تولید در کردستان به حمایت های حقوقی و قضایی نیاز دارد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان، گفت: تولید در کردستان به دلایل متعدد به حمایت های حقوقی و قضایی نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، حسین فیروزی در نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان با مدیران اقتصادی و صنعتی کردستان، اظهار داشت: اقتصاد کردستان ضعیف است و متناسب با ظرفیت های استان نیست.

وی در این خصوص افزود: کردستان ۲% جمعیت کشور ، ۶% روانابها، ۶.۵% زمین های کشاورزی کشور، ۲۲۷ کیلومتر مرز مشترک با عراق و نزدیکترین مرز زمینی به بند لازقیه سوریه را دارد و از نظر نیروی جوان تحصیلکرده و همچنین خلاقیت و نوآوری، کمتر از میانگین کشوری نیست که با وجود این ظرفیت ها، ما باید ۴% از GDP کشور را به خود اختصاص دهیم اما در حال حاضر این رقم کمتر از ۱% است که باید موانع را پیدا کنیم.

فیروزی، ضمن یادآوری اینکه به دلیل شرایط توپوگرافی استان عدم دسترسی به زمین صنعتی از جمله موانع تولید و توسعه کردستان است، آماده نشدن زیرساخت ها و وجود معارض را از جمله مشکلات شهرک صنعتی شماره ۴ سنندج و منطقه ویژه اقتصادی بانه عنوان کرد.

معاون اقتصادی استاندار در ادامه، گفت: در کرستان فقط ۱۰ واحد صنعتی بالای ۱۰۰ نفر اشتغال وجود دارد و اغلب واحدها کوچک و متوسط هستند اما مشکلات این واحدها بزرگ است که برای رفع این مشکلات به یک هماهنگی ارگانیک بویژه هماهنگی با دستگاه قضایی نیاز داریم.

فیروزی، خاطرنشان کرد: با وجود هماهنگی های لازم میان دستگاه های اداری استان و دستگاه قضایی، فضای حقوقی و قضایی لازم برای بهبود فضای کسب و کار فراهم خواهد شد در غیر اینصورت مشکلات حل نخواهد شد.

وی در ادامه به مشکل برخی تولیدکنندگان استان برای صادرات محصولات اشاره و تاکید کرد: محیط حقوقی و قضایی لازم برای کسب و کار بسیار مهم است.

فیروزی در پایان با گله مندی از برخی رسانه های استان که با انتشار برخی مطالب، موجب ناامیدی مدیران، سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و نابودی فضای کسب و کار شده اند، خواستار برخورد دستگاه قضایی با این رسانه شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1296054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =