شما نظر بدهید/ پیشنهاد اخیر ترامپ برای گفتگو با ایران را چگونه ارزیابی می کنید؟

یک روزنامه آمریکایی از طرحی خبر داد که ترامپ قصد داشته است به شرط گفتگو با ایران این طرح را اجرایی کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه دیلی بیست در هفته گذشته جزئیاتی از طرح تازه ترامپ برای گفتگو با ایران را فاش کرد.

این روزنامه گزارش داده است: آخرین پیام های متناقض درباره ایران به پیش‌شرط های آمریکا برای گفت و گو با ایران باز می‌گردد. پیش‌شرط هایی که در چندهفته اخیر از سوی واسطه ها یا میانجی های غیرآمریکایی به گوش ایرانی ها رسانده شده است. یکی از این موارد درباره بازه زمانی است که ترامپ گفته می تواند برای تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه ایران در نظر بگیرد تا گفت و گو میان دو طرف شکل بگیرد.

 قریب به یک ماه پیش گفته شد که رئیس جمهور فرانسه در گفت و گو با همتای ایرانی خود پیشنهاد تعلیق در برابر تعلیق را داده که به معنای تعلیق تحریم های آمریکا در برابر تعلیق کاهش تعهدات برجامی ایران بوده است. طرحی که صرفا در حد رسانه ای مطرح شد اما از سوی هیچ مقام مشخصی در ایران ، فرانسه یا آمریکا تایید یا تکذیب نشد.

 مقام های آْمریکایی و اروپایی که در جریان این طرح بوده‌اند به دیلی بیست گفته‌اند که مقام های شورای امنیت ملی آمریکا درباره جزئیات طرح تعلیق در برابر تعلیق با هم اختلاف نظر داشته اند. یکی از اصلی ترین اختلاف های آنها برسر این بوده که آیا برای شروع بخش گزینش شده ای از تحریم ها را تعلیق کنند یا همچنان تحریم ها را حفظ کنند و یا کل تحریم های اعمال شده علیه ایران را به حالت تعلیق درآوردند. 

شما کاربران خبرآنلاین می توانید نظرات خود را در قالب کامنت انتهای همین خبر برای ما ارسال کنید.

310 23

کد خبر 1290762

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 110
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسنعلی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    ترامپ منتظر چراغ سبز از دل تهرانه میگم یه کمی منتظرش بذارید تا خوب خسته و کوفته بشه انوقت با حال زار میاد میشینه روی میز و وا میده چون حال خوشی نداره میگی نه امتحان کنید.
    • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      حسنعلی انگار ازونایی هستی که تحریمها به دهنشون مزه کرده. زمین و ملک داشتی که اینقدر شنگولی؟ شایدم ازونایی هستی که شرکت سوری زدند و با زد و بند دلار ارزون گرفتند!
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      همین فردا هم اگر تحریمها رو لغو کنه، حداقل چندماهی طول میکشه تا اجرایی بشه. پس لغو تحریمها در بازه زمانی محدود فریبی بیش نیست.
    • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      ترامپ کاملا دروغ میگه و دنبال عکس یادگاری گرفتنه مگه مذاکراتش با کره شمالی جواب دادکه حالا بخواد دنبال مذاکره با ایران باشه
    • معلمی IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      68 20
      مداکره از موصع قدرت بهتر از قهر و تحریم و فشار و....است
    • ممد IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      18 7
      منفی هارو دیدی بابا جون....
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      15 2
      انتخابات تموم بشه دیگه خدا را هم بنده نیست
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    از اونجایی که استاد نگه داشتن وضع موجود تا دقیقه نودیم و در اوج درماندگی و با بالاترین هزینه ممکن به مذاکره رضایت میده ، اینبارم منتظر همین وضع باید موند. آزاد کردن گروگانها بعد از یک سال و نیم چه منقعتی داشت؟ پذیرش ۵۹۸ بعد از هشت سال جنگ و اون همه هزینه انسانی و مالی چطور؟ چرخیدن چند تا قارقارک به اسم سانتریفیژ چطور؟ براش چقد هزینه دادیم ، چی بدست اوردیم؟ دشمنی دون کیشوت وار با استکبار و آمریکا و اسراییل چی؟
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      شما زیاد برنامه های سیاسی شبکه من و تو را تماشا می کنی؟ سیاست خیلی پیچیده است و اطلاعات ریز زیادی برای انجام دادن یک اکت سیاسی لازم است. شما سریال هاش رو تماشا کن و به برنامه های سیاسی اون کار نداشته باش چون اکثر کارشناس هاش از ما که در ایران زندگی می کنیم سواد کمتری دارند.
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      72 20
      گرچه مثبت دادم ولی یک احسنت هم نثارتان می کنم
    • قاسم IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      62 35
      آب و هوای آلبانی چطوره؟ بهتون ساخته یا نه؟
    • سید IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      45 6
      قاسم جان منافقین که تکلیفشان مشخص است در اسفل السافلین هستند . ولی چرا جواب شماها به هر نظر مخالفی این است که ببندینش به خیک آلبانی ؟؟ مثل این است که به شما بگن هوای مسکو و پکن و پیونگ یانگ بهتون خوب ساخته ؟؟ کمیسیونش خوشمزه بوده ؟؟ تهمت زدن کنتور که نمیندازه !!!!!!
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      29 11
      16 16:45هرکدوم دروغه بگو چرا بی دلیل حرفذ میزنی هر کسی حرف با سند بزنه حق با ائونه میخواد منو تو باشه یا پمپئو اقای ظریف میره امریکا با نماینده وسناتور و.....تلوزیون ازاد مصاحبه میکنه ببینم جرات داریم بگذاریم پمپئو هم بیاد ایران با نماینده مردم حرف بزنه بخدا اگر از بغل هرکس رد بشه به جرم جاسوسی وتبلیغ علیه نظام و....صد دفعه اعدامش میکنید
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      8 10
      ذاکره کره شمالی با آمریکا بد نبود!!!!!!!!!!!! و توانست منافع کره شمالی را تامین کند !!!!! آمریکایی که به هیچ توافقی با کشورهای دنیا پایبند نبوده میتوان از مذاکرات و عکس انداختن جلوی خبرنگاران و لبخند زدن و..... نتیجه گرفت ؟؟؟ چشم امید داشتن به آمریکا از سراب هم بدتره .
    • عباس IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      22 1
      درود بر شرفت، با اینکه به ایرانی بودنم افتخار می کنم ولی میگم کاش می شد در کشوری زندگی میکردیم که از لحاظ سیاسی کاری با کار دیگران نداشتیم چقدر شیرین زندگی کردن بی دقدقه، بدون فکر خدایا میشه؟؟؟؟؟ ما همه چیز از اقتصاد گرفته تا صنعت و ورزش و....فدای استکبار ستیزی کردیم و می کنیم . فقط ما تو دنیا خوبیم همه منفور و بد!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟ من نمیدونم چرا دوستان هر صدای مخالفی رو با منافق برچسب میزنند، حالم از این کلمه به هم میخوره لعنت خدا بر منافقین و جنایتکارانی که باعث شدن کسی نتونه اظهار نظر کنه و نظر مخالف خودش رو بیان کنه، اگر این اظهار نظر ها منافق گونه هست پس اختلاس گرها چی؟ مفسدین اقتصادی چی؟ رانت خواران چی ؟ اونها خیلی بیشتر به منافق میخورن تا نظر مخالف
    • هاشمی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      0 11
      من اشتباهی به این پیام مثبت دادم.متاسفام به خاطر این نوع نگاه.
  • مومیایی SE ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    ما چرا با طالبان مذاکره می کنیم ولی با آمریکا خیر؟ برادر برو مذاکره کن خوب نبود توافق نکن
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      مومیایی عزیز ترامپ میخواد واسه انتخابات رای جمع کنه این حرفش کاملا فریب هست اینهمه با کره شمالی و کیم جون اون عکس گرفت ولی یک تحریم هم لغو نکرد
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      14 25
      این همه مذاکره شد نتیجش چی شد آدم عاقل،در جریان هستی بخاطر همین برجام که هیچی نصیبمون نشد بعضیا از بیت المال سکه گرفتن،کجای کاری شما
  • IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    مذاکره آینده ایران را نابودتر میکنه تنها راه نجات اراده سیستم حاکمیت تاکید میکنم سیستم حاکمیت کشور به اصلاح امور به شکل اساسی و مبارزه فراگیر با فساد. و استقلال واقعی قوه قضاییه. و برچیدن رانت حکومتی و کاهش تنش منطقه ای است. رابطه با آمریکا ایران را نابود خواهد کرد. از نظر امریکا ایران یا باید محور شرارت باشد یا محل حضور گروههای تروریستی
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      شعار دادن فایده نداره. راهی رو باید رفت که ژاپن و آلمان رفتند. چین هم سرش رو انداخت زیر و دستش رو گذاشت روی پاهای خودش و زحمت کشید تا شد چین. با اقتصاد بیمار و صنعت وابسته نمیشه برای دنیا خط و نشون کشید. وقتی به خودکفایی و اقتصاد پویا رسیدیم و دیگران به ما نیازمند شدند، بدون زور موشک هم میشه حرفمون رو در دنیا اثبات کنیم.
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      39 12
      به حرف آسونه این حرفا استقلال قوه قضائیه و رفع فساد به صورت ریشه ای یعنی اینکه باید ایدولوژیمون رو عوض کنیم استقلال قوا ریشه تو تفکرات سکولار داره چجوری میخایم تو نظام خودمون اجراش کنیم؟ تازه اگه به اون نقطه برسیم میشم یک کشور منزوی که از نظر اقتصادی ورشکسته ایم
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    بهرحال باید پذیرفت که این اختلافات و تحریمها به کشور آسیب جدی وارد کرده و اگر واقعا اثبات بشه ترامپ دنبال رسیدن به راه حل واقعیه و سر حرفش میمونه، صلاح بر اینه که گفتگوهایی مقدماتی انجام بشه و بر اساس برآیند گفتگوها نسبت به ادامه گفتگو تصمیم گرفته بشه. ترامپ هم بخاطر انتخابات بعدی مجبوره کوتاه بیاد و به توافق برسه
    • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      33 25
      چجوری سر حرفش میمونه برجام را لغو کردن و از همه مهمتر با کره شمالی مدت زیادیه مذاکره کرد نتیجه اش چی شد؟ میشه انقدر ادعای روشنفکری و خوش بینی نداشته باشین.
    • قمر ارومیه ای FR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      8 4
      برجام، قرارداد IMF، توافق پاریس، قرارداد تجاری TPP، یونسکو، شورای حقوق بشر سازمان ملل، برنامه کمک سازمان ملل به پناهندگان فلسطینی، قرارداد ها و سازمانهای هستند که این آقا توی همین دوسال و نیم ازشون خارج شده. چه تضمینی داره که یه رئیس جمهور دیگه میاد توافق ما با ترامپ رو بهم نزنه؟ تمام کاندیداهای آمریکا سر طرفداری بیشتر از اسرائیل با هم رقابت دارند بخاطر اینکه به کمکهای مالی صهیونیست های ثروتمند آمریکا نیاز دارند، اسرائیل هم تحت هیچ شرایطی نمی‌خواد ایران قدرتمند بشه. شلدون ادلسون، قمارخونه دار ثروتمند آمریکایی که سیاست خاورمیانه ترامپ را کنترل می‌کند
    • م ر IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      8 0
      جناب "قمر ارومیه ای" اگه به جای توافق با آمریکاییها پیمان نامه امضا می کردیم و وارد تبادل اقتصادی با آمریکا می شدیم برای ترامپ خروج از برجام سخت بود و جذابیتی نداشت و چرا آمریکا ژاپن و کره جنوبی و کویت و .... رو تحریم نمی کنه؟
  • علی IR ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    والا ترامپ و دارو دستش که نیازی به مذاکره ندارن . این ماییم که باید تا دیر نشده پیشنهاد مذاکرشونو قبول کنیم . صبر مردم حدی داره
    • آرش IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      49 18
      کاری به سیاستمدارهای خودمون ندارم اما خدا وکیلی به نظرت رو حرف این یارو ترامپ میشه حساب کرد، من که اصلا چشم آب نمیخوره... امروز به فرداش اعتبار نیست و اصلا ثبات براش تعریف شده نیست، فقط داره بازی میکنه و بازی میده.
    • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      19 1
      عزیز من چرا نمیخواید بفهمید اشکال از تحریم و مذاکره و این حرفا نیست،گیر کار ما مدیریت داخلیه..این که یهو قیمت ها رفت بالا بخاطر چی بود؟ بخاطر کم شدن ارزش پول ملی که نتیجه زیاد شدن نقدینگی کشوره که شاهکار بانکداری ماست.یه مشت آدم پیر و خسته دارن کشور رو اداره میکنن و...
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    60 8
    به نظر من ای طرح زیاد قابل اجرا نیست چرا که تعلیق تحریم ها بسیار زمانبر هست. مگر اینکه بر سر زمان تعلیق تحریم گفتگو شود
    • هادی IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      32 20
      اقا حالا تعلیقم زمانبرباشه یانباشه اصل مذاکره هیچ ایرادی از نظرم نداره اجبارنیست که شریطشون قبول کنیم ولی اینکه میگیم اصلا مذاکره نمیکنیم جای بحث داره اگه تو مذاکرات حرف غیرمنطقی بود خوب قبول نمیکنیم چه لزومی داره مابا کشورای دیگه مذاکره کنیم وقتی اونا باید ازامریکا اجازه بگیرن خوب باخودش مذاکره میکنیم درضمن اینقدر که چین وروسیه به مالطمه زدن امریکا نزده والا
    • قمر ارومیه ای FR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      4 14
      هادی جان برادر عزیز، شما شرایطی که پومپئو برای مذاکره گذاشته را دیده‌ای؟ انتظار داند تمام سیاستهامونو تغییر بدیم قبل از اینکه هیچ مذاکره‌ای شروع شود و تحریمی لغو شود، فقط بخاطر افتخار نشستن کنار سلطان جهان اعلیحضرتت ترامپ!
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      6 2
      آقای هادی میگه اگه منطقی بود قبول نمیکنیم،مگه برجام منطقی بود!! کجای دنیا باید یه طرف معامله اول بدون ضمانت کافی باید به تمام تعهداتش عمل کنه بعدش رو دست بخوره بعد دوباره مذاکره کنه که تورو خدا بیاین تعهداتی که دادین رو اجرا کنین!!
  • علی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    41 4
    این طرح به نظرم اصلا درست نیست ما از کجا بدونیم تا این بازه زمانی انجام بشه و ایا تحریم ها لغو بشه ایا نشه چه اتفاقاتی تو این پروسه بیفته تا اونجایی که من متوجه شدم ظاهرا مشاوران ترامپ هم روی همین بازه زمانی مشکل دارن وگرنه هم ایران هم امریکا این طرح را پذیرفته بودن
  • حمید IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    26 2
    پس این یعنی همون طرح فریز مقابل فریز هست؟
  • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    30 22
    باید اول تیم های کارشناسی شرایط و خواسته های طرفین رو بررسی کنن، بعد هیئت های دیپلماتیک با هم نشست برگزار کنن تا امتیازاتی که قراره رد و بدل بشه رو بررسی و پیش نویس تهیه کنن و به مقامات بالا ارجاع بدن تا بر اساس مصالح دو کشور تصمیم گیری بشه.
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    81 37
    مذاکره نکردن فقط به ضررمردم ایران و ذخایر کشور است و به نفع قدرتهای بزرگ .هیچ سودی ندارد
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    54 6
    به نظرم اصلا خوب نیست چون دوباره مردم مثل برجام تا بیان نفس بکشن اون وضعیت رو دوباره ازشون میگیرن و وضعیت بد رو جایگزین میکنن ، این تعلیق موقت تحریم ها فقط روان مردم رو به هم میریزه
    • ناشناس IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      7 2
      احسنت
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    73 4
    اصلا پیشنهاد جالبی نیست من از همین الان عصبی شدم، موقت نداریم ، برای همیشه باید تحریم ها برداشته بشه خسته شدیم
  • ناهید IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    45 8
    باید برای همیشه برداشته بشه، این طرح غیر انسانی هست. مثل قحطی زده ای میمونه که بهش غذا رو نشون بدی ولی با سرعت ازش پس بگیری
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    35 0
    همون قسمت بازه زمانیش این طرح مسخره رو برملا کرده که واقعا کارایی نداره
  • سیمین IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    48 16
    کاش تموم میشد این روزها. واقعا بسته به تفاهم برسید تموم بشه این وضعیت
  • ثریا IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    32 5
    این طرح اصلا عقلانی نیست. به خاطر اینکه بسیار زمان میبره و ترامپ به هدفش که همون انتخاباته میرسه و بعد از انتخابات زیر همه چیز میزنه به نظر من ایران باید هر تصمیمی رو به بعد از انتخابات موکول کنه چه شکست چه پیروزی ترامپ ، تنها انتخابات مهمه
  • نيما IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    50 4
    خيلي از مسائل هست كه ربطي به مذاكره و تحريم و اينها نداره بلكه سوء مديريت داخلي و فساده . مثلا فرار مالياتي ، بنگاه داري بانك ها ، مشكلات فضاي كسب و كار ، سوء مديريت در صنايعي مثل خودروسازي ، عدم توزيع مناسب يارانه ها ، واردات كالاهاي بي مصرف يا لوكس يا داراي مشابه داخلي ، عدم تساوي همگان در برابر قانون ، فساد دستگاه هاي اداري و اجرايي و ... ، عدم استفاده درست از تمام ظرفيت هاي داخلي جهت كاهش وابستگي به نفت ، جذابيت دلالي در برابر توليد ، رانت خواري در مسائل مربوط به دارو و ارز و ... ،و كلي مسائل و مشكل ديگه ؛ اينا ربطي به مذاكره نداره ، آدرس غلط نديم.اگه ميخواهيم كشورمون درست بشه بايد اين مسائل رو درست كنيم . حاشيه نريم ، مسائل رو به مذاكره با ترامپ گره نزنيم
    • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      7 0
      خداروشکر یه نفر فهمید
  • رضا IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    39 12
    سلام از گذشته درس بگیریم وتا تنور داخله نون رو بچسبونیم
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    18 12
    این بخش از پاسخ اقای حسینی رسما داره میگه منافق ها کیا هستند خخخخ حوادث دی ماه 96 بارزترین این شواهد بود یعنی جایی که رقبای سیاسی دولت حاضر شدند بخاطر به چالش کشیدن دولت و بهره برداری از وضعیت تورم اقتصادی، شورش هایی را سامان دهی کنند که به سرعت از کنترل خارج شد. اگر جنگ قدرت در ایران تا این حد بی محابا و جدی است، چرا باید طرفداران براندازی در آمریکا این فرصت های طلایی را از دست بدهند؟ به همین ترتیب از سریال گاندو بگیرید تا سخنرانی های پشت تریبون های نماز جمعه تا مجادله ها در شبکه های اجتماعی و فضای عمومی، همه ی این جزییات که به نظر ما بی اهمیت می آیند یک دید بسیار کلی از فضای داخل ایران به تصمیم گیرندگان آمریکایی می دهد. خصوصا صدا و سیمای ما دستاورد تازه اش با سریال گاندو که مطمئن باشید که درسیاست آمریکا را این سریال به یک جمع بندی خواهد رساند که این همان منازعه قدرت است. که اگر ظریف تحریم شود اختلافات بیشتر می شود، یا اگر امریکا از برجام خارج شود منجر به یک جنگ قدرت در ایران می شود. از لنز آمریکا این مساله در ایران اتفاق افتاده است.
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      12 1
      من اشتباه کامنتمو اینجا گذاشتم ، شرمنده ، این نظر برای مصاحبه اقای دیاکو حسینی هست
    • علی IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      8 3
      شما برو جیرتو بگیر
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    21 79
    رهبری فرمودند مذاکره نمی کنیم بنابر این برای شروع هر مذاکره ای پیشنهاد باید چنان عادلانه باشد که نظر رهبری را تغییر دهد. حالا دیگه ترامپ و کشورهای میانجی باید فکری برای جلب نظر رهبری کنند که به سختی جلب می شود اما غیر ممکن نیست
    • اکبر IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      58 6
      رانت وفساد را بردارید احتیاج به مذاکره نداریم
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    47 15
    مذاکره هیچوقت بد نیست و درهارا نباید بست،صرف شعاردادن علیه این وآن هیچ دردی از ما دوا نمیکند.
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      5 9
      مذاکره هرگز بد نیست ولی مهم طرف مذاکره هست،کسی که زیر قولش میزنه نمیشه باهاش مذاکره کرد،این اصل رو حتی کودکان بلدند ولی متاسفانه بعضیا هنوز حالیشون نشده
    • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      0 5
      مذاکره هرگز بد نیست ولی مهم طرف مذاکره هست،کسی که زیر قولش میزنه نمیشه باهاش مذاکره کرد،این اصل رو حتی کودکان بلدند ولی متاسفانه بعضیا هنوز حالیشون نشده
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    14 3
    باید ابزار مانور با پیشنهاد مذاکره را از دست ترامپ گرفت. باید با تبلیغ تهاجمی به همه دنیا بگوییم چرا با آمریکا مذاکره نمی کنیم و اگر چه شرایطی برآورده شود مذاکره را می پذیریم. مقدماتی ترین شرط این است که ترامپ به تعهدات قبلی دولت آمریکا (برجام) باز گردد. پس از آن مذاکره در شرایط برابر و با احترام متقابل جای بحث دارد.
  • جمشید ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    35 6
    اگرچه ترامپ نشون داد خیلی قابل اعتماد نیست ولی بنظرم اگه بخوایم منافع کشور رو ببینیم باید از هر فرصتی استفاده کرد
    • قمر ارومیه ای FR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      8 46
      باید به همه نشان بدهیم وقتمان گرانبها است و اگر توافقی با ما کردند زیرش زدند باید هزینه اش را بپردازند. نباید آنها را به زیاده خواهی تشویق کنیم. باید به برجام بازگردند و به وظایفشان عمل کنند، پس از رسیدن به زمان بند غروب برجام درباره مذاکرات بیشتر گفتگو میکنیم
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    49 13
    محاسبات ترامپ در مورد ایران اشتباهه چون فکر میکنه ما بر اساس منافع تصمیم میگیریم، ولی باید بدونه تصمیم گیران ایران روش‌های جالب تری برای تصمیم گیری دارن مثل استخاره مثلا
    • درود IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      16 0
      بنازم . بهترین نظری که تا الان دیدم همینه. دقیقا کشور ما براساس همین روش بسیار بسیار با اهمیت و تاثیر گذار و البته پیچیده، اداره می شود.!!
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    44 9
    عالیه، هر کسی هم که از مقاومت و اقتدار حرف میزنه معلومه که وضعش خیلی خوبه و خبر نداره مردم با چه مشکلاتی دارن زندگی میکنن
  • علی IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    46 22
    نه تنها الان باید مذاکره کنیم بلکه از ابتدا و قبل از خروج ترامپ از برجام هم باید مذاکره می کردیم. اصلا روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا هر چه سریعتر باید برقرار شود در حد بازگشایی سفارت در دو کشور. مگر آمریکا چه فرقی با انگلیس و آلمان و چین و روسیه دارد؟ با همه کشورهای دنیا باید تعامل داشت و هر جا سیاست غلطی مشاهده شد با همان سیاست غلط، بر پایه منافع ملی، مقابله کرد نه اینکه کلا روابطمان را با کشوری قطع کنیم. این کار مصداق بچه بازی و بی تدبیری است.
    • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      9 7
      شما تحریف تاریخ دوست داری؟ ما که مذاکره کردیم اما دولت بعدی امریکا اومد و گفت ما اون مذاکره رو قبول نداریم و زد زیرش. حالا فرض کن که با این دولت هم مذاکره کردیم . امریکا چه تضمینی می ده که دوباره زیر این مذاکره نزنه؟ ما مسخره سیاستمداران امریکاییم؟ زندگی ما باید بازیچه منافع یک گروه در امریکا باشه؟ گرچه دولت فعلی امریکا همه امریکا نیست اما این دولت نشان داده که عقل مذاکره نداره. موضوع کره شمالی جلوی چشممان است. دو تا عکس یادگاری تبلیغاتی گرفتن زندگی مردم کره شمالی رو بهتر کرد؟ الان امریکا با کره شمالی مذاکره کرد؟
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
      24 2
      مسئله اینه که پوتین اجازه ی عادی شدن روابط ایران با امریکا رو نخواهد داد.
    • علی IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      8 0
      دوست عزیر بینام 23:12 شما چرا یک طرفه به قاضی می روید. در روانی بودن ترامپ شکی نیست اما چرا کارهایی که ما می کنیم رو هیچ اشاره ای بهش نمیکنی؟ اینکه ما مرگ بر امریکا میگیم و پرچمشون رو آتیش میزنیم اصلا مهم نیست؟ قبل از ترامپ، روسای جمهور قبلی آمریکا سعی میکردن واکنشی نشون ندن به این کارها منتهی حالا یکی اومده دلش میخواد واکنش بده. اگه داخل آمریکا مرگ بر ایران میگفتن و پرچممونو آتش میزدن ما چه حالی بهمون دست میداد؟ چرا این چیزا رو نمی بینید؟ مشکل ایران و آمریکا که فقط هسته ای نبوده که شما بگی یه بار مذاکره کردیم تموم شد و رفت. مشکل اینجاست که ما نمیخوایم بر سر سایر مشکلات حتی مذاکره کنیم. مذاکره که به معنای پذیرفتن تمام خواسته های طرف مقابل نیست. مذاکره به معنای تلاش برای یافتن راهی در جهت حداقل کردن خصومت هاست. مشکل اینجاست که علی رغم خواسته چندین باره طرف مقابل، ما نخواستیم قدم جدی در این جهت برداریم. من از شما سوال میکنم چرا در یک سال اول بعد از رییس جمهور شدن ترامپ که هنوز از برجام خارج نشده بود حاضر به مذاکره نشدیم؟ مگر ترامپ در همان سال اول 8 بار تقاضای ملاقات با آقای روحانی نداد؟
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    22 2
    سیاست به تاریخ ارتباط دارد و قانون تاریخ این مملکت هم قبلا کشف شده فقط کافیست ما بخوانیم قبلا آقای یرواند آبراهامیان یکی از قوانین را کشف کرده البته درباره حکومت قاجار ولی به نظرم قابل تعمیم است قاجار 130 حکومت کرد بر اساس 2 اصل عقب نشینی در برابر قدرت خارجی و ایجاد تفرقه در داخل
  • بی نام IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    19 1
    ترامپ اصلا تحرکات منطقه ای و .....ایران نیست ترامپ بدنبال متعادل نگه داشتن قیمت نفت که بین 60 تا 70 دلار نگهش داره که امتیاز اقتصادی بزرگی یه ایالات متحده وشرکای قدیمی و جدیدش میده و رقبای اقتصادیش. مثل چین رو بسیار. زیر فشار میگذاره
  • علی IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    29 9
    فقط من این را می دانم که بار این تحریم ها بیشتر از همه کمر ما طبقه ضعیف کم درامد خم کرده به طوری که زندگی را خدا شاهده برایمان تیره تار کرده با درامدی کمی که قبلا داشتیم به هر صورت زنگیمان سپری می شد ولی از زمان گران شدن دلار و بی ارزش شدن پولمان ان درامد کم دیگر به هیچ دردی نمی خورد کا ش انها که می گویند تحریم ها اثر نداره فقط چندروز مثل ما زندگی می کردند
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      22 3
      داداش فکر نکن همه تو پنت هاس نشستن و دارن نظر میدن،اکثر همینایی که ژست روشنفکرها رو گرفتن و داری نظراتشون رو میبینی مثل منو خودتن..گیرم تحریم برداشته شد،باید باشه کسی که بتونه مملکت رو درست اداره کنه و بقیه کارها رو سروسامون بده،تمام تحلیلگرهای آمریکایی میگن تحریم نهایتا ۳۰ درصد رو اقتصاد ایران اثر داره،بقیش با آقایونه،آقایون هم فعلا حالشو ندارن خسته هستن بندگان خدا
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    25 8
    هرچه شمس تبریزی و قمر خاتون امر کنند !!!!
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    7 35
    آیات مربوط به جنگ و صلح را در قران مطالعه بفرمایید درخواهید یافت قران در هر حال بطرف گفتگو و مصالحه گرایش دارد.عدم گفتگو مرام غیر قرآنی است
    • علی IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      2 12
      درود بر شما. دقیقا همینطور هست که کی فرمایید.
  • علی IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    7 0
    ترامپ از پیشنهاد مذاکرات دو هدف دارد اولا از مذاکرات بابت تبلیغات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 استفاده نماید دوما وقت کشی تا انتخابات 2020 با هدف اجتناب از درگیری نظامی با ایران تا روز انتخابات.بدیهی است بعد از انتخابات و در صورت پیروزی مواضع جنگ طلبان وی بیشتر خواهد شد.
  • قمر ارومیه ای FR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    2 22
    کلی وقت گذاشتیم مذاکره کردیم به یه نتیجه ای رسیدیم. همه هم قبولی داشتند تا این مردک از آن خارج شد. باید به برجام برگردند و صبر کنند تا پایان آن،بعداً اگر مذاکره ای قرار باشد انجام شود انجام می‌شود
  • لقمان IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    7 30
    سلام وادب بفرموده نه جنگ میشود ونه مذاکره !!!!!!! پس معامله شده یادتان باشد جزییات معامله ناو جنگی اومده صید ماهی ازهزینه ی گاوهای عربی بعناوین مختلف ومعامله ی قرن از هزینه ی ایران وتا دلت بخواد معادلات میاد تو دلش والی آخر تمدید انقلاب اسلامی یعنی گام دوم انقلاب تا چهل سال دیگر
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    9 9
    اگه می‌خوایم مذاکره‌ای هم بکنیم باید صبر کنیم تا بعد انتخابات آمریکا. این یارو میخواد چند تا عکس بگیره بعد به طرفدارانش نشون بده رأی بیاره
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    11 8
    به نظرم ترامپ شوته (نوعی از بیماری روانی)
  • AT ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    5 6
    با ادم دم دمی مزاجی مثل ترامپ چه گونه میشود گفتگو کرد ؟حالا گفتگو شد و نتیجه هم گرفت از کجا معلوم دموکرات ها دبه در نیارن؟
  • اشکان IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    20 8
    حکومت ایران اگه میخواد وضع مردم درست بشه باید مذاکره کنه که البته فعلا که عین خیالش نیست .مردم بدبخت (عادی)هم گرفتار شده اند رانتخورها هم که همش دم از مذاکره نکردن میزنند.اگه کره شمالی(با تهدید امریکا ومثلا زرنگ بازی) به نتیجه ی اقتصادی رسیده ایران هم میرسه.بنظر من این داستان حتی در صورت روی کار امدن دموکراتها هم ادامه خواهد داشت.
  • aria@arya IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۷
    2 15
    امام فرمودند جنگ نعمت است پس جنگ بهتر از مذاکره است
  • کامبیز DE ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    28 12
    تنها کسی که از تحریمهای ایران نفع میبرد روسیه است . شما دقت کنید ایران و ونزوئلا که از بزرگترین صادر کنندگان نفت بودند 8 میلیون بشکه از صادراتشان را از دست داده اند و روسیه صادراتش به 12 میلیون بشکه رسیده است . یک مشت نوکر روسیه در ونزوئلا که کمونیست هستند و یک عده هم در ایران دارند به این وضع با دادن شعارهای ضد امپریالیستی و ضد سلطه . کمک میکنند بدبختانه ارزش پول ملی هر دوکشور سقوط کرده و مردم هر دو کشور دارند تاوان میدهند .
  • ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    15 0
    من از بیگانگان هر گز ننالم.... دشمن رو می‌بینیم لمس میکنیم ولی افسوس که که نمی تونیم دوستامون رو بشناسیم متاسفانه در کشور اسلامی این همه اختلاس
  • مهدی IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 0
    در این بازه زمانی ترامپ دروغ میگه صبرکنین نزدیک انتخابات آمریکا بشه اون وقت مجبوره زود جمعش کنه
  • مسعود IR ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    8 10
    فشار هست، ناراحتی هست، مشکلات هست، همه قبول. اما بعضی نظرات آدم رو میترسونه. چهل سال پیش رفتن واسه یه کلمه، ناموس، غیرت. جلو گلوله قد راست کردن. ملت های دیگه هم مثل ژاپن، کره، ویتنام، سر یک اعتقادی موندن. هنوز هم دارن تاوان میدن، ولی کسی الان نمیاد بگه چرا، با غرور میگن ایستادگی کردیم. بحث شعار نیست. بحث تو سری خوردن یا نخوردن از یک قلدر هستش. اونایی که دم از میهن و ایران میزنید. خدایی ایران تو این چند وقت به جایی رسیده که با اینهمه قدرت سر شاخ شده. کاری به حکومت و چیزای دیگه که نکات منفی هست ندارم. به عنوان یک تمدن بزرگ که آب رفت و از دویست سال پیش از قافله جا موند. الان انقدر قدرت داره که رو در رو نمیان سراغش، از پشت و داخل دارن جونشو میگیرن. این یعنی قوی شده عزیز. این یعنی فکر پشت این همه جار و جنجال هست. سختی واسه همه ما هست. همه داریم عذاب میکشیم ولی تو سری خوردن از اونور آب رو من نیستم.
  • الف.ب IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    3 7
    عزیزان از قدیم گفته‌اند: جواب ابلهان، خاموشی ست. هزینه‌ی انتخاب مجدد این خوشیفته‌یِ روانیِ عوامفریبِ بسازبفروش را که ما نباید بدهیم ، آن هم دراین وانفسای دخل اندک و هزینه بسیار.
  • IR ۰۴:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    16 2
    ترامپ خیلی هوشمندانه توپ رو انداخته در میدان ایران و از خودش چهره صلح طلب ساخته و ایران رو عامل نا امنی در منطقه معرفی کرده
  • دادکان IR ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    13 0
    مرگ بر شوروی
  • ali IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 0
    بنام خدا ]آمریکای جهانخوار و آدمخوار ، قلدر جهان است ! اگر به او حق و حساب منطقی ندهیم ، نمی گذارد ما راحت باشیم !.....پیامبر هم به دستور خدا برای ایجاد امنیت در امت خود ، مجبور شد که با دختران قبایل مختلف، علارغم میل باطن خود ازدواج کند! این کار نوعی حق حساب دادن است! و......... اگر غرب و آمریکا ی آدمخوار اجازه ندهند ، ما را در بازار جهانی راه نخواهند داد و در نتیجه تولیدات ما یا باید ذخیره شود یا به کشور های دیگر ارزان بفروشیم که مقرون به صرفه نیست!.و....باید به آنها باج بدهیم و پیشرفت همه جانبه ی خود را ادامه دهیم !...در غیر اینصورت باید همیشه اوقات خود را در حالت دفاعی و پر هرینه و با درآمد نا کافی بسر ببریم و........ امام خمینی گفت : غرب بدتر از شرق و شرق بدتر از غرب و انگلیس بدتر از هر دو..... مراقب باشیم که از چاله ی غرب در نیائیم و به چاه شرق بیافتیم....اگر غرب بظاهر اسم لفظ خدا بکار میبرد ولی عمل نمی کند ، شرق لفظ خدا را هم بکار نمی برد(و کمونیست است) ! وای بحال عمل به گفته ی خدا .................
  • Ak IR ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    9 2
    دوست خوب فقط روسیه و چین ، روسیه که توی طول تاریخ همیشه پشت ایران بوده چینم که همش به فکر اقتصاد ما بوده کاشکی یه روزی ایران استقلال واقعی پیدا کنه وابستگی به غرب و شرق نداشته باشه
  • محمد IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    12 4
    آقا این مسعولین نمیبینن این پست هارو بابا اکثر پستها میگن صحبت کنید مردم دیگه دارن نابود میشن الان از اخبار 20:30 یه خبر میزارن میرن میدون هفت تیر مصاحبه میکنن هر چی هم دلشون بخواد از اون میکشن بیرون آخه چقدر تابلو هستید. بااااباااا مردم دوست دارن برید پای میز صحبت کنید حالا اگه دیدی بد بود قبول نکن
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    8 0
    فقط اینو میتونم بگم که این مقطع زمانی زمان تعامله و نه فحش و بد و بیراه گفتن اگر توهین کارساز بود تا حالا به دردمون خورده بود . . .
  • محمد IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    18 0
    کاری را که معمولأ آخر انجام می دهیم همان اول انجام دهیم بهتر است . اینجوری توجیه کمتری لازم دارد .
  • م ر IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    15 3
    جناب ۱۹:۱۰ مگه چین و روسیه به تعهداتشون درمورد برجام عمل کردند که باهاشون ادامه دادیم؟مگه روسیه به تعهداتش در مورد اس 300 و نیروگاه بوشهر عمل کرد؟اگه آمریکا از برجام خارج شد یکی از دلایل آن به قول مطهری تلاش زیاد بخش قدرتمندی از حاکمیت برای شکست آن بود و جلوگیری از ورود شرکت های آمریکایی برای سرمایه گذاری بود تا ترامپ نتونه براحتی از برجام خارج بشه در ضمن اگه دوره ی اول اوباما که مجلس ها دست دموکراتها بود با آمریکا مذاکره می کردیم هم هزینه ی کمتری می دادیم و هم با توافق کنگره انجام می شد که خروج از آن بسیار سخت تر می شد در ضمن شاید برای شما تحریم ها بهتره
    • خیبری US ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      0 9
      روسیه و چین دوستان واقعی ایران هستند و به همه تعهداتشون عمل کردند می کنند و خواهند کرد این اروپای دزد و امریکای جنایتکار است که جز دغل بازی و جیمز باند بازی چیز دیگری بلد نیستند به قول شاعر برای غرب تا نباشد چوب تر فرمان نراند گاو نر
  • علی IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    17 1
    ما مسلمان و ایرانی هستیم و اگر تاریخ صدر اسلام را مطالعه کرده باشید پیامبراسلام و نایب بر حقش علی(ع) با دشمنان هم مذاکر میکردند. در کل مذاکره چیز خوبی و بارها در نهج البلاغه متذکر شده اند .تازه مگر آمریکا از روسیه و انگلیس و صدام بدتر است که این همه جنایت توی این چند سال اخیر انجام دادند , مگر چین جنایات فجیع برسر مسلمانان کشورش -ایغوری ها-انجام نداد , مگر روسیه بهترین مناطق کشورمان را نگرفت و مگر کشتار وسیع مسلمانان چچن را انجان نداد و.....
  • NL ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 0
    گرچه شرایط تحریم برای اقشار جامعه سود زیان بسیاری داره وانتفاعش برای چهار درصد قالی بافه وزیانش برای نودو شش درصد احمدی نژاد ، اما بحث تحریم اساسا در تمامی ابعاد بین المللی غیر قابل قبول وپذیرشه اگر تعلیق در برابر تعلیق پذیرفته بشه یعنی تلویحا بحث تحریم رو به این شکل، خارج از قوانین بین المللی وبر اساس زور وتزویر پذیرفتیم!!!
  • حمیدرضا-از ساری IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    8 9
    سلام؛ ترامپ می خواهد خودش تو دل ایرانی ها جا کنه وبا ایران قراداد دوستی ببنده ولی چون نوکر اسرائیل هستش از اون میترسه تا حمایت سران اسرائیل نباشه هیچ یک از روئسای جمهور آمریکار قادر به حکومت نیستند ما ایرانی ها هم که اصلا اسرائیل ره آدم حساب نمی کنیم تا چه برسه به نوکرش آمریکا.ILIVE YOU EMAM KHAMENEI
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    6 0
    شما فقط بگو مذاکره میکنیم حالا نتیجه هم نداد مهم نیست. بزرگترین نتیجش اینه که دلار میشه 5 تومن
  • متین IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    7 4
    با دروغگو مذاکره نمیشه.
  • AE ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    6 14
    مذاکره با امریکا یا عدم مذاکره ...تصمیم گیرنده واقعی مسئول عواقب ان خواهد بود
  • علی IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    4 4
    این بشر خودش رو خیلی بالا می بینه. لوس می بینمش. خیال می کنه اینقدر مهم و گنده است که تا بگه میام مذاکره لب و لوچه ها آب میفته...
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    8 13
    مذاکره اون هم با دشمن؟ به هیچ وجه زیر بار نمی رویم. حزب‌الله می رزمد، می میرد سازش نمی پذیرد.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    10 0
    شمام مثل من این حسو دارید که حس میکنم وقتی دولتمردان و... امریکا و بقیه کشورها رو تهدید میکنن رسما هزینه هامون بیشتر میشه و یه پولی از جیمون خارج میشه؟ ینی این حرفایی که میزنن کلی خرج رو دس مردم بدبخت میذاره
  • بی نام IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    3 5
    اصلا کاری به غیر نرمال بودن ترامپ و تصیماتش ندارم ! اصلا فرض کنیم که اومد و تا آخر دوره ریاست جمهوریش هم تصیمم و قول هاش دست نخورده موند. چه تضمینی داره رییس جمهور یا رییس جمهورهای آینده آمریکا زیر توافق نزنن ؟ مثل ترامپ که اومد گفت : اوباما برای خودش توافق کرده ، من قبول ندارمش ! فردا یکی دیگه میاد میگه : ترامپ برای خودش توافق کرده من قبول ندارم ! وقتی یک کشوری میتونه به راحتی از توافقی چند جانبه و بین المللی خارج بشه و بزن زیر همه چی ، پس هیچ وقت استوار و متحد النظر نیست ...
  • ابوذر IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    10 1
    نظرات دوستان را خواندم. ببینید موضوع این است که باید واقعیت را بپذیریم که ما در مواد اولیه صنعتمان تا حدود 70% وابسته هستیم (صنایع مختلف کشور تا ۷۰ درصد به مواد اولیه خارجی وابستگی دارند - ایرنا)و طبق موارد مشخص شده در همین مدت بسیاری از صنایع وابسته متوقف شده اند. اما آیا ما با مذاکره چیزی را از دست می دهیم. باید بپذیریم ما باید به همه کشورها صحبت کنیم، غیر از کشورهایی که به رسمیت نمی شناسیم. زیاده خواهی ها برای همه ابرقدرت ها وجود دارد. مثلا در همین فضا روسیه به شدت در حال باج گرفتن از ما است. چین با خوشحالی نفت را با قیمت بسیار پایین خریداری می کند. از طرفی ترکیه بعد از تمام زورگویی های آمریکا، کار خودش را کرد. اما هیئتهای مختلفی را برای مذاکره فرستاد و در نهایت تصمیم گرفت کار خودش را انجام دهد.مشکل اینجاست که ما به اندازه آمریکا قدرتمند نیستیم و حتی چین با آن همه قدرت در بعضی موارد نمی تواند مقابل زورگویی های آمریکا ایستادگی کند. ما نباید از مذاکره طفره برویم. شرایط باید برای حل مسالمت آمیز و قدرتمند شدن کشور فراهم شود.
  • راستين IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 0
    مذاكرات خوب است فقط از بابت اينكه بهانه از دست ترامپ بگيره كه ما گفتيم و اونا نخواستن.نهايتا فايده اي نخواهد داشت اگه دقت كنيد ترامپ امروز چيزي ميگه و فرداش در اثر فشار دور و اطرافش حرفش رو پس مي گيره. ولي بايد قبل از هر مذاكره اي روي اين مسئله از طريق رسانه هاي داخلي و خارجي پر مخاطب تبليغ بشه كه: به فرض ما مذاكره رو پذيرفتيم و به نتيجه هم رسيديم از كجا فرداش زير حرفشون نزنن(اين حرف براي همه دنيا قابل قبوله هم در حالتي كه مذاكره نكنيم وهم اگه مذاكره كرديم تضمين بگيريم)
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    5 0
    آقایان ؛ بخدا مشکل ایران ترامپ نیست !!!! مشکل ایران وجود دزدان و مفسدان اقتصادی هست .
  • م معلم IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    0 5
    ترامپ باتحریم همه جانبه و پاره کردن برجام، راه هرگونه مذاکره ی عاقلانه رامسدودکرده است، ازنظر ترامپ، مذاکره باایران يعني نابودی جمهوری اسلامی، و ستهای بی سلاح ایران ودرنهایت تجزیه ایران
  • سپهر ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    0 3
    ترامپ چیکارس همه کاره همون فراماسون های در ظاهر یهودی هستند که کل غرب و شرق ما رو کنترل میکنند ولی شکر خدا هنوز در حسرت به کنترل درآوردن کشورمان هستند
  • شریف699 IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
    1 2
    امریکا با نشان دادن عدم پایبندی خود به هر نوع عهدوپیمان و قرارداد منطقه ای وجهانی ، به دفعات روشن کرده است که هیچگاه قابل اعتماد نیست، در عین حال که بخاطر تحریمهای امریکا همه ایرانیان در رنج و سختی هستند باید به یاد داشته باشیم که مذاکره با کشوری که به راحتی قرارداد و پیمانها را زیرپا میگذارد هیچ نتیجه ای برای ما نخواهد داشت بلکه نشان دهنده نیازمندی و در سختی بودن ما نیز خواهد بود. مذاکره مجدد با امریکای پیمان شکن و بدعهد فقط با بازگشت مجدد امریکا به توافقنامه برجام و رفع تمامی تحریمهای غیرقانونی و ظالمانه علیه مردم و کشور ایران ، ممکن است.