خواب تابستانی بازار خودرو ادامه دارد / تیبا ۲ میلیون تومان ارزان شد

بررسی آمارها نشان می دهد در دو هفته گذشته قیمت اغلب خودروهای تولید شده دو شرکت اصلی خودروسازی ایران کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین امروز در بازار خودرو هر دستگاه پژوه ۴۰۵ GLX ،  با ثبات نسبی نسبت به ابتدای هفته ۷۳میلیون تومان خرید و فروش شد که نشان از کاهش یک میلیون تومانی قیمت آن نسبت به هفته گذشته دارد.

همچنین هر دستگاه پژو پارس ۹۴ میلیون تومان در بازار عرضه شد حالا آنکه دو هفته پیش قیمت آن دو میلیون گران تر بود. قیمت هر پژو ۲۰۶ تیپ پنج ۹۴ میلیون تومان اعلام شده است که حاکی از کاهش یک میلیون تومانی این محصول در ۱۴ روز گذشته است. ضمنا هر خودرو سمند LX  ۷۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

در میان محصولات سایپا، پراید ۱۱۱ با افزایش ۷۰۰ هزار تومانی به قیمت ۴۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ارزش گذاری شد و پراید ۱۳۱ نیز بدون هیچ تغییری ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به بازار عرضه شد. رکورد دار قیمت میان انواع پرایدها، به سایپا ۱۳۲ با قیمت ۴۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رسید که این محصول نیز بدون هیچ تغییر نیمه ماه را سپری کرد.

در این میان قیمت هر تیبا سفید رنگ نیز ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد که به معنای کاهش دو میلیون تومانی قیمت آن است. به نظر می رسد همزمان با کاهش قیمت مسکن، قیمت خودرو نیز کاهش خواهد یافت گرچه برخورد با مدیران ایران خودرو و سایپا و تغییرات مدیریتی در این دو بنگاه بزرگ نیز احتمالا در این روند بی تاثیر نبوده است.

۲۲۶۲۲۸  

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =