ظریف ساعتی قبل راهی توکیو شد/ تاکید بر گفت و گوهای دوجانبه در ژاپن

ایرنا نوشت:«محمد جواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته (دوشنبه) با هدف دیدار و گفت و گو با همتای چینی خود وارد پکن شد ظهر امروز (سه شنبه) به وقت محلی این شهر را به مقصد توکیو ایستگاه بعدی خود ترک کرد.

ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر روز دوشنبه در صدر هیاتی وارد فرودگاه پکن شد و از سوی مقامات این کشور و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در چین مورد استقبال قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در پکن با «وانگ یی» وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در خصوص مهمترین مسائل دوجانبه، منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کرد.طرفین در این دیدار ضمن تاکید بر روابط تاریخی و راهبردی دو کشور بر توسعه و تعمیق آن در حوزه های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و انرژی و سایر زمینه های مورد علاقه تاکید کردند.

ظریف روز گذشته در گفت  گو با خبرنگاران در مورد هدف سفر به چین گفت: در چین ضمن بررسی آخرین وضعیت برجام و منطقه، ارایه برنامه ۲۵ ساله درازمدت و راهبردی ایران و چین هم مورد بررسی قرار می گیرد.

او گفت: در هفته ها و ماه های گذشته کار مشترک زیادی در قالب برنامه ۲۵ ساله ایران و چین توسط دستگاه های مختلف انجام شده است و یک تصویر دراز مدتی از همکاری های ایران و چین طراحی شده و قرار است در این سفر این برنامه به طرف چینی ارایه شود.

ظریف در مورد سفر به توکیو هم گفت: این سفر دومین سفر من به توکیو است در ژاپن گفت و گوهای دوجانبه ای که میان دو کشور وجود دارد ادامه پیدا خواهد کرد.

ظریف قرار است بعد از ژاپن، راهی مالزی شود.

23311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =