۳۲ نفر
۲۶ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱
سه توصیه رهبری به انصارالله

تحولات یمن پس از پنج سال تجاوز و جنایت ائتلاف عربستان و امارات با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی، پس از حمله پهبادهای یمنی به تاسیسات نفتی عربستان وارد مرحله جدیدی شده است.

نیروهای رزمنده انصارالله که سالها در مقابل حملات وحشیانه ائتلاف سعودی در حالت تدافعی قرار داشتند، چند ماه است که ابتکار عمل را به دست گرفته و حتی تصور به صفر رسیدن صادرات نفت عربستان را به ذهن متبادر کرده اند. به عبارتی در مقطع فعلی حملات زمینی در مرزهای عربستان، ورود موشک های یمنی به صحنه نبرد، استفاده از پهباد برای حمله به نقاط حساس عربستان و ایمن سازی آسمان یمن با قدرت پدافندی، هزینه‌های تجاوز را برای عربستان،امارات و آمریکا افزایش داده است.  

تحولات اخیر در یمن نشان داد که انصارالله نه تنها در موضع ضعف نیست بلکه در موضع قدرت قرار دارد و قادر به تکرار موفقیت های خود خواهد بود.

رهبر انقلاب اسلامی در دیدار آقای محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن در تاریخ ۱۳۹۸/۵/۲۲ به سه نکته مهم اشاره داشتند که می تواند خطوط اصلی نقشه راه انصارالله و همپیمانانش برای تداوم مبارزه و تثبیت پیروزی ها باشد.

نکته اول اینکه حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به جنایات بزرگ سعودی‌ها، اماراتی‌ها و حامیانشان، تاکید کردند که آنها به‌دنبال تجزیه‌ی یمن هستند و باید با قدرت در مقابل این توطئه ایستاد.

یکی از سیاست های آمریکا از دیرباز، تجزیه کشورهای اسلامی بخصوص در غرب آسیا برای تقویت امنیت اسرائیل بوده و در این مسیر، برخی از کشورهای مرتجع عرب را با خود همراه ساخته است. راهبردهای های عربستان و امارات نیز با سناریوهای متفاوت با محوریت تجزیه یمن طراحی شد. امارات در پی تقسیم یمن به دو بخش شمالی و جنوبی و سلطه بر بخش جنوبی بود و عربستان، تقسیم یمن به شش بخش فدرال را در برنامه خود داشت. امروز حکام امارات زیرکانه با نمایش دورشدن از عربستان و حتی اعزام هیئت به ایران، سعی در اصلاح چهره تجاوزکارانه خود داشته و در عین حال به دنبال کنترل و تسخیر بخش جنوبی یمن هستند. انصارالله و متحدانش باید این توصیه رهبر معظم انقلاب را مورد توجه قرار داده و در مقابل ترفندهای نرم و سخت امارات و عربستان برای تجزیه یمن مقاومت کنند. کشورهای مترقی مسلمان و بخصوص جمهوری اسلامی ایران نیز باید در این مسیر، پشتیبان انصارالله باشند.  

نکته کلیدی دوم که مورد تاکید رهبر انقلاب قرار گرفت حمایت از یمنِ یکپارچه، متحد و با تمامیت ارضی بود.

یمن دارای ساختاری قومی و متشکل از مذاهب مختلف است. امارات سعی دارد با جذب و تحریک اقوام و قبایل بخش جنوبی، اهداف تجزیه طلبانه خود در  این کشور را پیش ببرد. عربستان نیز همین هدف را در بخش های شمالی دنبال می کند. اسلام، همیشه محور وحدت مردم یمن و یکپارچگی این کشور بوده و قبایل و مذاهب یمنی در تمسک به اسلام همواره رویکرد واحد داشته اند. امروز نیز وحدت کلمه و ترجیح منافع ملی بر مصالح قومی در زیر چتر اسلام، می تواند موجب یکپارچگی یمن و حفظ تمامیت ارضی این کشور باشد. در این مقطع، پیشنهاد رهبر انقلاب اسلامی به مردم و مجاهدین یمن، حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی است و تدابیر انصارالله در این زمینه می تواند در کنار پیروزی های نظامی، به انسجام و اتحاد ملی بیانجامد.

انجام و تداوم گفتگوهای یمنی- یمنی، توصیه سوم حضرت آیت الله خامنه ای به مبارزان یمنی علیه تجاوزگران خارجی بود. این گفتگوها که باید بدون دخالت قدرت های سلطه طلب خارجی صورت پذیرد، می تواند مسیر تشکیل یک دولت قانونی و متکی به آرای مردم را هموار نماید. یک بار گفتگوهای یمنی- یمنی در استکهلم پایتخت سوئد و با حضور نماینده سازمان ملل انجام شد و امیدواری هائی برای ایجاد آتش بس، تبادل اسرا و انتقال مجروحین و نهایتا یافتن یک راه حل سیاسی آفرید. اما عدم اجرای این توافق توسط حکام سعودی و کارشکنی در مسیر تحقق اهداف آن، امیدهای ایجاد شده برای گفتگوهای جدی‌تر را از بین برد. سرنوشت یمن باید توسط مردم این کشور تعیین گردد و گروه هائی که به مصالح ملی مردم یمن می اندیشند باید مجددا این گفتگوها را شروع کرده و بدون توجه به ترفندهای موذیانه عربستان و امارات و دولت های غربی، تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

به گفته رهبر انقلاب در دیدار با هیئت انصار الله "هر ملت مؤمنی که به خدای متعال ایمان و به وعده‌ی الهی اعتقاد داشته باشد، قطعاً پیروز خواهد شد و بر همین اساس بدون شک پیروزی با ملت مظلوم و مجاهد یمن خواهد بود."

انصارالله و دیگر مبارزین یمنی و مردم صبور و مقاوم این کشور که با استقامت خود،شرایط سخت را پشت سرگذاشته و راه را برای پیروزی، هموارتر از گذشته می بینند، باید منسجم و با ثبات قدم و ایمان به وعده های الهی، به مجاهدت و ایستادگی ادامه دهند و همانگونه که رهبر انقلاب گفتند به این باور برسند که "  به لطف خداوند، دولتی قوی را تشکیل خواهند داد و در چارچوب آن دولت، به پیشرفت خواهند رسید."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =