گیری شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان تشکیل این پارلمان را حرکتی بسیار خوب در حوزه زنان و خانواده دانست و گفت: این پارلمان مشارکت زنان در عرصه های مختلف را افزایش می دهد البته اجرای موفق آن نیازمند اراده و خواست و تصمیم بانوان استان است.

دفتر امور بانوان و خانواده در راستای انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص مسائل و مشکلات امور بانوان و خانواده در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در استان های کشور راه اندازی شده است. 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1286700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =