۰ نفر
۶ دی ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۴

«شعار من تغییر است.» این شعار مهدی کروبی نامزد انتخابات ریاست جمهوری دهم است نه فرازی از سخنرانی های انتخاباتی باراک اوباما.

به گزارش خبرآنلاین، شیخ اصلاحات که از چندی پیش سفرهای استانی خود را با سفر به حومه تهران آغاز کرده بود، طی دو روز گذشته نیز به غرب کشور (سنندج و کرمانشاه) سفر کرد و 5 ماه پیش از آغاز رسمی فعالیت های انتخاباتی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری، فعالیت زودهنگام تور انتخاباتی اش را کلید زد.
دبیرکل حزب اعتماد ملی در جمع دانشجویان دانشگاه کردستان با تاکید بر آنکه اصلاح طلبان می بایست با آسیب شناسی درست و به دور از جنجال در انتخابات نهم زمینه های شرکت در انتخابات دور دهم را فراهم می کردند، گفت: من با شعار تلاش برای تغییر وضعیت موجود در انتخابات سال آینده ریاست جمهوری حاضر می شوم و در این راستا از تمامی حرکت های این چنینی نیز استقبال خواهم کرد.
وی در حالی شعار انتخاباتی خود را «تغییر» اعلام کرده است که پیش از این اوباما با انتخاب چنین شعاری توانست پیروز میدان رقابت انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود. اگرچه از منظر برخی تحلیل گران عرصه دیپلماسی، انتخابات آمریکا همواره در سرنوشت انتخابات ریاست جمهوری ایران نیز اثرگذار بوده و هست، اما اینکه انتخاب شعار تغییر از سوی کروبی بر اساس همین تاثیرگزاری است یا نه؟ سوالی است که برنامه ریزان و تئوری پردازان این کاندیدای انتخابات ریاست جهوری آتی باید به آن پاسخ دهند. اینکه آیا کروبی تنها از اوباما الگو برداری کرده و یا اینکه واقعا «تغییر» را ضرورت فضای کنونی کشور می داند؟
البته کروبی در جمع مردم سنندج به نوعی به این سوال پاسخ داده و گفته است: در حال حاضر شرائط به گونه‌‏ای است که من هم مثل شما از وضع موجود ناراضی هستم و ضمن احترام به همه عزیزان به منظور آنکه بتوانیم گامی در جهت تغییر شرایط کنونی برداشت، به صحنه انتخابات وارد شده‌‏ام. اکنون مهمترین وظیفه‌‏ای که بر عهده داریم این است که تلاش کنیم مردم حضور حداکثری در صحنه انتخابات داشته باشند. 22 خرداد انتخابات برگزار می‌‏شود، دو روز بعد از آن برای چهارمین سال رئیس‌‏جمهور انتخاب می‌‏گردد ، چه بخواهیم و چه نخواهیم شخصی که برگزیده می‌‏شود برای چهار سال سکان مقدرات کشور را در دست خواهد گرفت و همه اختیارات قانونی را در اختیار خواهد داشت و همانطورکه شاهد بودیم هیچ تغییری نخواهد کرد در آن صورت اوضاع چه خوب شود و چه بد، نتیجه کار خودمان خواهد بود.

از حضور خاتمی استقبال اما کنار نخواهم رفت
مهدی کروبی با تاکید بر آنکه اصلاح طلبان می بایست با آسیب شناسی درست و به دور از جنجال در انتخابات نهم زمینه های شرکت در انتخابات دور دهم را فراهم می کردند، گفت: از حضور خاتمی استقبال اما کنار نخواهم رفت. اصلاح طلبان باید از دور گذشته انتخابات ریاست جمهوری درس بگیرند زیرا در صورتی که بار دیگر بدون برنامه در انتخابات شرکت کنیم شانس پیروزی با رقیب بوده و چهار سال دیگر نیز باید خارج از مدیریت اجرای کشور باشیم.
وی همچنین از حضور افراد توانمند اعم از زنان و قومیت های مختلف در کابینه اش -البته در صورت پیروزی در انتخابات- استقبال کرد و گفت: حتی از نیروهای اصولگرا در دولت نهم به شرطی که دفتر کار خود را تبدیل به دفتر حزبی نکنند، استفاده خواهم کرد.

تورم، مهمترین سوال بی پاسخ
کروبی‏ در جمع اقشار‌‏مختلف مردم سنندج نیز تصریح‌‏کرد: به نظر می‌‏رسد در حال حاضر مهم‌‏ترین مشکل کشور مسائل اقتصادی همچون تورم و بیکاری است، که توده‌‏های مردم را رنج می‌‏دهد. اشتغال به معنای کارمندی و شغل در ادارات جوابگوی مخاطبان نیست و ادارات ما ظرفیت تحصیلکرده‌‏ها را ندارد. البته تولید شغل نیازمند امنیت و سرمایه‌گذاری است و برای جوابگویی به جمعیت مخاطبان اشتغال باید مباحث اقتصادی را رونق بخشید.
وی در ‌‏ادامه سخنان خود با بیان‌‏اینکه کشور‌‏ما سرشار از امکانات و استعدادهای بی نظیر سرزمینی است، تصریح کرد: با برنامه‌‏ریزی و استفاده از نیروهای فراوان کارآمد و شایسته می‌‏توان‌‏ضمن تغییر وضع موجود زمینه‌‏های شتاب بخشیدن به حرکت توسعه همه جانبه کشور را فراهم ساخت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =