۰ نفر
۱۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
خبر مهم برای فعالان بازار سرمایه

باشگاه خبرنگاران نوشت: اسلامی بیدگلی از آخرین جزئیات اجرای کریدور سبز در سازمان بورس و اوراق بهادر کشور خبر داد.

سعید اسلامی بیدگلی دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری کشور و عضو شورای عالی بورس  اظهار کرد: نهاد سیاست گذار بازار سرمایه کشور  به نام شورای عالی بورس که متشکل از وزیر اقتصاد، صنعت، دادستان کل کشور ، رئیس کل بانک مرکزی و تعدادی از نمایندگان در این شورا حضور دارند که  بالاترین رکن بازار اوراق بهادار است که تصویب سیاست های کلان را برعهده دارد.

او ادامه داد: در این شورا مسائل مربوط به نهادهای حاکمیتی مطرح  و اگر نیاز به تغییر قوانین  از طریق اعضای شورا عالی که در دولت هستند می‌توانند آن را به مجلس ارائه کنند،به طوری که  آنچه از لحاظ قانونی به تشکیل شورای عالی بورس مشروعیت قانونی می بخشد قانون بازار اوراق بهادار است و این نهاد را تعریف می کند و مسئولیت ها و وظایفش را برمی شمارد.

دبیرکل کانون نهادهای سرمایه گذاری کشور و عضو شورای عالی بورس  با اشاره به کریدور سبز سازمان بورس افزود: موضوع این آیین نامه این است که اجازه دهند نهادهای حاکمیتی همکاری نزدیکی با بازار سرمایه به ویژه با بانک مرکزی و  بازار بورس اوراق بهادر داشته باشند.

اسلامی بیدگلی تصریح کرد: در واقع هدف از این آیین نامه نهادهایی که شفافیت کافی دارند و بتوانند مسیرهای راحتی را برای طی شدن فرایند مجوز گرفتن درمورد ابزارهای نهادهای مختلف بتوانند هرچه سریع تر مسیرها را طی کنند.

او بیان کرد: در حال حاضر شرکت‌های که در بازار وجود دارند بعضا در گیر و داد بروکراسی‌ها باقی  می‌مانند و وزیر اقتصاد هم پیشنهاد دادند که  برای شرکت‌های که عملکرد بهتر و شفاف‌تر دارند  بتوانند سریع‌تر این فراینده‌ها را طی و مجوزهای خود را دریافت  و درگیر بروکراسی‌های رایج نباشند.

223231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1296845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =