وضعیت قرمز در هنگ‌کنگ، شرایط سفید در تیم ایران

تیم ملی ایران در جریان اولین دیدار خود در مقدماتی جام جهانی 2022 به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود تا مجوز حضور در جام جهانی قطر را به‌دست آورد، اما برگزاری این دیدار تا این لحظه، خالی از حاشیه نبوده است.

علیرضا جوادی: در نگاه اول، بازی با هنگ‌کنگ برای ملی‌پوشان ساده به‌نظر می‌رسد، اما با بررسی وضعیت امنیتی که در هنگ‌کنگ شکل گرفته است، رخ دادن حاشیه‌های مختلف پیرامون شرایط تیم ملی ایران و مسابقه‌ای که در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام جهانی برگزار می‌شود، وجود دارد. حساس بودن شرایط در هنگ‌کنگ، اهالی فوتبال را به یاد بازی ایران و لبنان در مقدماتی جام جهانی 2014 انداخت که بمب‌گذاری مقابل محل اقامت بازیکنان تیم ملی باعث شد تا ترس و هراس بازیکنان را فرا بگیرد و موجب شد تا بازی تیم ملی ایران در لبنان حضور بدون تماشاگر برگزار شود.

جنجال و جدل درون صدف مروارید شرق

هنگ‌کنگ، سرزمینی است که با لقب مرواید شرق آسیا شناخته می‌شود، اما از اواخر مارچ امسال بود که این سرزمین دچار جنجال شد. با تصویب لایحه‌ای که به دولت چین این اجازه را می‌داد تا مجرمانی را که از چین به هنگ‌کنگ آمده‌اند را به این کشور برگردانند، اعتراضات و جنجال‌ها در هنگ‌کنگ آغاز شد. این لایحه با مخالفت شدید مردم در این کشور روبه‌رو شد و داستانی را آغاز کرد که بعد از گذشت شش ماه و تا این لحظه ادامه داشته باشد. اگرچه با شدت گرفتن اعتراضات این لایحه لغو شد، اما همین اتفاقات باعث شکل‌گیری اعتراضاتی شد که در چند گام فراتر و بزرگ‌تر درخواست مردم برای لغو لایحه بود. معترضان خواستار برآورده‌ شدن چند شرط بزرگ‌تر شدند و برآورده نشدن این شرط‌ها باعث شد تا شرایط بحرانی‌ای در هنگ‌کنگ شکل بگیرد.

شرایط تیم ملی و تلاش‌های فدراسیون فوتبال

بعد از گذشت چند ماه از اعتراضات در هنگ‌کنگ، فدراسیون فوتبال به این فکر افتاد تا درخواست‌ خود را مبنی بر تغییر مکان و برگزاری بازی در تایلند به نهادهای مربوطه ارسال کند. با رد و بدل کردن چند نامه میان ای‌اف‌سی، فیفا و فدراسیون فوتبال اما مشخص شد که امکان تغییر مکان این بازی وجود ندارد و این بازی تحت‌ تدابیر شدید امنیتی و زیر نظر ناظران امنیتی فیفا برگزار خواهد شد. با اعلام این تصمیم، ملی‌پوشان به هنگ‌کنگ سفر کردند تا برای این بازی حساس آماده شوند. انتظار می‌رفت که بازیکنان و کادرفنی با ترس و فشار عصبی زیاد تمرینات خود را دنبال کنند، اما با اخباری که از هنگ‌کنگ به خبرآنلاین رسیده است، تیم ملی اگرچه در شرایط شدید امنیتی به تمرین می‌رود و در محل اقامت تیم و اطراف آن نیروهای امنیتی زیادی حضور دارند، اما بازیکنان با انگیزه بسیار به تمرین می‌پردازند و شرایط خوبی دارند. حتی برای راحتی هرچه بیش‌تر اعضای تیم ملی، اعضای سفارت ایران، هر چند وقت یک‌بار به اردوی تیم ملی سر می‌زنند تا اگر کاری از دست‌شان برمی‌آید برای تیم ملی انجام دهند.

فارغ از تمام حواشی ایجاد شده در هنگ‌کنگ، انتظار می‌رود شاگردان ویلموتس گام اول را محکم بردارند تا رویای حضور در سه جام جهانی متوالی را به حقیقت تبدیل کنند. تحقق این شرایط اما نیازمند نظم بیش‌تر در ساختار فدراسیون فوتبال است تا این تیم با اردوهایی منظم‌ و انجام بازی در روزهای فیفا به مرز آمادگی دست پیدا کند. نکته دیگر که باید به آن توجه شود، پرداختی‌ها به کادر فنی تیم ملی است تا شرایطی مثل این روزهای تیم ملی ایجاد نشود و حقوق سرمربی تیم ملی ماه‌ها عقب نیفتد و این تیم با آرامش کافی به کار خود ادامه دهد و به موفقیت فکر کند.

255 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1297750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۸
    1 0
    می بریم