۷۰ درصد فرمانداری‌های کردستان رشد شاخص عملکردی دارند

مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری گفت:70 درصد فرمانداری‌های کردستان در ارزیابی شاخص عملکرد در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ شاهد افزایش امتیاز بودند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، مسعود روحانی با اشاره به اینکه وزارت کشور در سال‌های اخیر به صورت سیستماتیک اقدام به ارزیابی فرمانداری‌های کشور می‌کند اظهار داشت: در بررسی عملکرد سال ۹۷ هفت فرمانداری استان نسبت به سال قبل شاهد رشد امتیاز عملکرد و سه فرمانداری نیز کاهش امتیاز داشتند.

وی بیان کرد: با توجه به بررسی به عمل آمده امتیازات تمام فرمانداری‌های استان متوسط به بالا بوده و دلیل کاهش امتیاز این سه فرمانداری در عدم ثبت مستندات مربوط به عملکرده‌ها در سامانه مربوطه توسط کارشناسان آنها بوده است.

مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری با بیان اینکه انتظار می رود در سال جاری کارشناسان این فرمانداری‌ها در مستندسازی و بار گذاری آن در سامانه بیشتر دقت کنند تاضعف‌های گذشته جبران شود افزود:  ارتقاء امتیاز عملکرد فرمانداری های استان مدیون زحمات مجموعه عملکرد حوزه‌های مختلف فرمانداری و نشانه‌ی نوعی کار تیمی موفق است.

روحانی تصریح کرد: کارشناسان ارزیابی عملکرد در فرمانداری در یک فرصت ۱۰ روزه عملکرد یک ساله فرمانداری را با توجه به مستندات جمع آوری شده در حوزه‌های مختلف بر روی سامانه بارگذاری و سپس دفاتر متناظر آنها در استانداری نیز در فرصتی چند روزه صحت مستندات را بررسی و اداره کل بازرسی استانداری پس از اطمینان از صحت مستندات و تأیید آنها ادامه فرایند ارزیابی را به مرکز بازرسی وزارت کشور ارسال می کند.

مدیرکل بازرسی و حقوقی استانداری کردستان گفت: در نهایت وزارت کشور رتبه بندی فرمانداری های سراسر کشور و استان مربوطه را اعلام می کند.

وی شاخص های کلی عملکرد فرمانداری‌ها را شامل ارتقا امنیت پایدار داخلی، توسعه مشارکت و نشاط سیاسی، هماهنگی امور اجتماعی و فرهنگی، توسعه شهری و روستایی، مدیریت بحران، هماهنگی امور اقتصادی، صیانت از حقوق شهروندی و ارتقا سلامت نظام اداری و مقابل با فساد اعلام کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: فرمانداری‎هایی که در این گزارش امتیازشان کاهش پیدا کرده به این معنی نیست که  عملکرد ضعیفی داشته اند بلکه کم کاری در جمع آوری و بارگذاری مستندات توسط کارشناسان را در این امر دخیل دانستند .

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۲۹ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۹۷ روستای دارای سکنه دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301180

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =