۰ نفر
۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۵

باشگاه خبرنگاران نوشت: شرکت فیات برنامه دارد تا نسخه الکتریکی نسل جدید مدل پاندا و ۵۰۰ را وارد بازار کند.

صنعت خودروسازی در سال‌های اخیر دچار تحولاتی گسترده شده است، رشد روزافزون تولیدات تمام الکتریکی و حرکت به سوی رانندگی خودکار از جلمه مواردی است که این صنعت بزرگ را دگرگون کرده و آینده شرکت‌ها خودروسازی به سرمایه‌گذاری امروز آن‌ها در این دو بخش بستگی دارد. همچنین شرکت‌های اروپایی من جمله رنو، پژو، مرسدس و فولکس‌واگن، شرکت بزرگ فیات کرایسلر نیز بخشی از نیرو کار و سرمایه خود را به توسعه بخش خودروهای الکتریکی خود اختصاص داده است، ماه گذشته بود که خبر عرضه مدل فیات ۵۰۰ با پیشرانه تمام الکتریکی در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به بازار ایتالیا منتشر شد، حال باز هم این شرکت ایتالیایی اخبار جدیدی را در رابطه با توسعه بخش الکتریکی خود، اعلام کرده است.


نسخه الکتریکی فیات پاندا نیز در راه است

مدل فیات پاندا یک خودرو جمع‌وجور شهری و قدیمی است که از همان ابتدا در بازار اروپا طرفداران بسیاری داشت، شرکت فیات کرایسلر برنامه دارد تا نسل بعدی این خودرو را در سال ۲۰۲۱ تولید کند، اما تفاوت نسل جدید با دیگر نسل‌های فیات پاندا، عرضه نسخه الکتریکی آن است، به همین جهت فیات اعلام کرده که دو سال پس از عرضه نسل بعدی مدل پاندا، نسخه Ev یا تمام الکتریکی آن نیز به بازار خواهد آمد، یا این وجود باید در سال ۲۰۲۳ منتظر عرضه نسخه الکتریکی فیات پاندا باشیم.

پاندا الکتریکی مانند خودرو الکتریکی Centoventi که در نمایشگاه خودرو ژنو سال جاری از طرف فیات معرفی شد، از ماژول بسته باتری متصل شونده برای کاهش هزینه تولید بهره می‌برد. طرح مفهومی Centoventi نیز دارای یک بسته باتری قابل تعویض و بروزسانی بود. به این ترتیب خریداران می‌توانند برای بالا بردن بازه حرکتی خودرو، بعد از خرید آن با پرداخت هزینه جداگانه، سه بسته باتری اضافی خریداری و به خودرو اضافه کنند. پاندا الکتریکی با حداکثر ظرفیت پنج بسته باتری، بازه حرکتی ۵۰۰ کیلومتر را خواهد داشت، همین مقدار برای حالت پیشفرض کارخانه با ۲ بسته باتری، به ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا می‌کند.

مدل‌های محبوب شرکت فیات در نسخه‌های الکتریکی وارد بازار خواهند شد

مدل‌های محبوب شرکت فیات در نسخه‌های الکتریکی وارد بازار خواهند شد

مدل‌های محبوب شرکت فیات در نسخه‌های الکتریکی وارد بازار خواهند شد

بنابر اعلام مدیر عامل فیات کرایسلر، مدل پاندا الکتریکی شباهت زیادی به طرح مفهومی Centoventi دارد، در واقع شرکت فیات به جای تولید چندین مدل الکتریکی در رده‌های مختلف، چند مدل مشابه با امکانات مختلف را به بازار عرضه می‌کند.

۲۲۶۲۳۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =