یک کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه ارتش مصر نگاهی واقع ‌بینانه به مسائل و واقعیت‌های موجود در جامعه دارد،تصریح کرد ارتش ترجیح می‌دهد اخوان المسلمین که یکی از واقعیتهای جامعه مصر است را نادیده نگیرد.

خبر در گفتگو با عبدالامیر نبوی کارشناس بنیادگرایی از مناسبات بین ارتش و اخوان المسلمین پرسید،که وی چنین پاسخ داد: ارتش به عنوان بازیگری قدرتمند همچنان در صحنه سیاست مصر حضور دارد و مانع از آنست که یک گروه(با هر گرایشی) تعهدات خارجی مصر را یکباره بر هم بزند و یا قواعد داخلی را به شیوه‌ای تنظیم کند که منافع سیاسی و اقتصادی ارتش آسیب ببیند.

پژوهشگر ارشد مرکز پژوهش های علمی و مطالعات استراتژیک خاورمیانه نیز اضافه کرد که همواره نگاهی مثبت و تاریخی به ارتش در مصر وجود داشته و دلیل آن رهبری ناصر، نقش ارتش در انقلاب مصر و جنگهای شجاعانه آن در برابر اسراییل بوده است.

وی در ادامه افزود: خصوصا موفقیتهایی که در جنگ 1973 به دست آورد و تا امروز نیز از کشته‌شدگان آن جنگ به عنوان شهید یاد می‌کنند. در مجموع باید گفت که ارتش نگاهی واقع ‌بینانه به مسائل و واقعیت‌های موجود در جامعه دارد و قطعا اخوان المسلمین نیز یکی از واقعیتهای جامعه مصر است و ارتش ترجیح می‌دهد که این واقعیت را نادیده نگیرد.16146

 

متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید.

 

 

 

 

 

 

کد خبر 129151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =