میهمان شو جایگزین airbnb در شرایط تحریم های اقتصادی ایران شد

شرکت میلیارد دلاری airbnb فعالیت خود را در سال ۲۰۰۸  در آمریکا شروع کرد و در مدت کوتاهی توانست با ترغیب مالکین و شکستن یک باور همیشگی در مردم زمینه ساز یک انقلاب بزرگ در صنعت گردشگری شود، به گفته مدیران این شرکت تمام مردم از کودکی با یک باور بزرگ می شوند و آن هم عدم اجازه ورود افراد غریبه به خانه انهاست، اما موسسین این برند از همین باور استفاده می کنند و با تغییر نگرش افراد باعث انقلابی در زمینه اسکان موقت افراد میشوند. این تغییر نگرش باعث میشود مردم سوییت ها یا ویلاهای خود را در بازه زمانی که از انها استفاده نمی کنند در اختیار میهمانان قرار داده و از طریق اجاره بها درآمد کسب نمایند و مسافرین نیز بتوانند انتخاب متفاوتی علاوه بر هتل و مسافرخانه داشته باشند.

اما به نقل از حامد کریمی تحریم های آمریکا و تفاوت فرهنگی در ساختار جامعه ایرانی و آمریکایی باعث شده این کسب و کار در ایران نتواند فعالیت کند و از سوی دیگر نیاز جامعه برای بهره وری از این خدمات باعت به وجود آمدن برند میهمان شو شده است. سایت میهمان شو با بومی سازی خدمات airbnb و همسان سازی با فرهنگ ایرانی توانسته در مدت زمان کوتاهی سهم عمده ای از بازار گردشگری در این زمینه را کسب و روزانه به صدها میهمان سرویس دهی کند. همچنین در شرایط اقتصادی فعلی با ساخت یک منبع درامد جدید برای خانواده ها بتواند نقش خود را در اقتصاد مقاومتی به خوبی ایفا کند.

سایت میهمان شو بیش از ۴۰۰۰ ویلا، سوییت، اپارتمان مبله، اقامتگاه بوم گردی، خانه های محلی و هتل اپارتمان را در حدود ۱۷۰ شهر و منطقه از جمله تهران، کردان، رامسر، مشهد، شیراز، یزد، اصفهان، کرمان، اهواز، قشم، کیش و سایر نقاط ایران را تحت سرویس دهی دارد و هر روز با ثبت نام میزبانان و مالکین جدید این تعداد بیشتر میشود و این سایت ضمن ایجاد یک بازار رقابتی در این زمینه باعث کاهش قیمت ها و افزایش کیفیت اسکان مسافرین میشود، بطور مثال هم اکنون قیمت اجاره سوییت تهران از ۸۰ هزار تومان به ازای هر شب شروع میشود و با توجه به زمان اجاره، متراژ، منطقه و کیفیت قیمت ها تفاوت پیدا می کند و تا شبی چند میلیون نیز قیمت ها بالا میرود و در اطراف تهران نیز قیمت ها به همین صورت است یا برای اجاره ویلا شمال با قیمت مناسب از حدود ۷۰ هزار تومان برای شهرهای رامسر، محموداباد، انزلی، متل قو و غیره برای هر شب نرخ گذاری توسط میزبانان انجام می گیرد که بسته به امکانات رفاهی، لوکس بودن، استخر، جکوزی، ساحلی بودن و غیره قیمت میتواند متفاوت و بالاتر باشد.

همچنین با افزایش نرخ ارز و کاهش مسافرت های خارجی حضور پر رنگ میهمان شو در جزیره های ایران همچون قشم و کیش نیز جالب توجه است. تاکنون مردم در سفر به جزیره یک انتخاب داشتند و آن اجاره هتل برای یک یا چند شب بوده است. اما به عنوان مثال بیش از یکصد مورد برای اجاره ویلا کیش با قیمت مناسب در این سایت وجود دارد، ویلاهای ساحلی، ویلاهای استخردار با استخر سرپوشیده و روباز، سوییت و آپارتمان های مبله در شهرک صدف و سایر نقاط این جزیره یا برای اجاره سوئیت در قشم می توانید ده ها ویلا و سوییت با قیمت های ارزان تا لوکس را بررسی و رزرو نمایید.

بر ای استفاده از این سایت ادرس www.mihmansho.com را در مرورگر خود وارد کنید، پس از ورود به سایت شما میتوانید از قسمت جستجو، شهر مقصد خود را انتخاب و کلیه اقامتگاه ها و ویلاهای ثبت شده در آن شهر را مشاهده کنید، در این سایت نتایج را میتوانید بر اساس ارزانترین یا گرانترین نیز مرتب سازی کنید یا ملک های موجود در یک بازه قیمتی خاص را بیابید، پس از جستجو شما لیستی از ملک های قابل اجاره در شهر مد نظر را خواهید دید و با کلیک بر روی آنها جزییات کامل همچون قیمت در شب های مختلف، تصاویر ویلا، امکانات و توضیحات کامل را ملاحضه و از همان صفحه درخواست رزرو خود را بصورت رایگان ارسال کنید تا در صورت تایید شدن از سوی مالک و پرداخت وجه ملک مورد نظر برای شما در تاریخ دلخواه رزرو شود.

هم اکنون استارتاپ های مختلفی در زمینه گردشگری پا به عرضه ظهور گذاشته اند که امید به فردایی بهتر در توسعه رونق اقتصادی در صنعت مادر گردشگری را نوید میدهند، با توجه به بررسی انجام شده شکی نیست که رشد و بالندگی استارتاپ ها می تواند باعث شکوفایی اقتصادی گردد و با تدابیر و تدوین قوانین جدید و حمایتی انجام شده در وزارت فناوری اطلاعات و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شاهد رشد هرچه بیشتر استارتاپ ها در زمینه گردشگری هستیم.

۲۱۲۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1298863