بادامچیان: عضو شورای وحدت نیستیم/ با همه تعامل داریم

دبیرکل حزب موتلفه گفت: ما عضو هیچ گروهی نیستیم اما با همه تعامل می کنیم.

اسدالله بادامچیان دبیرکل حزب مؤتلفه‌ اسلامی در مراسم آئین بزرگداشت روز خبرنگار که عصر امروز در دفتر مرکزی این حزب برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار خبرآنلاین درباره مناسبات انتخاباتی حزب موتلفه با شورای وحدت، گفت: ما در جبهه پیروان خط امام و رهبری، عضو هستیم اما در شورای وحدت عضو نیستیم و فقط همفکری می‌کنیم و با دوستان در ارتباط و تعامل هستیم.

وی افزود: موتلفه عضو هیچ گروهی نیست، اما با همه تعامل می کند.

اهم اظهارات بادامچیان در این نشست را در ادامه می‌خوانید: 

* (در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اینکه آیا حزب مؤتلفه اسلامی در انتخابات ۹۸ با جمنا همکاری می‌کند یا نه): آنها هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند که آیا جبهه یا حزب هستند؟ البته هر مجموعه‌ای حق دارد به صورت قانونی فعالیت کند و ما هم امیدواریم موازین قانونی برای این مجموعه طی شود تا بتوانند فعالیت کنند. آنچه روشن است، ما در مؤتلفه درباره انتخابات، با همه احزاب همسو تعامل داریم و امیدواریم بتوانیم نقش خود را در ائتلاف بزرگ و تشکیل مجلس «گام دوم» ایفا کنیم.

* (درباره انتخابات مجلس یازدهم): ما برنامه داریم. علاوه بر آن، در حال گفت‌وگو با جامعه روحانیت مبارز، دوستان آقای حدادعادل و سایر تشکل‌ها هستیم تا بتوانیم در انتخابات ۹۸، ائتلاف بزرگ را انجام دهیم؛ پیرامون مشارکت مردم در انتخابات هم فعلاً زود است که اظهارنظر کنیم.

* (در خصوص تحریم ظریف از سوی دولت آمریکا): ما تحریمی که صورت گرفت را غلط می‌دانیم و آن را محکوم کرده‌ایم؛ این تحریم نشانگر بی‌تدبیری ترامپ است.

* ما درباره برجام، نه مطلق منفی و نه مثبت نظر دادیم چرا که معتقدیم هر رویدادی که اتفاق می‌افتد، دارای نقاط مثبت و منفی است و باید آنها را با هم تحلیل کرد؛ به همین دلیل در مورد مذاکرات هسته‌ای هم هیچ‌وقت موضع تند پیرامون ظریف و دولت اتخاذ نکردیم چون معتقدیم فردی که با دشمن مذاکره می‌کند باید در داخل با حمایت مردم و دولت روبرو شود.

* جامعه روحانیت در انتخابات، تصدی‌گری نمی‌کند. گروه‌ها زیر بار هم نمی روند اما زیر بار روحانیت می روند از این رو جامعه روحانیت، محور است.

۲۱۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =