استاندار مرکزی:موضوع مهم در بحث باز آفرینی شهری اجرای سیاست های دولت است

استاندار مرکزی اجرای سیاست های دولت را موضوعی مهم در بحث باز آفرینی شهری خواند.

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی، سید علی آقازاده در جلسه ستاد باز آفرینی پایدار شهری استان مرکزی که با حضور جمعی از مسؤلین استان تشکیل شده بود با تاکید بر اینکه اجرای سیاست های دولت موضوعی مهم در بحث باز آفرینی شهری است وافزایش تعداد واحد های مسکونی باید با توجه به ضرورت های سرانه های خدماتی باشد متذکر شد: خوشبختانه بخشی از اهداف باز تفرینی در کوی سجادیه اراک  محقق شده است اما باید همزمان با پیشرفت پروژه ها این امر انجام شود.

آقازاده با اشاره به سیاست دولت تدبیر وامید وشخص رییس جمهوری مبنی بر توسعه صنعت ساختمان ومسکن در شهر ها تصریح کرد: باید سیاست های عملیاتی استان در سال جاری وسال ۹۹در زمینه توسعه مسکن وبهسازی بافت های فرسوده شهری تدوین شود وهمچنین جمع بندی از نیاز استان به مسکن صورت گیرد.

وی در رابطه با اختصاص ساخت  ۱۲ هزار واحد مسکونی در  شهرهای جدید استان مرکزی مانند امیرکبیر و مهاجران، عنوان کرد: باید بررسی شود که آیا ساخت ۶ هزار واحد مسکونی در سال جاری و سال آینده برای شهر امیرکبیر نیاز است یا خیر، همچنین باید مشخص شود کدام شهرها و شهرستان‌های استان مرکزی نیازمند افزایش تعداد مسکن هستند و آیا این تعداد واحد مسکونی باید به داخل شهرها و شهرک‌ها سوق یابد و بافت فرسوده بهسازی شود و یا در شهرهای جدید ایجاد شود.

وی با توجه به توزیع این واحد هانیز اظهار کرد : ظرف ۲۰ روز آینده در شهرستان‌های اراک، ساوه و خمین کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استاندار، دبیری شهرداری‌ها و با حضور فرمانداران، مدیرکل راه و شهرسازی و بانک مسکن در هر شهرستان تشکیل و مجموعه‌ای جهت نوسازی و بهسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده و ایجاد واحدهای مورد نیاز شهرستان‌ها تهیه شود تا کار به سرعت به مرحله اجرایی برسد.

درحاشیه این جلسه شهردار اراک با تاکید بر هدف جلسه مبنی بر احیای بافت فرسوده متذکرشد : این که ما برویم ودر کنار بافت فرسوده زمینی بگیریم وتغییر کاربری بدهیم وبعد آن را تبدیل به فضای مسکونی کنیم احیای بافت فرسوده نیست بلکه باری مضاعف روی دوش همان مردمی است که مشکل سرانه دارند.

به گزارش خبرآنلاین مرکزی،  این جلسه چند مصوبه داشت که مورد تایید قرار گرفت : 
شهرداری اراک موظف است ظرف ده روز آینده نسبت به معرفی مدیر اجرایی اقدام کند.

راه وشهرسازی موظف است نسبت به تامین زمین در محدوده علی ابن ابیطالب جهت پست برق اقدام کند.

کلیه دستگاه های عضو مکلف اند طبق ماده ۱۶نسبت به تخفیف مشخص شده در قانون جهت ساخت بافت های فرسوده اقدام نمایند.

این جلسه به صورت ویدئو کنفرانس با سایر شهرستان های استان بود و فرمانداران شهرستان ها نظرات خود را از این طریق عنوان کردند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1291029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =