پرداخت ۱۱ هزار و ۲۷۹ فقره وام ازدواج به جوانان چهارمحال و بختیاری

مدیر کل ورزش وجوانان استان از پرداخت ۱۱ هزار و ۲۷۹ فقره وام ازدواج به جوانان متقاضی درچهارمحال و بختیاری طی سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل از روابط عمومی ورزش وجوانان استان ،  حمید کریمی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۱هزار و ۲۷۹ فقره وام ازدواج از سوی بانک های عامل به متقاضیان پرداخت شد اظهار داشت: طی سه ماهه نخست سال جاری نیز ۵ هزار و ۳۸۶ متقاضی تسهیلات ازدواج در این استان وجود داشت که از این تعداد تا کنون ۳ هزار و ۴۱ نفر وام خود را دریافت کردند.

وی تعداد وقایع ثبت شده ازدواج و طلاق را در سال گذشته به ترتیب ۷۳۳۴ و ۱۴۲۴ مورد اعلام کرد و گفت: میانگین سنی ازدواج این استان طی سال گذشته ۲۶.۹۱ سال و طلاق نیز ۳۲.۲۵ سال بوده است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان با بیان اینکه بر مساله ازدواج پایدار، بهنگام و آگاهانه تاکید شده است، افزود: امسال ۱۲۱ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج با هدف آشنایی جوانان با راه‌های ازدواج سالم و آگاهانه برگزار شد.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: در استان چهارمحال و بختیاری ۱۰ موسسه مجوز فعالیت در این زمینه گرفته اند و ۵ موسسه دیگر نیز در مراحل اخذ مجوز قرار دارند.

گفتنی است، یکم تا هفتم ذی‌الحجه برابر با ۱۲ تا ۱۸ مرداد به نام هفته ازدواج و یکم ذی‌حجه برابر با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) به نام روز ازدواج نامگذاری شده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =