میانگین بارش در آذربایجان‌شرقی ۲۶.۳ درصد افزایش یافت

ایرنا نوشت: مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین بارش در استان در سال زراعی جاری نسبت به بلند مدت ۲۶.۳ درصد افزایش یافته است.

علی دولتی مهر، اعلام کرد: میانگین بارش استان تا ۱۲ شهریور سال زراعی جاری ۳۵۲.۸ میلیمتر بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز ۳.۲ درصد افزایش نشان می دهد.

وی اظهار داشت: در این مدت شهرستان مراغه با ۴۲۰.۷ میلیمتر بیشترین بارش و شهرستان جلفا با ۳۰۹.۷ میلیمتر کمترین سهم بارش را در سطح استان به خود اختصاص داده است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان شرقی با اشاره به میانگین دما در سال زراعی جاری گفت: میانگین دمای استان در سال زراعی جاری ۱۱.۵ درجه سانتی گراد بوده که نسبت به بلند مدت یک درجه سانتی گراد افزایش نشان می دهد.

دولتی مهر، با اشاره به میانگین دمای شهرستان ها ادامه داد: در این مدت شهرستان خدآفرین با میانگین دمای ۱۴.۸ درجه سانتی گراد بیشترین و شهرستان سراب با ۸.۴ درجه سانتی گراد کمترین میانگین دما را به خود اختصاص داده است.

آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1296819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =