تحلیل معاملات پنج روزه بورس؛ شاخص در کانال ۲۹۴ هزار واحد یخ زد

ایرنا نوشت: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۲۷ شهریور ماه) به عدد ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته حدود ۲ درصد کاهش داشت.

بررسی پنج روز معاملات در هفته‌ای که گذشت گویای آن است که شاخص بورس پنج هزار و ۷۶۵ واحد افت داشت،  شاخص کل در پایان روز ۲۰ شهریور ماه با عدد ۲۹۹ هزار و ۹۳۱ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در امروز (۲۷ شهریور ماه) به عدد ۲۹۴ هزار و ۱۶۶ واحد رسید.

شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ۳۴۲ هزار و ۲۱۱ واحد بود که امروز (چهارشنبه) به رقم ۳۳۷ هزار و ۸۴۵ واحد رسید و کاهش چهار هزار و ۳۶۶ واحدی را رقم زد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ۸۳ هزار و ۴۹۹ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ۸۴ هزار و ۲۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ۵۵ هزار و ۸۵۹ واحد به عدد ۵۶ هزار و ۳۹۵ واحد رسید.

ارزش بورس تهران در پنج روز گذشته ۱۰ هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال بود که در مقایسه با هفته گذشته (سه روز کاری ۱۶ ، ۱۷ و ۲۰ شهریور) سه درصد کاهش را تجربه کرد، همچنین ارزش فرابورس در مدت مورد بررسی سه هزار و ۱۴۹ میلیارد بود که نسبت به مدت مشابه هفته گذشته با افت یک درصدی همراه شد.

هفته منتهی به ۲۷ شهریور ماه سیمانی ها، بانک ها، صنایع غذایی به جز قند و شکر و خودرو از جمله صنایعی بودند که بیشترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند و طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت سیمانی ها و بانک ها با بیشترین میزان بازدهی همراه بودند.

همچنین در این هفته‌، بانک‌ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، فلزات اساسی، شیمیایی، دارویی‌ها، فرآورده های نفتی، صنایع غذایی به غیر از قند و شکر، انبوه سازی املاک و مستغلات، سیمان - آهن و گچ، سرمایه گذاری ها، استخراج کانه های فلزی، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، بیمه و بازنشستگی، واسطه گری های پولی و بانکی نسبت به دیگر صنایع بیشترین ارزش معاملات را داشتند.

همچنین بانک ها و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، سرمایه گذاری ها، واسطه گری های مالی و پولی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله، شیمیایی، بیمه و بازنشستگی بیشترین میزان از حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

231
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =