۰ نفر
۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
پزشکان بخش دولتی چقدر مالیات می‌دهند؟

ایرنا نوشت: معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی با انتقاد از طرح واژه فرار مالیاتی پزشکان، گفت: نگران تبعیض در برخورد با جامعه پزشکی هستیم. خوشحال می‌شویم که شفاف سازی شود زیرا جامعه پزشکی از این آزمون هم سربلند بیرون خواهد آمد.  

محمد جهانگیری روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت ١٧ مرداد روز خبرنگار افزود: رقم مالیات دریافتی از پزشکان که در بخش دولتی خدمات ارائه می‌دهند، بیش از هزار میلیارد تومان است و این رقم کمی نیست که نسبت به آن بی اعتنا باشیم.
وی با بیان اینکه بر اساس تفاهم نامه و اظهارنامه مالیاتی، دریافت مالیات از پزشکان طبق ضرایب سازمان امور مالیاتی انجام می شود، اظهار داشت: اگر عده‌ای می‌خواهند مالیات جامعه پزشکی را با چرتکه دیگری حساب کنند، بحث دیگری است.
جهانگیری درباره ارائه خدمات درمانی برای بیماران گفت: ۸۵ درصد خدمات جامعه پزشکی در بخش دولتی صورت می‌گیرد و مسلم است که مالیات آنها قبل از اینکه دریافتی داشته باشند، کسر می‌شود. 

در ایران انحصار پزشکی وجود ندارد

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: در ایران بیماران هر لحظه به پزشک متخصص و فوق تخصص دسترسی دارند و انحصاری در این حوزه وجود ندارد، ۸۵ درصد نیاز بیماران به وسیله پزشکان عمومی و در سطح یک خدمات انجام می شود. 
وی خاطرنشان کرد: بحث انحصار موضوعی انحرافی است. بر اساس سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری، تولیت افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی بر عهده وزارت بهداشت است و نباید بر اساس هجمه‌های خاص این اتفاق رخ دهد.
جهانگیری در خصوص مباحث مطرح شده پیرامون بیکاری پزشکان توضیح داد: در حال حاضر حدود ۸۵ هزار و ۸۵۳ پزشک عمومی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۳۱ هزار و ۳۵۹ پزشک پروانه مطب دارند، ۱۵ هزار دستیار تخصصی در کشور فعالیت دارد و عده‌ای از پزشکان نیز در بخش‌های دولتی یا ستادی درحال فعالیت هستند.

آمار دقیق پزشکان مشخص می‌شود

وی گفت: با اجرای طرح امضای الکترونیک آمار دقیق تعداد پزشکان فعال در سراسر کشور مشخص خواهد شد. جهانگیری افزود: در حال حاضر حدود ۴۱ هزار متخصص در کشور داریم که از این تعداد ۲۷ هزار نفر پروانه مطب دارند و ۳۵ درصد دارای پروانه مطب نیستند. عده‌ای نیز به صورت تمام وقت در بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت یا در حال تحصیل هستند.
وی تصریح کرد: در حوزه فوق تخصصی نیز سه هزار و ۴۶٢ پزشک در کشور داریم که از این تعداد ٢ هزار و ۵٢٧ پزشک دارای پروانه مطب بوده و ۲۵ درصد پروانه ندارند. همچنین ۹۳۵ نفر از پزشکان فوق تخصص به صورت تمام وقت در حال فعالیت هستند یا مهاجرت کرده‌اند.

۲۳۵۲۳۷
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =