انتخاب اردبیل به عنوان پنجمین استان در اجرای طرح ملی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل  با بیان اینکه اردبیل به عنوان پایلوت توسعه صنعت پوشاک کشور انتخاب شد،گفت: استان اردبیل نیز یکی از پنج استان پایلوت اجرای این طرح ملی انتخاب شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از استان اردبیل، محمد اهلی در جلسه ساماندهی مشکلات طرح ملی پوشاک در اردبیل با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای طرح ملی تولید پوشاک، ایجاد اشتغال و رونق تولید و جلوگیری از مهاجرت روستائیان است، گفت: راه‌اندازی و توسعه تولید پوشاک در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در قالب کارگاه‌های کوچک و متوسط و با تسهیلات بانکی کم بهره و با محوریت همکاری یکی از بانک‌ها در استان در حال اجرا است که اجرای این طرح ملی بی‌شک نقش مهمی در توسعه و رشد صنعت استان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مقدمات اجرای این طرح ملی از سال ۹۶ و بر اساس تفاهم‌نامه منعقد شده میان استانداری‌های پنج استان کشور، سازمان برنامه و بودجه کشور، یکی از بانک‌ها و سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران آغاز شده است، گفت: استان اردبیل نیز یکی از پنج استان پایلوت اجرای این طرح ملی انتخاب شده است.

به گفته اهلی توسعه صنایع نساجی و پوشاک از مزیت‌های بسیاری در کشور ما برخوردار است، بطوریکه باید تلاش کنیم با برطرف کردن مشکلات اجرای این طرح ملی، این طرح هر چه سریع‌تر به سرانجام رسیده تا در صورت تحقق این هدف، شاهد ایجاد اشتغال و رونق تولید در سطح استان باشیم.

اردبیل به عنوان پایلوت توسعه صنعت پوشاک کشور انتخاب شد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: با اجرای طرح ملی تولید پوشاک، استان اردبیل به عنوان پایلوت توسعه صنعت پوشاک کشور انتخاب شد .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل افزود: توسعه و رشد صنعت استان به توسعه صنایع کوچک و متوسط بستگی دارد و وظیفه اصلی این شرکت به‌عنوان یک سازمان توسعه‌ای، شبکه‌سازی واحدهای صنعتی با تولید مشابه بر اساس الگوی توسعه خوشه‌های صنعتی است که در همین راستا تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در استان در حال انجام بوده و مطالعات و امکان سنجی ۱۲ خوشه صنعتی دیگر از جمله پوشاک در دست اجرا است.

اهلی با اشاره به کاهش هزینه‌های سرمایه‌گذاری با استقرار سرمایه‌گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی اردبیل آماده واگذاری زمین با قیمت و تسهیلات مناسب و به‌صورت نقد و اقساط به متقاضیان صنف پوشاک برای استقرار در شهرک‌های صنعتی استان است.

وی ادامه داد: شرکت شهرک‌های صنعتی به‌عنوان حلقه واسط بین کارگاه‌های روستایی و شرکت پشتیبان مرکز به منظور راهبری و نظارت مستمر بر کارگاه‌های حاصل از این طرح ملی عمل می‌کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1296671

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =