گریفیتس: مشخص نیست مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان کیست!

افکارنیوز نوشت: با وجود آنکه نیروهای مقاومت یمن مسئولیت حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان را بر عهده گرفته‌اند، مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت: بطور کلی مشخص نیست چه کسی مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان بوده است.

با وجود آنکه نیروهای مقاومت یمن مسئولیت حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان را بر عهده گرفته‌اند، مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن گفت: بطور کلی مشخص نیست چه کسی مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان بوده است.او همچنین اعلام کرد این مسئله را به اطلاع شورای امنیت سازمان ملل رسانده است.

مارتین گریفیتس همچنین حمله به تأسیسات نفتی عربستان را محکوم کرد.

اظهارات فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در حالی بیان می‌شود که یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه ای مسئولیت حمله روز شنبه به تأسیسات نفتی عربستان را بر عهده گرفت.

او در این بیانیه اعلام کرده بود: نیروی هوایی یمن عملیاتی گسترده بوسیله ۱۰ پهپاد به انجام رساند که طی آن دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» (متعلق به شرکت آرامکو) در شرق عربستان هدف گرفته شد.

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امين AE ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    1 4
    خدعه بريتانيا براي به جنجال كشيدن مذاكرات احتمالي ايران و امريكا
    • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
      0 0
      مرد حسابی ، داره می گه شاید کار ایران نباشد. چه جنجالی؟ وزارت خارجه آمریکا می گوید کار ایرانه . یکم کلیشه های ذهنی خود را که ناشی از دیدن بیست و سی و خواندن تاریخ دوم دبیرستان است را عوض کنید.
  • دادخواه IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۶
    0 0
    بحث بر سر دلار است ارامكو سهام خود را به ژن هاي خوب با قيمت پايين ميفروشد و بحرين و امارات و كويت وقطر هم حساب كار دستشون مياد كه بايد امتياز بدن به برخي ها و چونكه امريكا كشور شفافي است بنابر اين جنگي نميشود بلكه عربستان بيشتر دوشيده ميشود اين درصورت است كه با امريكا چه هماهنگ باشيد و چه نباشيد وگرنه دليل ندارد امريكا به اين اندازه بزدل باشد