۰ نفر
۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۴
رسانه‌ها مطالبات مردمی را پیگیری کنند

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به رسالت مسئولیت اجتماعی خبرنگاران گفت: مطالبات مردمی را رسانه‌ها پیگیری کنند.

محمدمحمدپور روز پنجشنبه به مناسبت روز خبرنگار در جمع فعالان رسانه، اظهارکرد: رسانه ها باید به دنبال تحقق مطالبات مردمی و تحرک بخشی به توسعه و پیشرفت جامعه باشند. 

وی افزود: اگر رسانه به جای کار حرفه ای، اهداف دیگری را پیگیری کند در واقع نقطه امید مردم آسیب می بیند بر این اساس عمل به رسالت اطلاع رسانی و آگاهی رسانی وظیفه بس سنگینی است که باید به درستی به آن عمل شود. 

محمدپور اظهار کرد: دولت و حاکمیت برای اینکه بتواند مطالبات مردمی را شناسایی و برای رفع آنها شتاب لازم را داشته باشد به جریان رسانه ای نیاز دارد و انتظار مردم و مسئولان از رسانه ها همین است. 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اگر حقی در جامعه ضایع می شود رسانه ها باید پیگیر آن باشند و در جهت رفع مشکلات جامعه همراهی خوبی داشته باشند زیرا رسانه اهرم توسعه است. 

محمدپور همچنین با اشاره به اهمیت تشکل های صنفی و رسانه ای در عمل به وظایف کار حرفه ای در اطلاع رسانی و آگاهی رسانی، ادامه داد: انتظار داریم تشکل های رسانه ای آسیب شناسی لازم را مد نظر داشته و به وضعیت موجود قانع نباشند. 

وی همچنین پایبندی به آئین نامه، مقررات و اساسنامه در تشکل ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: در آذربایجان شرقی نیز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای به کمک به اقتصاد رسانه کمک می کند طوری که پارسال سه میلیارد تومان آگهی بین مطبوعات استان توزیع شده است. 

وی ادامه داد: امسال تاکنون نیز ۱.۶ میلیارد تومان آگهی بین مطبوعات آذربایجان شرقی توزیع شده که پیش بینی می شود نسبت به سال گذشته حدود ۲ برابر افزایش یابد البته به دنبال تقویت یارانه های مطبوعاتی نیز هستیم. 

وی همچنین با اشاره به اینکه اکنون ۴۷۸ رسانه در آذربایجان شرقی فعالیت می کنند، گفت: به لحاظ کمی استان ما رتبه دوم را پس از استان تهران دارد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: بیش از ۱۷۰ نفر از فعالان رسانه استان بیمه شدند و به دنبال افزایش این تعداد هستیم. 

محمدپور همچنین از برگزاری هفدهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز در نیمه دوم مهر ماه امسال خبر داد و افزود: نمایشگاه مطبوعات نیز همزمان در این نمایشگاه برپا می شود. 

هفدهم مرداد سالروز شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» در افغانستان در تقویم رسمی کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1287801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =