اشتباه عجیب در چاپ کتاب جدید مارگارت اتوود

ایسنا نوشت: پس از آن‌که نسخه‌هایی از رمان «وصیت‌ها»‌ نوشته «مارگارت اتوود» با برچسب برنده جایزه بوکر ۲۰۱۹ بر روی جلدشان به اشتباه در یک فروشگاه به فروش گذاشته شدند، مسئولان جایزه بوکر در بیانیه‌ای اعلام کردند هنوز این کتاب را به عنوان برنده جایزه بوکر سال ۲۰۱۹ انتخاب نکرده‌اند.

متیو اسپرلینگ نویسنده و استاد دانشگاه، روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود عکسی از رمان‌ «وصیت‌ها» در یک کتاب‌فروشی ناشناس منتشر کرد. در این عکس تصویر رمان «وصیت‌ها»‌ نوشته «‌مارگارت آتوود» ‌را می‌بینیم که برچسب «‌برنده جایزه بوکر ۲۰۱۹»‌ بر روی جلد آن دیده می‌شود.

با این حال، مسئولان جایزه بوکر تاکید کردند که داوران امسال تا پیش از عصر مراسم اهدای جایزه، برای تصمیم‌گیری درباره برنده بوکر ۲۰۱۹ با یکدیگر ملاقات نخواهند داشت.

 یک سخنگوی جایزه بوکر در این‌باره بیان کرد: «می‌توانیم اطمینان بدهیم که برنده جایزه بوکر ۲۰۱۹ تاکنون انتخاب نشده است و تا جلسه داوران در چهاردهم اکتبر نیز برنده این جایزه انتخاب نخواهد شد.»

او افزود: «در مرحله‌ای که نامزدهای نهایی جایزه بوکر اعلام می‌شوند، تعدادی برچسب با عنوان نامزد و برنده جایزه به کتاب‌فروشی‌ها و کتابخانه‌های سراسر بریتانیا توزیع می‌شود. به نظر می‌رسد در کاربرد این برچسب‌های برنده و نامزدهای نهایی اشتباهی صورت گرفته است.»

این سخنگوی جایزه بوکر با اشاره به این که هنوز هویت کتاب‌فروشی‌ای که این اشتباه در آن رخ داده مشخص نشده است،‌ گفت:‌ «ما هنوز این کتاب‌فروشی را شناسایی نکرده‌ایم و به محض شناسایی از این فروشگاه می‌خواهیم تا برچسب برنده جایزه بوکر را از روی کتاب‌های «‌اتوود» بردارد و به جای آن از برچسب نامزد نهایی جایزه برای رمان «وصیت‌ها»‌ استفاده کند.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1300470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =