۴۸۵۰ مدرسه آماده استفاده دانش آموزان لرستانی

مدیرکل آموزش‌ و پرورش لرستان با اشاره به اینکه در مهرماه امسال ۳۳ هزار کلاس اولی و ۲۷ هزار پیش دبستانی به مدرسه می‌روند، گفت: ۴۸۵۰ مدرسه پذیرای دانش آموزان لرستان است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، رضا زینی وند مقدم در نشست با خبرنگاران در سخنانی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جاری با حضور ۳۵۲ هزار دانش آموز، اظهار داشت: از این تعداد ۳۳ هزار نفر کلاس اولی و ۲۷ هزار نفر پیش دبستانی هستند.

وی، بیان داشت: در مجموع چهار هزار و ۸۵۰ مدرسه و ۱۳ هزار و ۳۵۰ کلاس درس برای سال تحصیلی جاری در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اجرای پروژه مهر و تبدیل استان به پنج قطب در قالب آن، عنوان کرد: در این پروژه اقدامات در دو حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در دستور کار قرار گرفت.

تدوین برش استانی سند تحول بنیادین در لرستان

زینی وند مقدم در ادامه با اشاره به تدوین برش استانی سند تحول بنیادین در لرستان، افزود: همچنین برش منطقه ای و شهرستانی آن نیز ابلاغ شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقوع سیل ویرانگر در لرستان، گفت: در جریان سیلاب ۱۱۳ مدرسه استان آسیب دید.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به اعزام ۳۰۰ روانشناس به مناطق سیل زده لرستان با پشتیبانی هفت اداره کل آموزش و پرورش کشور، تصریح کرد: همایش خیرین مدرسه ساز با حضور بیش از ۵۰۰ خیر برای سه استان سیل زده کشور برگزار شد و ۲۱۴ میلیارد تومان تعهد خیرین اعلام شد.

زینی وند مقدم، گفت: از این میزان ۹۰ میلیارد تومان به استان لرستان اختصاص پیدا کرد.

۱۵ میلیارد تومان برای استاندارد سازی مدارس

وی، از اختصاص ۳۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی، ۱۳ میلیارد تومان برای تجهیز مدارس و ۱۵ میلیارد تومان برای استاندارد سازی مدارس به آموزش و پرورش لرستان خبر داد و گفت: همچنین اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش استان از ۲.۵ درصد به ۶ درصد ارتقا یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه ۵۷ میلیارد تومان برای پروژه های نیمه تمام آموزشی لرستان اختصاص پیدا کرده است و افزود: دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات آسیب های اجتماعی برای تجهیز مدارس حاشیه شهر خرم آباد اختصاص پیدا کرده است.

زینی وند مقدم، یادآور شد: همچنین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سوی استانداری لرستان به آموزش و پرورش اختصاص پیدا کرده است.

۱۷۰ کانکس و مدرسه پیش ساخته برای مناطق سیل زده استان پیش بینی شده است

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه عملیات اجرایی نیمی از مجموع ۱۱۳ مدرسه آسیب دیده در سیلاب آغاز شده و مابقی نیز در دستور کار است، افزود: همچنین ۱۷۰ کانکس و مدرسه پیش ساخته برای مناطق سیل زده استان پیش بینی شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1301221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =