مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی گفت: با کمک مردم نوع‌ دوست استان تمامی ایتام آذربایجان شرقی از رمضان امسال دارای حامی می‌باشند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز؛ محمد کلامی در بین خبرنگاران گفت: اگر فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه نهادینه شود و مردم کمک به یکدیگر را به عنوان فرهنگ اجتماعی سرلوحه خود قرار دهند می توان امیدوار بود کمیته امداد به اهداف خود در استان رسیده است.

کلامی با اشاره به اتحاد جناح های سیاسی در کمیته امداد بیان داشت: امداد محل وحدت تمامی جناح های سیاسی کشور است.

وی با بیان اینکه در سال۹۷ کمک های مردمی به امداد ۳۴ درصد رشد داشته است افزود: در ۵ ماه اول امسال نسبت به زمان مشابه سال قبل کمک های مردمی به کمیته امداد ۴۵درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: امسال نیز در زمینه صدقات مردمی  با ۱۷ درصد  مقام اول رشد کشور را کسب کرده ایم، سال گذشته مبلغ صدقات مردمی ۱۴ میلیارد و دویست میلیون تومان بوده است.

کلامی  با اشاره به کمک های مردمی در زمینه ایتام بیان داشت: در بحث کمک به ایتام، نزدیک به ۱۵هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست در چند ماه گذشته جذب کمیته امداد شده اند.

وی با بیان اینکه هیچ کودک بی سرپرستی در استان آذربایجان شرقی وجود ندارد گفت: در ماه رمضان امسال ۶هزار حامی برای کودکان تحت پوشش و طرح محسنین جذب شد.

کلامی ادامه داد: امسال متوسط دریافتی ایتام‌ استان از طرح محسنین ۳۲۰ هزار تومان است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد صرفا یک صندوق صدقات بزرگ نیست، بلکه به عنوان مجموعه فرهنگی اجتماعی و اقتصادی مطرح است اظهار داشت: فعالیت خیرین و کمیته امداد باعث تامین امنیت جامعه و به وجود آمدن جامعه ایمن می شود.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی، در مورد برگزاری جشن عاطفه ها در استان بیان داشت: امسال براساس تصمیمات اتخاذ شده، پک تحصیلی به ارزش ۵۰۰هزار تومان برای هر دانش آموز تهیه شده و در اختیار این عزیزان قرار گرفته است.

کلامی ادامه داد: در تلاش هستیم تا با کمک مردم در جشن عاطفه ها که در دو مرحله در ۷ و ۸ شهریور و ۱۰مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد هزینه ثبت نام و تهیه لباس فرم دانش آموزان تحت پوشش را نیز فراهم نماییم.

کلامی با اشاره به‌ اینکه سال گذشته در جشن نیکوکاری استان علیرغم مشکلات موجود ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان کمک های مردمی جذب شد افزود: پیش‌ بینی می‌شود امسال بالای ۱۰ میلیارد تومان کمک مردمی در این طرح جذب شود.  

وی ادامه داد: از نظر جذب کمک های مردمی در جشن عاطفه ها آذربایجان شرقی صاحب مقام دوم کشور است.

مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به افزایش ۲۱ هزار خانواری مددجویان تحت پوشش کمیته امداد گفت: متاسفانه به دلیل اقتصاد انقباضی کشور و کاهش ۳۰ درصدی بودجه کمیته امداد امسال برای تامین نیازهای مددجویان نیازمند همراهی مردم خیر استان هستیم.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن جمع آوری کمک های مردمی در جشن عاطفه های امسال در تبریز بیان داشت: در همین راستا تعداد پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی را از ۸ به ۲ پایگاه در سطح تبریز کاهش داده ایم و هم استانی های عزیز میتوانند با شماره گیری کد #۳*۵*۰۴۱*۸۸۷۷* کمک های نقدی خود را به حساب کمیته امداد استان واریز نمایند.

کلامی با بیان اینکه آذربایجان شرقی جزو ۵ استان برتر در زمینه جذب کمک های مردمی محسوب می‌شود گفت: در زمینه تعداد مددجویان نسبت به سرانه جمعیتی جزو استان های آخر بوده و مددجوی کمتری داریم.
وی با اشاره به جمعیت آماری مددجویان تحت پوشش در شهرستان های استان گفت: کمترین تعداد مددجویان در شهرستان‌های تبریز، بستان آباد و شبستر بوده و بیشترین مددجویان نیز در شهرستانهای خاروانا، خداآفرین و هوراند هستند.
وی در پایان با اشاره به نذورات مردمی در ماه محرم گفت: امسال برای جذب کمک های مردمی طرح هایی در نظر گرفته شده‌ است تا بتوانیم از کمک های مردمی نیز برای توانمندسازی دانش‌ آموزان تحت حمایت بهره مند شویم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1293794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =