۳ نفر
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
سودان به آغوش آفریقا بازگشت

فارس نوشت: اتحادیه آفریقا که عضویت سودان در این اتحادیه را تا زمان تحویل قدرت به غیرنظامیان به حالت تعلیق درآورده بود، از رفع تعلیق عضویت این کشور خبر داد.

 اتحادیه آفریقا روز جمعه(دیروز) اعلام کرد که عضویت سودان در تمامی فعالیت‌های آن در این اتحادیه به دنبال تشکیل دولت جدید به ریاست «عبدالله حمدوک»، ازسرگرفته شد.

خرداد ماه گذشته اتحادیه آفریقا ضمن تعیین مهلت ۶۰ روزه برای شورای نظامی سودان جهت تحویل قدرت به دولت انتقالی، عضویت سودان در این اتحادیه را به تعلیق درآورده بود.

شورای صلح و امنیت آفریقا که وظیفه آن حفظ صلح و ثبات کشورهای عضو این اتحادیه است، در جولای ۲۰۰۲ به عنوان نهاد مسئول حل‌وفصل منازعات تشکیل شد و از دسامبر ۲۰۰۳ فعالیت خود را رسما آغاز کرد.

حمدوک پنجشنبه گذشته تشکیل دولت جدید سودان متشکل از ۱۸ وزیر را اعلام کرد که نخستین دولت پس از عزل «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان است.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، خارطوم نیز از تصمیم اتحادیه آفریقا در خصوص رفع تعلیق عضویت سودان در این اتحادیه استقبال کرد.

وزارت خارجه سودان روز جمعه (دیروز) بیانیه‌ای صادر و طی آن اعلام کرد که ضمن استقبال از تصمیم اتحادیه آفریقا برای ازسرگیری فعالیت‌های سودان در این اتحادیه، بر پایبندی خارطوم به اهداف و مقاصد اتحادیه آفریقا تأکید می‌کنیم.

310311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1297293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =