عضو شورای شهر:اسناد همه بدهی های دوره قالیباف،در شهرداری وجود دارد

شرق نوشت:حسن رسولی، خزانه‌دار شورای شهر تهران، هم با اشاره به گزارشی که حناچی از بدهی‌ها ارائه داده است و تأکید همکار خود در شورای شهر تهران در گفت‌وگو با «شرق»، گفت با توجه به مشمول مرور زمان‌شدن بسیاری از بدهی‌های بانکی و تأییدشدن بسیاری دیگر از بدهی‌ها در این دو سال تغییر عدد 52 به 69 چندان عجیب نیست و حتی ممکن است دو ماه دیگر این عدد باز هم تغییر کند.


او تأکید دارد که بحث‌های رسانه‌ای و مجادله‌ای درباره ماهیت مالی اسناد شهرداری می‌تواند مانوری برای برخی از اشخاص باشد، اما در نهایت ماهیت بدهی‌ها در اسناد شهرداری تهران موجود است و جای کتمان ندارد. او افزود: در زمان تهیه سند تحویل و تحول شهرداری تهران ازسوی آقای نجفی، من هم ایشان را همراهی می‌کردم و در همان زمان هم این سؤال مطرح بود که چرا همان زمان جزئیات بدهی‌ها را به صورت شفاف و علنی اعلام نمی‌کنند تا دیگر شبهه‌ای باقی نماند اما حرف آقای نجفی این بود که به‌جز آن 52 هزار میلیارد تومان هنوز بدهی‌بودن برخی از سرفصل‌های مسجل نشده و به همین دلیل آن موارد را اعلام نکردند. 
او با بیان اینکه در سازمان بزرگی مثل شهرداری تهران سرفصل‌های مالی و بدهی‌ها مختلفی وجود دارد، افزود: برخی از این بدهی‌ها مثل بازپرداخت بدهی به مالکان املاکی که در مسیر طرح‌های شهری قرار می‌گیرند، ثابت‌اند، اما برخی دیگر از سرفصل‌ها مانند بدهی به بانک‌ها به‌دلیل پرداخت سود و جرائم، متغیر هستند و چنانچه شهرداری مثل هر مشتری دیگری قادر به بازپرداخت اقساط وام خود نباشد، جریمه می‌شود و در وجود و محاسبه این ارقام مالی که اسناد مشخصی دارند، جای شک و شبهه وجود ندارد. 
او تأکید کرد: آقای شهردار یا آقای میرلوحی ارقام اعلامی را خودشان از جایی نامعلوم استخراج نکرده‌اند که جای شک و شبهه باقی بماند، بلکه همه این اعداد در دفاتر مالی شهرداری ثبت و ضبط هستند و سازمان‌های نظارتی می‌توانند برای بررسی آنها ورود کنند. 
رسولی افزود: اسناد و ترازهای مالی شهرداری پس از تهیه ازسوی حسابرس مستقل رسیدگی و درباره آنها اظهارنظر می‌شود. این اسناد در دو ستون مشخص «بدهی و سرمایه» و «دارایی‌ها» ارائه می‌شود و آنچه به عنوان بدهی در این جداول اعلام شده کاملا شفاف هستند و جایی برای مناقشه ندارند.  

23302

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1294816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =